But... it's a new hat?

Medlem
But... it's a new hat?

En av mina favoritkänslor är när jag har beställt något på internet, vare sig det är film, spel eller kanske en bok och det dimper ner i brevlådan efter bara någon dag. Eller, själva ögonblicket när man öppnar paketet ifråga, jag menar, man kommer ju ihåg vad som beställts men det är ändå lika kul att få se sina nya inplastade tillhörigheter!

Så som ni förmodligen så listat ut så fick jag ett paket på posten nyss, från Discshop den här gången, innehållandes fyra härliga filmtitlar spridda mellan flera genres;

Public Enemy No. 1 del 1 & 2 - Vincent Cassel (!) i rollen som Jacques Mesrine, Frankrikes mest kända yrkesbrottsling.

Eldstorm - Ron Howards episka Brandmansfilm, med Kurt Russel!

Silent Running - Bruce Derns sci-fi klassiker som kommande rullen Moon hämtat en del inspiration från.

Av dessa så har jag sett Eldstorm innan, flera gånger dessutom, de andra har jag läst om och framförallt rullarna om Mesrine verkar otroliga! Ikväll blir det till att se om Eldstorm och sen dra igenom Silent Running, som jag är väldigt nyfiken på, är ganska säker på att jag sett Bruce Dern i någon annan rulle...

Nåja, utöver filmer så har jag varit aktiv idag, promenerade in till centrala Uppsala (jag bor i Flogsta en bit utanför så det tog väl en dryg halvtimme) och skaffade bibliotekskort, lånade en bok om Dr King, köpte en hatt (woho!) och sen gick jag hem. Jag är nöjd än så länge, snart ska vi ha korridorsmöte här också, får se hur det går!

Vincent Cassel visar hur man ska kombinera mustaschen... med pistol!

#blogg


signatur
Medlem
But... it's a new hat?

Hehe, känner igen den där känslan! Det är som en liten Mini-julafton varje gång man får ett paket i brevlådan!
Sitter själv och väntar på att Metroid Prime: Trilogy ska dimpa ner här hemma vilken dag som helst! Då blir det spela av kan jag lova!

Medlem

Eldstorm kanske vore rolig att se då jag har planer på att utbilda mig till brandman när man är klar med gymnasiet, låter lite klyschigt(stavning?) att säga, men men.

Medlem

@Jozo: Åhh grymt, alltid velat lira igenom Prime-spelen men har inte haft tillgång till varken Gamecube eller Wii =/ Nintendo behöver släppa den licensen fri för oss andra!

@Athaleos: Eldstorm är schysst, kanske inte världens bästa film men jag gillar Howards ärke-amerikanska rullar, dessutom är ju casten helt sjuk; Kurt Russell, Robert DeNiro, Donald Sutherland... Filmen är fet!


signatur
Medlem

Sutherland! Måste köpa!

Medlem

Då har du missat något Slash! Har själv inte ägt något Primespel förut, men har lirat det hos en kompis! Spelkänslan är verkligen otrolig, man känner sig verkligen ensam ute i rymden.

Det ska bli intressant att lira spelet med ny kontroll och se hur det blir!

Medlem

Jozo: Jo, men som student så är det fan illa nog att jag lägger pengar på PS3, en konsol till är som att be CSN komma och jaga ner mig typ

Har du lirat Dead Space? Kommer ju som rälspangare till Wii men det första till PS3/360 har också den där ensam-känslan, samt att det är ruskigt läskigt!


signatur
Medlem

Hehe, du ska inte klaga! Jag själv är arbetslös, så jag får inga pengar alls!
Nej, jag har inte haft möjligheten att göra det, men ska kanske testa det om recensionerna är positiva! Synd bara att det blir en rälsare...så tråkigt!

1
Skriv svar