Killzone 2-trailer

Medlem

Ser precis lika tråkigt ut som Halo, Resistance, gears of war, Haze, Crysis etc. Börjat bli redigt trött på alla dessa FPS som absolut inte tillför något nytt. Mer sterotypiska karaktärer & cliché story får man leta efter. Bara jag som börjat bli rejält trött på allt tjafs om alla själlösa FPS som pumpas ut? Senaste "FPS" som intresserad mig var Bioshock, för dom försökte iallafall med att tillföra något nytt med miljön m.m.

Är det denna trailer där man ser en raket slå ner precis vid spelare och en massa soldater, men det händer i princip inget?

ptr
Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Är det denna trailer där man ser en raket slå ner precis vid spelare och en massa soldater, men det händer i princip inget?

ja och det ser verkligen förjävligt ut. först tänkte jag oho, rätt nice kan det här nog bli, sen kom den där raketen 2 meter ifrån massa soldater.. och vad händer? jo det blir lite svart på marken och ingen märker ens vad som hänt!

Inaktiv

Ser riktigt bra ut Synd att man äger ett 360 och inte ett ps3 också hehe.. Kan bara säga grattis till er ps3 ägare, detta komer nog bli kanonkul

Medlem

Och ni tror också på fullaste allvar att det är exakt så här spelet kommer se ut när det kommer att släppas 2009? Fy fan i helvete vad folk är pesemistiska här på FZ

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Ser precis lika tråkigt ut som Halo, Resistance, gears of war, Haze, Crysis etc. Börjat bli redigt trött på alla dessa FPS som absolut inte tillför något nytt. Mer sterotypiska karaktärer & cliché story får man leta efter. Bara jag som börjat bli rejält trött på allt tjafs om alla själlösa FPS som pumpas ut? Senaste "FPS" som intresserad mig var Bioshock, för dom försökte iallafall med att tillföra något nytt med miljön m.m.

Dom flesta spel på den listan har ju tillfört något. Man kan ju förenkla ner features nästan hur mycket som helst för alla spel och komma till slutsatsen att inget spel är nyskapande bara man är tillräckligt vrång.
Bioshock är ju tex bara ett förenklat system shock 2 i ny setting med force powers.

Tycker det är för tidigt att dömma ut killzone 2. Vad vet vi om dess gameplay idag? Enda alla trailers och all information verkar handla om är grafiken.

Medlem

verkar riktigt ballt ju!

Medlem

De som klagar på att det är grått osv... hur fan skulle det se ut om Helgast hemplanet såg ut som My Little Ponnys värld?

Nej tack...

Älskar känslan de verkar få till om kriget osv.
Även hur himmlen blir i kontrast till byggnaderna osv.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

ser skit grymt ut! http://www.ziua-nuntii.ro/fun/KZ2_05vs08.jpg en gemförelse hur cgi trailern såg ut och hur spelet ser ut nu


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Ser precis lika tråkigt ut som Halo, Resistance, gears of war, Haze, Crysis etc. Börjat bli redigt trött på alla dessa FPS som absolut inte tillför något nytt. Mer sterotypiska karaktärer & cliché story får man leta efter. Bara jag som börjat bli rejält trött på allt tjafs om alla själlösa FPS som pumpas ut? Senaste "FPS" som intresserad mig var Bioshock, för dom försökte iallafall med att tillföra något nytt med miljön m.m.

Bioshock är ju tex bara ett förenklat system shock 2 i ny setting med force powers.

Jaha, jag hade helt missat att man var i en undervatten stad vid namn Rapture med inslag av design från 50-60 talet i System shock. För om du läser vad som intresserad mig med Bioshock så var det just miljön och historien som kretsar på ett intressant sätt runt Kapitalism.

Kan du säga något nytt från dom där titlarna som jag nämnde som inte har gjorts förut, om man bort ser från det grafiska? Och gud kom inte och säga att Crysis super dunder dräkt är något nytt eftersom man hade en precis likadan dräkt i Chrome Specforce som hade PRECIS samma funktioner.

Det enda jag skulle kunna sträcka mig till är att halo vad gudsgåva för ONLINE first person shooters till konsol.

Jag har bara väldigt svårt att se varför personer fortfarande är så hypade för run-to-the-mill shooters :/

Medlem
Skrivet av Bluevortex:

ser skit grymt ut! http://www.ziua-nuntii.ro/fun/KZ2_05vs08.jpg en gemförelse hur cgi trailern såg ut och hur spelet ser ut nu

Det är imponerade hur nära deras target render dom kom, dock så ser fortfarande CGI filmen mycket bättre ut i rörelse.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Bluevortex:

ser skit grymt ut! http://www.ziua-nuntii.ro/fun/KZ2_05vs08.jpg en gemförelse hur cgi trailern såg ut och hur spelet ser ut nu

Det är imponerade hur nära deras target render dom kom, dock så ser fortfarande CGI filmen mycket bättre ut i rörelse.

...COD4?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Jh
Medlem

Ser rätt så medelmåttigt ut..


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem

Yummie, yummie.

