Age of Conan slår rekord?

Medlem

Att jämföra alla nya MMO-titlar med WoW är ungefär lika dumt som att jämföra alla bilar med Toyota Corolla för att den är den mest sålda bilen.

Ja, den har hjul och motor. Den är som Toyota Corolla.
Det som är likt mellan AoC och WoW är väl ungefär samma som är likt mellan EQ och WoW; eller AoC och EQ.

Jag är väldigt possitivt överaskad av AoC. Hoppas det håller upp i levlarna.

Gen
Medlem

Läste igenom tråden och tänkte svara lite på några frågor (även om de redan blivit besvarade)

Early Access:
Är SLUT, även om man har en EA nyckel som man fått från en retailer men inte reggat. Däremot vill FunCom att man kontaktar dom om man KÖPT EA men inte lyckats ladda ned klienten. När EA var öppet så kunde man bocka för en ruta när man reggade nyckeln och kontot. Därefter var man tvungen att vänta tills FunCom drog ?5 från kontot.

Kostnader:
Spelet kostar väl mellan 350-400kr i butik och månadsavgiften (som är självklar tycker jag) ska ligga på ?12.99 i månaden. Blir billigare om man köper fler månader åt gången d.v.s 3 eller 6 månader.

AoC vs WoW
Personligen tycker jag att det är två helt skilda spel. Några pratade om grinding och visst...det finns ju lite av det med. Men combatsystemet skiljer sig helt och hållet. Istället för att bara trycka på 2-2-2-2-2 hela tiden så ska man attackera uppifrån, från höger eller vänster och genomför dessutom combos genom vissa knapptryckningar. Det är mycket mer komplicerat och kräver skill, iaf vid level 80 kan man tänka sig. Questandet är mycket djupare och mer spännande, grafiken och ljudet är fantastiskt och jag som bara är lvl 17 känner att jag bara snuddat vid några få procent av spelet omfattning.

Servrar
De olika servrarna är PvP, PvE, RP-PvP och Culture PvP d.v.s. man krigar raserna emellan.

Laddningstider, grafik
Någon nämnde laddningstider på 5-10 min. Den personen måste haft 512MB RAM totalt installerat på datorn vilket är som att trycka ut tandkräm dom har ett munstycke tjockt som ett hårstrå. För att korta ned laddningstiderna och få ett bättre flyt i spelet ska XP användare ha minst 3GB och Vista användare 4GB. Själv hade jag bara 2GB innan och köpte 2GB till för ynka 340kr och vilken skillnad! Det är laddningstider instanser emellan och när man går in och ut ur hus, men med tillräckligt med minne och en hyffsat bra HDD så är laddningstiderna inget problem

Pre-Order items
Använd commandot /claim ingame. Dock fungerar inte kommandot ännu. Tror det dels är lvl restriction på items och dels att Drinking Cape var buggad.

Ses i AoC

Medlem

Jävligt lamt att man vare sig kan regga sig eller läsa på det officiella forumet. Hade varit skitkul att få läsa lite first impressions där, fast dom kanske är rädda för att det säljer sämre då om vissa ger det dålig kritik..

EDIT: tack för en liten inblick i spelet iaf Gen


signatur
Gen
Medlem

MKultra - Mjo, men tänk vilken mardröm att moderera ett forum där vem som helst kan regga sig som inte har något att göra med spelet. Det går ju att varna och banna accounts om folk inte sköter sig på forum vilket är bra.

Medlem
Skrivet av MKultra:

Jävligt lamt att man vare sig kan regga sig eller läsa på det officiella forumet. Hade varit skitkul att få läsa lite first impressions där, fast dom kanske är rädda för att det säljer sämre då om vissa ger det dålig kritik..

EDIT: tack för en liten inblick i spelet iaf Gen

Förstår dom, troll aktiviteten har varit OTROLIGT hög på alla forum som har något med Age of conan att göra på senaste tiden. Det officiella forumet och det på gamespot var otroligt besudlat med wow fanboys och drygt folk i allmänhet.

Medlem

Kan någon som har tillgång till spelet tabba och titta hur mycket minne det drar?

Medlem

Sluta och whina på små grejer då det har precis blivit släppt...! Allt tar sin tid... speciellt att putsa till ett MMO och dess närvaro.

Har man upplevt spelet så uppskattar man iaf det dom gjort hittils! Mucho creds till dom för det arbete dom gjort so far.

Enda man kan klaga lite över just nu är hur mycket resources av ens dator spelet kräver

Kommer jag kunna lira detta:

Amd athlon 64X2 dualcore
processor 5000+ 2.61 GHz
2 GB Ram
geforce 8500 GT 512mb

har även ett till graffe man kan plugga i istället:

Sapphire HD 2600 PRO 256mb

Vilket graffe är förresten bäst har inte lirat spel så mycket på sistone?


signatur
Medlem

Gen, man kan göra /claim på fredag.
Man måste ha retail key.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag märkte att laddningstiderna blev ännu kortare när man la in 1GB extra minne (Har 3GB nu), men så kör jag också på 1680x1050 High samt 2X AA.

