Lionhead visar Fable 2

Medlem

Det ser väldigt bra ut hoppas det kommer cop över live också.:D

Inaktiv

Jag älskar Peter Molyneux! <3 (In a non-gay-way)

Medlem

Att Tomas Anderson var en stor skeptiker till Molyneux visste man tidigare men när uttryck som "mundiarré" används så smakar det bara dåligt i munnen. Trodde du hade en högre nivå.

Redaktör
Skrivet av Sethernis:

Att Tomas Anderson var en stor skeptiker till Molyneux visste man tidigare men när uttryck som "mundiarré" används så smakar det bara dåligt i munnen. Trodde du hade en högre nivå.

Hur visste man det...? Jag äger Populous (original) till Amiga och anser att det är snuskigt bra. Jag lirade med stor förtjusning Black & White ett halvt dygn i sträck när det släpptes. Man får nog ta och kolla upp bakgrunden till det man vet innan man för det vidare.

För att klargöra: jag ser Molyneux som en av de mest innovativa spelmakarna. Nytänk är absolut nödvändigt, även om det inte lyckats fullt ut alla gånger.


signatur
Medlem

Fan det här var en av de bättre artiklarna jag läst här på länge. Fan vad jag gillar dig Tomas, du passar som handen i h... fisken i vattnet här!


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

cool bra gjort fz

Medlem

Jag har alltid gillat Peter Molyneux och hans spel. Han verkar på något sätt vara mer ödmjuk än vissa andra inom spelvärlden
Plus att hans spel är riktigt bra imho.

"Säljs minispelen separat?
- Ja, de kommer släppas innan Fable 2, så du hinner börja samla guld en tid innan premiären. Jag har alltid haft en dröm om att olika spel ska kunna kommunicera med varandra. Till exempel att våra spelare kan tala med... tja, folk i ett racingspel eller i Halo. Väldigt enkel kommunikation, men en länk till något annat."
Jag äger ett gammalt Amiga 500 spel som heter Rules Of Engagement, vilket det släpptes ytterliggare ett spel till som gjorde att du kunde hoppa mellan dessa två spel och göra olika uppdrag. Riktigt häftig idé (men jag fick aldrig chans att prova det, då jag inte köpte det andra spelet).
Roligt att se att idén används inom andra spel

Medlem
Skrivet av redmac:

...det ser ut att bli betydligt bättre än sitt tråkiga original...

Men suck? Haha, klyftigt.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Gratulerar till FZ's intressantaste läsning på länge. Mer sådant

Medlem
Skrivet av Sethernis:

Att Tomas Anderson var en stor skeptiker till Molyneux visste man tidigare men när uttryck som "mundiarré" används så smakar det bara dåligt i munnen. Trodde du hade en högre nivå.

Svara på frågan -- hur visste man det? Faktum är att han ordbajsat rätt friskt, varken black & white eller Fable blev ens i närheten av hur han beskrev det innan release.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Well, Fable var tillräckligt kul för att spelas igenom, inte mer än så.. Var inte riktigt såpass asbra som man hoppades, hoppas på att Fable 2 blir såpass bra + lite till

Det ser juh alldeles helbra ut iallafall!

Inaktiv

Härligt, intressant läsning..

Grön text?

Medlem

"Piratkopiering?
- Det är bara en ursäkt.

Jaså...?
- Det här är min privata åsikt, bara vad jag själv tror, men spel har alltid piratkopierats. Samma sak med film och musik - piratkopiering finns överallt. Man kan alltid klaga på piraterna och säga att allt är deras fel - och det kanske det till viss del är. Men att sitta och gnälla gör inte problemet mindre."

En av dom skönaste kommentarer jag hört på extremt länge, ser fram emot och få se hur spelet blir


signatur

Killzone 2 förhandsbokat! : DD

Medlem

var FZ själva vid intervjun???

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av mosoloa1:

tror inte Fable 2 kommer bli så kul, kanske snyggt. Men kommer det vara roligt?

Ahha Moses du måste först spela igenom spelet!
Tror faktist inte att du vet hur historien förblir.

Spela spelet och kommentera sen.

Själv väntar jag med stora förhoppningar eftersom etten äger:) Hoppas det blir friare och såklart att Live funktionen ska fungera.

/ Alex

Men ändå liksom du hör ju själv, Fable.
Som att prata om en ny Sims 2 expansion...

Men som du säger historien kan vara värt att kika vidare på om den nu är så bra som du säger;)


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

bästa fz-läsningen på länge! kommer ihåg när jag satt och gibbade populous på playstation (om jag inte minns fel)... !

Medlem

Bra intervju!

Fick en annan bild av Peter Molyneux jämfört med vad jag haft tidigare, verkar riktigt ödmjuk faktiskt. Han kanske är för ambitiös/driven/passionerad när han pratar om sina ideer att han verkar ha drabbats av storhetsvansinne.
Hursomhelst, tror branschen mår bra av sådana här individer.

Medlem

Hoppas verkligen detta spel leverar, jag tror dock det

Medlem

Jag ser fram emot det här spelet. Tyckte ettan var riktigt rolig. Hoppas bara att det släpps på PC i framtiden.

Jot
Medlem

I skuggan av Syndicate bleknar alla andra spel


signatur

ejot på irc.. fråga mig inte om e:et :)

Detta är min enskilda anledning till att köpa ett Xbox 360 veckan innan detta kommer!

Medlem

"Piratkopiering?
- Det är bara en ursäkt."

Så jävla rätt.

Medlem

Tack så mycket för den artikeln. Tycker det är kul att lyssna på vad Molyneux har att säga, han gör så att man drömmer bort mot vad man önskar att ett spel skulle bli. Det är nog alltid bra med lite extra inspiration.

Medlem
Skrivet av Xeroc:

"Piratkopiering?
- Det är bara en ursäkt."

Så jävla rätt.

Dags att det kommer ett skydd som inte går att knäcka.


signatur

NinjaSkitz.

Medlem

Bra intervju, tack!

Peter Molyneux verkar vara en riktigt trevlig och skön person. Personligen så ser jag verkligen fram emot Fable 2, tror att det kan bli extremt bra.

Medlem
Skrivet av Wingu:

Jag hoppas bara på att gubben man spelar inte blir gråhårig efter 1h speltid.

Word ^^


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem

Big words no action as usual. All the above games B&W Fable Populous were actually hype covered pieces of average crap

Inaktiv
Skrivet av Skitz:
Skrivet av Xeroc:

"Piratkopiering?
- Det är bara en ursäkt."

Så jävla rätt.

Dags att det kommer ett skydd som inte går att knäcka.

Trams. Vad skyddar det dig emot? Slöseri med tid och framför allt mina pengar är allt det är. Vägen fram ligger i en annan riktning.

Underbart att få höra det från en så prominent person i industrin. Fan vet om jag inte skall köpa en 360 och Fable 2 bara för det.

Skrivet av bf07:

Underbart att få höra det från en så prominent person i industrin. Fan vet om jag inte skall köpa en 360 och Fable 2 bara för det.

1. Gör populistiskt uttalande.
2. ???
3. Profit!!!

Om du bör göra något så är det att köpa en 360, chippa den och tanka fable2. Han bryr sig ju uppenbarligen ändå inte.

Medlem

Har inget emot Molyneux. Han verkar genuint engagerad i spelskapandet och försöker vara inovativ. Att det sedan inte blir lika fantastiskt som han målar upp tycker jag inte spelar någon roll. Få, om några, spel lever upp till sin hype. Huvudsaken är att de är underhållande att spela.

123
Skriv svar