problem efter problem

Medlem
problem efter problem

gah..

varför kan allting inte funka för en gångs skull hehe.

Allafall ljudet laggar till, till nästan allt, öppnar jag internet så laggar det till, öppnar jag msn laggar det till. Fattar inte vad är fel på sk*ten, laddar jag ner något fårn en hemsida (kan vara en enkel bild) så laggar det till. Det känns som alltig är så svårt för datorn.. har ingen anning vad det är har testat allt känns det som.

några hints ? =/


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Inaktiv

Hem-pc? Har för mig att du postat något om att du har en sån. Finns inga datorer som har så mycket problem som just hem-pc verkar det som... I alla fall de stationära "prestandadatorerna".
Har du fixat alla möjliga drivrutiner från botten till toppen?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Nej har byggt den själv, saken är jag tror det är något med den nya håddisken jag köpte, för allting funkade utmärkt och jag körde på en 36 gig raptor.

Köpte nyligen en 160g och sen jag montera in den så klyddar de som bara det, Först täntke jag bara använda 160g-en men windows klydde när jag instalerade den(intallationen gick fint, men när man skulle till skrivbordet och låste de sig).

Sen efter ett par gånger som jag försökt instllera om windows på den så funkade det, men datorn var slööööö.

Så jag bestämmde mig för att använda 36 gigen som system disk och använda 160gigen som jag kan ha spel och filmer på.

Men nu går datorn hälten så slö som innan haha (fast det funkade utmärkt i typ 1 dag)

=/////////////////


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

Scanna efter spyware och virus. Skaffa Spyware Doctor och AVG Free. Brukar oftast bara vara något sånt som spökar.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

jo jag testade att rensa datorn med ad-aware. de var inte helr det. så jag tänkte efter och kom på att sata kontakter är jue inte direkt dem bästa(har man dra ut och in dem ett par gånger så är de i stort sätt sönder) de sitter inte lika bra som IDE. Så först så tog jag en tång och drog ut lite på pinnarna i hårddisken. Vilken fixade laget men den dog då och då, så vad jag gjorde då var att jag bytade ut sata kabeln också. Nu sitter den bra och funkar utmärkt.

men tack för all hjälp av er på FZ


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

1
Skriv svar