Mass Effect färdigt för lansering

Medlem

Tragiskt. Alla som vill ha detta spelet i Europa kommer ju ladda ner det. Alla skivbolag osv. kan fan sluta o gnälla på Piratebay osv. De får för fan skylla sig själva.

Medlem
Skrivet av derpious:

Hur många par skor har du som är äldre än 10 år? Du kommer inte behöva ominstallera fler än 10ggr så det kommer inte spela någon roll, dom försöker motverka piratkopiering så mycket som möjligt och det ska dom ha creds för.

Har två par som är 22 år gamla som jag använder rätt ofta.

Dessutom installerar jag Q1 och Starcraft säkert en gång per år för att spela lite.

Inaktiv

Lira på 360 istället orka vänta 6 månader på PC-versionen som förmodligen är en dålig port. Och sen då? När tvåan kommer ut så måste ni vänta i 6 månader till, och likadant till 3an. Skulle jag aldrig orka med.

Testpilot

Att skyddet inte hjälper i längden vet vi ju alla (därav de idiotiska med 10 dagars koll)
Men många missar det att:
OM DU AVINSTALLERAR så förlorar du INTE nån av de 3 installationer du kan göra.
Det är bara om ditt OS krashar eller liknande så du inte kan avinstallera du förbrukar en av dessa 3.

Nu försvarar jag inte detta idiotskydd som i slutänden bara krånglar till det för ärligt folk men tycker det e mycke gnäll för en grej som inte ens är säker att den drabbar just dig och kan unvikas om man är medveten om problematiken.

Medlem
Skrivet av zaphodile:

Lira på 360 istället orka vänta 6 månader på PC-versionen som förmodligen är en dålig port. Och sen då? När tvåan kommer ut så måste ni vänta i 6 månader till, och likadant till 3an. Skulle jag aldrig orka med.

Av nyheten att döma så verkar det som att de lagt ner mycket tid på att förbättra PC-versionen med bland annat bättre grafik och specialanpassade kontroller.

Det om något är väl argument för att skippa konsoldyngan

(ja, jag hatar konsoller)

Medlem
Skrivet av Bazooka:
Skrivet av zaphodile:

Lira på 360 istället orka vänta 6 månader på PC-versionen som förmodligen är en dålig port. Och sen då? När tvåan kommer ut så måste ni vänta i 6 månader till, och likadant till 3an. Skulle jag aldrig orka med.

Av nyheten att döma så verkar det som att de lagt ner mycket tid på att förbättra PC-versionen med bland annat bättre grafik och specialanpassade kontroller.

Det om något är väl argument för att skippa konsoldyngan

(ja, jag hatar konsoller)

marginell skillnad, xbox spel ser jävligt bra ut på hd-tv.. so what ever. :up::D


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av zaphodile:

Lira på 360 istället orka vänta 6 månader på PC-versionen som förmodligen är en dålig port. Och sen då? När tvåan kommer ut så måste ni vänta i 6 månader till, och likadant till 3an. Skulle jag aldrig orka med.

Tycker bioware har haft mycket bra portningar hittils.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av Pirazy:

Gratulerar Bioware, ni förlorade just 400kr. Ni kan ta erat stasi-kopieringsskydd och köra upp det i valfri kroppsöppning, köper jag något så gör jag vad fan jag vill med det, när jag vill det. Kommer piratkopiera det här utav ren djävulskap.

Eller så KÖPER du det och tankar hem cracket så är problemet du upplever ur vägen. Ditt argument är bara barnsligt och väldigt ologiskt.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Synd att det inte kommer till ps3:(


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Skrivet av redmac:
Skrivet av Pirazy:

Gratulerar Bioware, ni förlorade just 400kr. Ni kan ta erat stasi-kopieringsskydd och köra upp det i valfri kroppsöppning, köper jag något så gör jag vad fan jag vill med det, när jag vill det. Kommer piratkopiera det här utav ren djävulskap.

Eller så KÖPER du det och tankar hem cracket så är problemet du upplever ur vägen. Ditt argument är bara barnsligt och väldigt ologiskt.

För en gångs skull håller jag med redmac :up:....ja jag vet händer inte så ofta längre.


signatur
Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Pirazy:

Gratulerar Bioware, ni förlorade just 400kr. Ni kan ta erat stasi-kopieringsskydd och köra upp det i valfri kroppsöppning, köper jag något så gör jag vad fan jag vill med det, när jag vill det. Kommer piratkopiera det här utav ren djävulskap.

Eller så KÖPER du det och tankar hem cracket så är problemet du upplever ur vägen. Ditt argument är bara barnsligt och väldigt ologiskt.

Så din lösning är att belöna detta vedervärdiga tilltag och knyta näven i fickan som en duktig Svensson?

Man visar inte sitt missnöje mot en produkt genom att köpa den och fixa problemet själv.

