Inaktiv
pci express

Hejsan har köppt ett geforce 7300 GS o nu är ju problemet att jag ej hängt riktigt med i utvecklingen o har ej ett moderkort som stöder pci express så då funderar jag på om jag kan köpa ett nytt moderkort men jaa då är det ännu mer att tänka på tänker ju ej köpa ny prossecor eftersom det är ej så längesen jag köppt det har en celeron 2.7 ghz på ett asus p4s8x-x moderkort o vill ej köpa mer än just moderkortet nån som kan hjälpa mig till rätta försökt själv o fatta detta med socket o ram o bla bla köppte ju detta som uppgraderingspaket med minnen o allt plzzz nån

Inaktiv

det ar ingen ide att byta moderkort for ett sant grafikkort; lamna tillbaka det och kop ett riktigt istallet, eller var nojd med det du har.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Hmmm ok förstog det skulle komma ett sånt svar men tyvärr pressad ekonomi så finns det nått liknande kort för under 700 har ej lyckats hitta nått som fungerar. Har köpt ett Asus A9250 o när jag spelar tex cs så får jag bara 7-20 i fps har försökt med alla sorters inställningar o uppgraderingar o special knep men inget tycks fungera :\

Inaktiv

det spelar ju ingen roll hur pressad ekonomi du har; det ar fortfarande dyrare att kopa ett nytt moderkort till det dar grafikkortet an att kopa ett vettigt grafikkort som passar ditt gamla.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

har ju sett ett moderkort för 400 men vet ju ej om min processor klarar det men om det är nån som har förslag på nått geforce kort så är jag tacksam

Inaktiv

700kr+400kr blir iaf ett 7600gs. gigabyte har ett med passiv kylning som verkar trevligt.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

nj
Medlem

Måste instämma med soya här, ett 7600GS AGP för din nuvarande datorkonfiguration kommer att ge bra mycket bättre prestanda än att köpa ett nytt moderkort med PCI-Express, dessutom är jag lite osäker på om du överhuvudtaget bara kan byta moderkort för att få PCI-Express då du har en socket 478-processor (som Intel har slutat tillverka i förmån för socket 775-varianterna) och du kan inte sätta en sådan i ett socket 775-moderkort.
Kan heller inte minnas att jag sett ett s478-moderkort med PCI-Express.

1
Skriv svar