Pc-demo av Grid hos FZ
Rätt skön körkänsla, men jag saknar tyngd i bilarna. De känns som leksaksbilar som väger runt 250 kg. Den bästa körfysiken tycker jag Mafia hade. Där kändes bilarna verkligen tunga.
Alla nutida bilar är ju ändå plast och fiberglas, klart det väger 250kg
Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.
Rätt skön körkänsla, men jag saknar tyngd i bilarna. De känns som leksaksbilar som väger runt 250 kg. Den bästa körfysiken tycker jag Mafia hade. Där kändes bilarna verkligen tunga.
håller med. alldeles för lätta bilar.
Det blir bara mer och mer data...
hmm är det bara jag som inte får igång spektaklet? Har installerat å allt men när jag ska starta spelet händer ingenting. Jag klickar på .exe timglaset tänker i 4sek sen så händer det inte ett jota inte ens ett felmeddelande? Nån som vet vad som e fel?
Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa
hmm är det bara jag som inte får igång spektaklet? Har installerat å allt men när jag ska starta spelet händer ingenting. Jag klickar på .exe timglaset tänker i 4sek sen så händer det inte ett jota inte ens ett felmeddelande? Nån som vet vad som e fel?
Så var det för mig de två första gångerna jag testade, men tredje gången och framåt så funkar det prima.
Spelet är väldigt roligt tycker jag och det är bra känsla och bra grafik.
Tunga leksaksbilar du lekte med när du var liten
Mina vägde inte ens kilon...
Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942
Tunga leksaksbilar du lekte med när du var liten
Mina vägde inte ens kilon...
Haha.
Sämsta körkänslan ever och löjligt arkadi och konsoligt.
1/10 gameplay , 1/10 multiplayer , 1/10 config möjligheter + server osv för DET FINNS INGA omg bara konsoll quick join skit.
Grafik 8/10, Fysik 9/10
Tyvärr överallt är det FÖR arkadigt för att vara kul och i och med att det är en 99% konsoll portning som inte har egna menyer, mus interface eller några som helst tweak möjligheter blir det otroligt sämst.
Multiplayer är inte bättre det.. jävla PEER-2-PEER stil typiskt konsoll och det bådar för LAGG.
Har inte lidigt av lagg alls i multiplayer, men jag har väl haft tur där. Sen så ska fullversionen ha bättre multiplayer val i fullversionen, både för pc och konsol versionerna.
Allmänt så håller den här "portningen" precis samma stil som Dirt gjorde? Personligen gillar jag menyerna och efter flera race så gillar jag kör känslan.
Tyvärr överallt är det FÖR arkadigt för att vara kul och i och med att det är en 99% konsoll portning som inte har egna menyer, mus interface eller några som helst tweak möjligheter blir det otroligt sämst.
Multiplayer är inte bättre det.. jävla PEER-2-PEER stil typiskt konsoll och det bådar för LAGG.
Enda jag håller med om är att multiplayer delen är dålig... och chat menyn. Den känns verkligen påklistrad.
... men gränssnittet generellt ser ju grymt bra ut. Gillar att texten har samma "lack" som bilarna, altså lite blank carbon-fiber stil på det hela. Att man inte kan använda musen i menyerna är ju totallt likgiltigt. Det är inte ett spel som man spelar med musen endå, ologiskt att då ha en muspekare i menyn.
Lagg händer, men inte vidare ofta vad jag sett. Dom har löst det rätt bra med att när någon laggar ur så blir deras namn rött och man kan köra igenom deras bilar.
Ett tips för de som kanske inte gillar en massa hdr och bloom-effekter. De går att ta bort i C\Documents and Settings\Codemasters\GRID Demo\hardwaresettings. Öppna sedan bara hardware_settings_config.xml med anteckningar och ändra "postprocess enabled" till false samt blur till detsamma.
Nothing is Power without Control
Arkadigt visst men ändå väldigt skoj. Hade inte några större simulator-förväntningar ändå. Codemasters har aldrig gjort och kommer nog aldrig göra en riktig sim. Hade nog väntat mig mer, men det är trots allt skoj och det lär innehålla massor av bilar/klasser i fullversionen, så man kan nog ha lite kul med detta trots allt.
Nothing is Power without Control
Ett tips för de som kanske inte gillar en massa hdr och bloom-effekter. De går att ta bort i C\Documents and Settings\Codemasters\GRID Demo\hardwaresettings. Öppna sedan bara hardware_settings_config.xml med anteckningar och ändra "postprocess enabled" till false samt blur till detsamma.
Helt fenomenalt. Tack så mkt! Nu ser spelet ändå helt ok ut och man kan läsa texten på skyltar utan att stå precis framför dem.