När Bioware ser försäljningssiffrorna, antal nedladdningar på internet samt all negativ publicitet de fått pga det här så kanske de tänker sig för nästa gång.

Medlem
Skrivet av Pirazy:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Pirazy:

Gratulerar Bioware, ni förlorade just 400kr. Ni kan ta erat stasi-kopieringsskydd och köra upp det i valfri kroppsöppning, köper jag något så gör jag vad fan jag vill med det, när jag vill det. Kommer piratkopiera det här utav ren djävulskap.

Eller så KÖPER du det och tankar hem cracket så är problemet du upplever ur vägen. Ditt argument är bara barnsligt och väldigt ologiskt.

När Bioware ser försäljningssiffrorna, antal nedladdningar på internet samt all negativ publicitet de fått pga det här så kanske de tänker sig för nästa gång.

ja varför utveckla till pc då varje snorunge resonera ologiskt och tanka hem de?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Bazooka:
Skrivet av zaphodile:

Lira på 360 istället orka vänta 6 månader på PC-versionen som förmodligen är en dålig port. Och sen då? När tvåan kommer ut så måste ni vänta i 6 månader till, och likadant till 3an. Skulle jag aldrig orka med.

Av nyheten att döma så verkar det som att de lagt ner mycket tid på att förbättra PC-versionen med bland annat bättre grafik och specialanpassade kontroller.

Det om något är väl argument för att skippa konsoldyngan

(ja, jag hatar konsoller)

marginell skillnad, xbox spel ser jävligt bra ut på hd-tv.. so what ever. :up::D

Har själv spelat både Gears of War samt Bioshock på en 42" plasma i 1080p på en Xbox360 och jag tycker fortfarande att det ser bättre ut på PC

Dessutom brukar jag likna att spela FPS (eller något annat spel som kräver precision med att t.ex. sikta) är som att vara högerhänt och runka med vänster hand dvs. näst intill omöjligt att få någon form av tillfredsställelse

Tänk bara på att jag inte vill hacka på er som tycker om att spela på konsol. Jag respekterar eran åsikt så länge ni respekterar min

Medlem
Skrivet av Philip:

Mass Effect... MORE LIKE MASS FAIL hahaha

...seriöst dock, fan ta BioWare och deras löjliga kopieringsskydd.

Tjut då för i helvete,

Tror tamefan jag inte ens ominstallerat cod 4 än enda gång än, hur fan sköter ni ere datorer... eller har ni hårddiskar på 6 gig?

Inaktiv
Skrivet av redmac:

Eller så KÖPER du det och tankar hem cracket så är problemet du upplever ur vägen. Ditt argument är bara barnsligt och väldigt ologiskt.

Knappast. Du röstar med dina pengar allt annat är bara ett spel för galerierna och om du köper, både med pengar och som idé, sånt här jävla muppande så kommer det att komma igen och igen och igen. För du betalar ju.

Om något kommer att ta död på PCn som spelmaskin är det den växande trenden att rövknulla betalande kunder, inte piraterna. Bioshock var droppen.

Medlem
Skrivet av bf07:
Skrivet av redmac:

Eller så KÖPER du det och tankar hem cracket så är problemet du upplever ur vägen. Ditt argument är bara barnsligt och väldigt ologiskt.

Knappast. Du röstar med dina pengar allt annat är bara ett spel för galerierna och om du köper, både med pengar och som idé, sånt här jävla muppande så kommer det att komma igen och igen och igen. För du betalar ju.

Om något kommer att ta död på PCn som spelmaskin är det den växande trenden att rövknulla betalande kunder, inte piraterna. Bioshock var droppen.

mest korkade skit jag läst på länge.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Tragiskt. Alla som vill ha detta spelet i Europa kommer ju ladda ner det.

Lite ironiskt egentligen då det är här som PC-plattformen är störst. Borde släppa här först och sedan USA.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Inte en chans att dom får några pengar av mig innan det där skyddet är blott ett obehagligt minne. Och då enbart eventuellt...

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Pirazy:

Gratulerar Bioware, ni förlorade just 400kr. Ni kan ta erat stasi-kopieringsskydd och köra upp det i valfri kroppsöppning, köper jag något så gör jag vad fan jag vill med det, när jag vill det. Kommer piratkopiera det här utav ren djävulskap.

Eller så KÖPER du det och tankar hem cracket så är problemet du upplever ur vägen. Ditt argument är bara barnsligt och väldigt ologiskt.

Att köpa det är ju som att säga att det är ok. Bioware bryr sig ju inte om du crackar din köpta kopia eller ej.
Enda rätta i protestsyfte att bojkotta hela spelet genom att inte köpa spelet och inte ladda ner det.
Förslagsvis kan man lägga pengarna man sparar på ett spel utan kopieringsskydd.

