Dator startar om vid laddning av Windows XP

Inaktiv
Dator startar om vid laddning av Windows XP

Har ett problem med min andra burk.
Efter några sekunders laddning av windows så startar den om sej själv.
Spelar ingen roll om man kör i felsäkert läge osv.

HDDn har jag bytt för ca 1 vecka sedan då den krashade, var samma fel innan dess.

CPU: AMD 1700 K7 Athlon XP
RAM: 512mb
Nätdel: Antec 330W
Moderkort: ECS Elitegroup

kan minnet börja ge med sej??

Den bli inte så varm heller och fläktarna verkar snurra som dom skall

I BIOS så står det på System Hardware: (det som ej stämemr 100%)

Vcc5v: 4.488v
SB3v: 3.440v
-12V: -11.311v

System temp: 29 C
CPU temp: 44 C

Jag har precis installerat om XP eftersom jag har en ny HDD.
Ibland så har den svårt att hitta HDDn så man får starta om den å då hittar den att bota.

Jag har stält ned CPUn och kör den i100/100MHz = 1000Mhz istället för 1700

Myeckt tacksam för hjälp.

EDIT:
Valde nu att den inte skulle starta om vid systemfel.
får då upp blåskärm med medelande:

Unmountable_boot_volume

Kan det vara fel på den nya HDDn? eller är det ominstall av XP igen som gäller??

Medlem

Har du testat disken med någon av de utility-CDs som finns? Kanske kan vara idé. Ultimate Boot CD kan vara en kandidat, på den CDn finns många disktester. http://www.ultimatebootcd.com/

Inaktiv

den där är inte rolig att förklara. ska höra med en bekant som nyss har fixat det i sin om han lägger en kommentar.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Om du har en annan dator eller en annan hårddisk lägger du in Partition Magic på den. Ta sedan bort alla partitionerna (givetvis på hårddisken som ska fixas), och skapa en enda stor "primär" partition som du även gör "aktiv" direkt i programmet, inget strul i F-Disk eller liknande. Se även till att den är rätt byglad, testa olika kombinatoner om det inte går. Det finns ofta fler byglingskombinationer på nätet än vad som finns angivet på hårddisken. Jag har haft precis samma problem som dig och löste det på det här viset Lycka till /unix--->fra99e

1
Skriv svar