Synd på förseningen, så jag hoppas det känns intressant fortfarande när det väl anländer.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Kan du säga något nytt från dom där titlarna som jag nämnde som inte har gjorts förut, om man bort ser från det grafiska?

om du bortser från det grafiska så var det ju inte mycket nytt i bioshock heller. jag tyckte faktiskt bioshock var ganska dåligt, inget speciellt alls. och själva gameplayet var ju sämre än i många andra fps. nej, då tyckte jag bättre om penumbra och de äldre thief spelen. och system shock 2 förståss

Medlem

bara så ni vet är detta PRE ALPHA och redan nu ser det gudomligt ut och körs i jämn bilduppdatering. om 9 månader kommer mycket att hända.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

undra om det kommer va så rackarns snyggt i 2009 mått?

annars tror jag det kan bli intresant, gillar verkligen miljön och atomsfären.
att det händer så mycket runt om en hela tiden
kommer nog köpa det, fast jag inte gillar fps på konsoll.
får köpa haze och träna sig lite innan detta så man inte är helt grön.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Medlem
Skrivet av Jh:

jag är ett 360 fanboy och tycker att det här spelet är medelmåttigt för att jag inte äger ett playstation 3 att spela det på


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Killzone 1 var otroligt tråkigt och stelt. Hoppas att tvåan blir lite bättre.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Medlem

Såg ju inte överdrivet imponerande ut och inget vi inte sett tidigare. Ibland vet jag inte riktigt hur de väljer scenerna för vissa såg ju riktigt dåliga ut, t.ex. när raketen träffar marken eller när han i princip går fram och skjuter en nisse...

Kan ju säkert bli bra antar jag men trailern var meh...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Såg ju inte överdrivet imponerande ut och inget vi inte sett tidigare. Ibland vet jag inte riktigt hur de väljer scenerna för vissa såg ju riktigt dåliga ut, t.ex. när raketen träffar marken eller när han i princip går fram och skjuter en nisse...

Kan ju säkert bli bra antar jag men trailern var meh...

http://i31.tinypic.com/301exco.gif


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Wardancer:

Såg ju inte överdrivet imponerande ut och inget vi inte sett tidigare. Ibland vet jag inte riktigt hur de väljer scenerna för vissa såg ju riktigt dåliga ut, t.ex. när raketen träffar marken eller när han i princip går fram och skjuter en nisse...

Kan ju säkert bli bra antar jag men trailern var meh...

http://i31.tinypic.com/301exco.gif

Såg ju grymt ut!


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem
Skrivet av Bluevortex:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Wardancer:

Såg ju inte överdrivet imponerande ut och inget vi inte sett tidigare. Ibland vet jag inte riktigt hur de väljer scenerna för vissa såg ju riktigt dåliga ut, t.ex. när raketen träffar marken eller när han i princip går fram och skjuter en nisse...

Kan ju säkert bli bra antar jag men trailern var meh...

http://i31.tinypic.com/301exco.gif

Såg ju grymt ut!

hemskt dåligt ju, ja menar, sprites och explosioner har man ju sett innan.

Medlem

Såg mycket bra ut, men blir bara förbannad av dessa förseningar till PS3..


signatur
Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Ser precis lika tråkigt ut som Halo, Resistance, gears of war, Haze, Crysis etc. Börjat bli redigt trött på alla dessa FPS som absolut inte tillför något nytt. Mer sterotypiska karaktärer & cliché story får man leta efter. Bara jag som börjat bli rejält trött på allt tjafs om alla själlösa FPS som pumpas ut? Senaste "FPS" som intresserad mig var Bioshock, för dom försökte iallafall med att tillföra något nytt med miljön m.m.

Bioshock är ju tex bara ett förenklat system shock 2 i ny setting med force powers.

Jaha, jag hade helt missat att man var i en undervatten stad vid namn Rapture med inslag av design från 50-60 talet i System shock. För om du läser vad som intresserad mig med Bioshock så var det just miljön och historien som kretsar på ett intressant sätt runt Kapitalism.

Kan du säga något nytt från dom där titlarna som jag nämnde som inte har gjorts förut, om man bort ser från det grafiska?
Det enda jag skulle kunna sträcka mig till är att halo vad gudsgåva för ONLINE first person shooters till konsol.

Varför skulle jag? Du är uppenbarligen inte intresserad av att höra någon annan åsikt så du kan gärna få behålla din egen syn på detta. Som jag sa Bioshock är systemshock 2 i ny setting (dvs ny miljö)
Ny miljö är förövrigt till stor del en grafisk grej så du kanske skulle se över varför du gillar bioshock själv ifall grafisk skillnad och miljö inte räknas som efterapning av andra spel.

Medlem

Hej hej, long time lurker här.

Trailern var rätt meh, här får ni nåt intressantare att snaska på istället.

http://www.gamersyde.com/news_6441_en.html

Måste säga att jag är jävligt impad av vad Guerilla med lite hjälp av Illuminate Labs åstadkommit hittills. Helt fantastisk atmosfär.

Medlem

Jag tyckte ettan var skitbra, faktiskt det spel som först fick mig att tycka om att lira FPS på konsoll. Synd bara att man inte har en PS3'a.


signatur

.slanger

12
Skriv svar