Medlem

Genom att inte köpa det men piratkopiera det istället skickar du andra signaler. Du visar utvecklarna och utgivaren att de gjorde rätt i att satsa på kopieringsskydd. Rätt eller fel, men det är så de kommer att tolka det.

Inaktiv

precis som nämnt tidigare det kommer antagligen tillägg med mer installationer . sen tycker iallafall jag att man e en loooser o inte en gamer om man kopierar man lär ha medlidande med en hårt arbetande spelutvecklare tack.


signatur

ToMZoN

Medlem
Skrivet av bf07:
Skrivet av redmac:

Eller så KÖPER du det och tankar hem cracket så är problemet du upplever ur vägen. Ditt argument är bara barnsligt och väldigt ologiskt.

Knappast. Du röstar med dina pengar allt annat är bara ett spel för galerierna och om du köper, både med pengar och som idé, sånt här jävla muppande så kommer det att komma igen och igen och igen. För du betalar ju.

Om något kommer att ta död på PCn som spelmaskin är det den växande trenden att rövknulla betalande kunder, inte piraterna. Bioshock var droppen.

Uppenbarligen har ju folk "röstat" för att utvecklare ska stoppa djävulska kopieringsskydd på sina produkter för annars hade de ju inte gjort det, inte sant?

Medlem

Tänker inte köpa det med hänvisning till den totala kopieringsskyddshysterin (najs ordbygge där om jag får säga det själv ^^)
Men då med den överhängande risken att jag automatiskt blir stämplad som pirat, eftersom många utvecklare verkar ha bestämt innan hur många kopior ett spel ska sälja. När de sen inte kommer upp i de siffrorna drar de slutsatsen att alla andra "potentiella" kunder kör illegala kopior... Se bara Dreamfall som exempel


signatur

"They`ve made a what out of it!?"

Medlem
Skrivet av Hjalmarson:

Genom att inte köpa det men piratkopiera det istället skickar du andra signaler. Du visar utvecklarna och utgivaren att de gjorde rätt i att satsa på kopieringsskydd. Rätt eller fel, men det är så de kommer att tolka det.

Det kan också tolkas att man inte tänker betala för saker som sedan man måste "aktivera" eller har "DRM" eller liknande. Jag betalar inte för att vara övervakade av diverse halv suspecta organisationer med tveksam moral. Att köpa det är som att säja att det är okej med ett big borther samhälle. (see boken 1984 av George Orwell.)

http://sv.wikipedia.org/wiki/1984_%28roman%29

Medlem

Sure att du kan rösta med plånboken. Att inte köpa spelet är ett bra sätt om du samtidigt hör av dig till utvecklaren / utgivaren. Att köra en piratkopia är dock hyckleri.

Medlem

Det är sant det är en fråga om moral att klaga och sedan priatkopira det är inte bätre det. Vad man bör gjöra ar att argumentera med utgivaren och producenten. Problemet deta är att de i få fall lysnar på konsumenten utan bara tittar på siffrorna i deras böcker.

Det är också väldig lätt att skylla allt på pirat kopiering. Det är bara att kolla på statistik som visar att mer och mer spenderas på media i olika former. Det kan också konstateras att spel industrin har växt i kapp film och musik mer eller mindere (har ingen exakt statistik på detta) men dessa företag ska definitivt inte hänvisa det till priat kopiering.

Medlem

Inte för att dra alla över en kant... eller jo nu gör jag fan det.

Ni alla här som sitter och baby tjuter över piratskyddet, kom IGEN jag bettar hårt på att ni är ena rediga piratkopierare och har nu bara en ursäkt för att fortsätta så jävla patetiskt.

BUHU ... var och varannan jevel här säger att , nae det var droppen.. tror droppen gick för er för 10 årsedan när man kunde börja me skiten.. förvånar mig inte om de allra flesta här inne inte betalar för ett enda jevla spel.

Skrivet av zauii89:

Inte för att dra alla över en kant... eller jo nu gör jag fan det.

Ni alla här som sitter och baby tjuter över piratskyddet, kom IGEN jag bettar hårt på att ni är ena rediga piratkopierare och har nu bara en ursäkt för att fortsätta så jävla patetiskt.

BUHU ... var och varannan jevel här säger att , nae det var droppen.. tror droppen gick för er för 10 årsedan när man kunde börja me skiten.. förvånar mig inte om de allra flesta här inne inte betalar för ett enda jevla spel.

Tycker du trollar lite väl hårt nu.:P


signatur
Medlem

Om dom som tycker om spelen köpte dom också så skulle vi inte ha nå kopieringsskydd.

Medlem

Helt ologist och nästan idiotiskt att köpa ett spel och sedan behöva "cracka" det.

Jag fattar inte att alla spel inte helt enkelt blir mer knutna till innehåll på nätet, även om dom är singleplayer.

//LD

123
Skriv svar