Det ska nog inte vara några problem att köra med lite sämre maskiner. Tror dock att en Dual Core processor är nästan ett måste, om man vill ha bra prestanda.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Kommer jag kunna lira detta:

Amd athlon 64X2 dualcore
processor 5000+ 2.61 GHz
2 GB Ram
geforce 8500 GT 512mb

har även ett till graffe man kan plugga i istället:

Sapphire HD 2600 PRO 256mb

Vilket graffe är förresten bäst har inte lirat spel så mycket på sistone?

Grafikkortet är nog lite klent, men det ska gå bra att lira med 8500GTn

Kanske 1024x768 och Medium?

Medlem

Hur fan fungerar culture pvp? då stygians inte har några soldiers och de andra raserna inte har några magiker?

Medlem
Skrivet av 2infinity:

Kan någon som har tillgång till spelet tabba och titta hur mycket minne det drar?

kör vista och det tar upp ca 1.7gig när jag lirar conan , så minst 1 gig iaf

Inaktiv
Skrivet av BlueSam:
Skrivet av totte08:

För er som är törstiga efter lite snabbinfo;

Mount; 40 (Dock har du säkerligen inte stålarna
Public information.

Ja jag behöver dock inte betala för mount får det för jag har förhandsbokat

Nej, du har fått möjligheten att köpa skiten senare i spelet.

Skrivet av Floppydisk:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Kommer jag kunna lira detta:

Amd athlon 64X2 dualcore
processor 5000+ 2.61 GHz
2 GB Ram
geforce 8500 GT 512mb

har även ett till graffe man kan plugga i istället:

Sapphire HD 2600 PRO 256mb

Vilket graffe är förresten bäst har inte lirat spel så mycket på sistone?

Grafikkortet är nog lite klent, men det ska gå bra att lira med 8500GTn

Kanske 1024x768 och Medium?

Ok tack låter bra


signatur
Medlem

Jag kör det med en E4300, 2 Gig RAM och ett 7600GT. Det funkar i 1280x1024 Low men det ser ju inte speciellt snyggt ut.

Spelet är förövrigt jekligt skoj


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem

Många som har samma fråga men undrar hur nån men liknande rigg upplever detta spel,

DELL XPS M1710
kör på 7900GTX 512mb (Geforce Go) 2,33 ghz intel Core duo, 2 gig RAM, Win XP.

målet är väl 40+ fps i minimum 1280*800. men vad tror ni? kan man köra med medium eller högre med detta?

anledning till frågan är att jag inte riktigt litar på sys req, då de kanske räknar på spelbarhet med runt 30 fps...

Medlem

^- 2 gig mer ram så ska du nog klara av dina utsatta mål.

Low, lite på medel kanske.

Medlem

tror inte ja kan klämma in mer ram i denna datorn blir svindyrt hehe (DELL bärbar tyvärr)
laddningstider bryr jag mig inte om bara det flyter på när man spelar

Medlem
Medlem

Vill bara säga...

Om Blizzard gör AoC, det hade inte ha släppt redan den 23 maj.

Medlem

Om Blizzard gör AoC, det hade inte släppt redan den 23 maj.

*Skratt*

Inaktiv

Börjar bli väldigt sugen på att skaffa detta, hoppas bara PVE-delen också är bra

Medlem
Skrivet av Malicone:

Om Blizzard gör AoC, det hade inte släppt redan den 23 maj.

*Skratt*

^- En till som inte spelade wow vid release ser ja.

Medlem

HOPPAS jag får mitt exemplar på fredag iom jag förhandsbokat det från Webhallen. Blir lite ledsen i ögat annars, har ju planerat in den helgen så bra. Flickvän bortrest, kompis ledig + 2 ex av AoC = INTENSE ;):(:););)


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Malicone:

Om Blizzard gör AoC, det hade inte släppt redan den 23 maj.

*Skratt*

^- En till som inte spelade wow vid release ser ja.

Ja exakt ordet "buggfritt" fanns inte i WoW encyklopedian precis.


signatur
Medlem

Äh det var bättre förr när fjortisarna lirade Quake och vi finare människor väntade på Kunark release. Idag lirare finare människor Quake och fjortisarna MMOs

Medlem
Skrivet av superapan:

Äh det var bättre förr när fjortisarna lirade Quake och vi finare människor väntade på Kunark release. Idag lirare finare människor Quake och fjortisarna MMOs

Det är alltid kul att ha fördomar ellerhur?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv
Skrivet av superapan:

Äh det var bättre förr när fjortisarna lirade Quake och vi finare människor väntade på Kunark release. Idag lirare finare människor Quake och fjortisarna MMOs

Och varför får inte ALLA spela vad de vill för då?

Det är SPEL.

KoP
Medlem
Skrivet av Jinx:
Skrivet av karbon:
Skrivet av Jinx:

vad kostar det?

Spelet kostar runt 400, 60 dagars gamecard går på ca 250

Varför är inte spelet gratis?

För att människor vanligtvis inte jobbar gratis?

Skriv svar