FZ Poll: Hur städat är ditt/dina spelrum?

Medlem

Jag brukar pendla mellan alternativ 2 och 3. Försöker städa när det behövs. Däremot lämnar jag aldrig tallrikar och bestick stående. Där drar jag gränsen.

Medlem

Haha , måste säga att man trivs så jäkla mkt bättre när man tagigt sig tiden och städat undan , dammsugigt och dammat och det ser snyggt ut :P, då tar man fram den kalla coca colan och njuter.

Men sen gåre några dar så sere lika dant ut igen , smuler och skit överallt , någon halvöppnad karton lite pant burkar & nån flaska och en obäddad säng ^^.

Dår ere bara o börja om igen te

Inaktiv

Jag gillar när det finns öppna ytor och mycket plats. Därför ligger skräpet alltid i papperskorgen och det enda som får stå på borden är datorerna och routern.

Medlem

Jag har ganska mycket stuff i omlopp för jämnan... ofta är det stökigt där jag har datorn men det känns som det måste vara det för att man skall komma åt att göra det man pysslar med framför datorn.

Greatest Hits
* Räkningar, varje månad förundras jag över hur sjukt mycket papper jag får hemskickat. Vill inte kasta räkningar direkt ifall något gått snett...

* Snus. Jag snusar ganska mycket i vanliga fall men när jag spelar snusar jag i 180, detta innebär att man smular ner framför tangentbordet med livesnus och portionssnus tenderar bli små monument på dosorna - sedan tömmar man detta i papperskorgen och den luktar flöjt.

* CDs och DVDs, jesus vad kommer de ifrån? Trave efter trave med allehanda skräp, gärna omärkta så att man inte hittar något på dem.

* Damm. Ok, det var värre då tyrannosaurius CTR regerade på skrivbordsytan men damm är fortfarande överallt hela tiden. Till slut orkar man inte jaga allt damm...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Använda glas och läsk burkar är vanligt förekommande. Lite damm i hörnen kanske, dammsugar då och då i alla fall.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Inaktiv

Jag städar alltid när det behövs, problemet är att eftersom jag bor i rummet, så behövs det alldrig.

Medlem

Jag städar när jag börjar få ont i fötterna på grund av saker som ligger på golvet.

Jag har organiserad oordning, så det så 8)

Medlem

Det är nästan helt rent och fint här förutom små högar av anteckningar som man inte riktigt kan sortera bort.
Men innan dess... hoh!

Inaktiv

ser runt och noterar

- plektrum
- en parfym
- jävla massa post its!
- hörlurar
- enkronor
- öronproppar
- batterier
- en trasig bräddel från databordet
- damm till förbannelse

Städat med andra ord

Medlem

Eftersom jag har alla datorer i vardagsrummet så städas det ofta. Speldator, htpc och laptop. Att isolera sig mot övriga familjen är ingen hit i min bok.

Familjen består av fru och ett barn.. men snart blir de två. Barnen alltså..

Inaktiv

är mkt fint hoss mIG


signatur

The only one: DutyEA

Inaktiv

Ja mitt rum ser det ut som jag har lekt Battlefield i hela rummet

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Jinx:

Vad fint du har det.

Medlem

När jag bodde själv så var vardagsrummet spelrummet och det städade jag 1 gång i månaden.
men nu bor jag med sambo och 3 barn och vill inte påstå att vi har nått dedikerat spelrum, vardagsrummet är alla konsolerna och datorn i och det städas varje vecka.
Men när vi hittar ett hus som vi vill ha så ska vi har ett dedikerat spelrum/biorum med projje och hela köret.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Ei
Medlem

lite för få bilder tycker jag allt
[ia=3240]
[ia=3238]

Medlem

Städar aldrig eftersom jag aldrig skräpar ner.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Skräp låter jag sällan ligga framme. Damm är däremot en annan femma. Dammsuger och dammar vid behov. Annars ser det i princip alltid lika fint ut Bortsett från lite kläder i soffan kanske.

http://www.minhembio.com/Mr.%20Bravo

(Yess, har också den där jävla stolen Hatar den! )

hörru Mr.Brag, jävla skönt rum du fixat till där, diggar soffan

Inaktiv
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av Jinx:

Vad fint du har det.

tack

Medlem

Städar när det behöv.

12
Skriv svar