nj
Medlem
Skrivet av Svenpa:

Ja så går det när man kollar in fel källor :$

Borde lära mig konsultera wikipedia oftare.

Hittade även den här FAQn där detta står för lite mer info angående 1080p:

Citat:

Q. What kind of resolution do I get out of the Xbox 360 HD-DVD Player?
---
A. Everything up to 1080p, depending on various factors. If you're using the VGA connection you'll get up to 1080p on everything from games to standard DVDs to HD-DVDs. If you're using component you'll get up to 1080p on games, but only up to 1080i on HD-DVD movies and only up to 480p on standard definition DVDs.

Medlem

Jag förstår inte hur det kan fungera? När 360 kom var det 720p som den kunde visa/skicka. Hur kan man ändra det så upplösningen höjs till 1080p? Jag menar, på en PC högerklickar man tex på skrivbordet och ändrar sin upplösning, eller inuti i själva spelet men ändras verkligen upplösningen på alla spel i en 360 till 1080p?
Detta står på MS:s webbplats:
--- Alla spel kan köras med 576i (upplösningen för standarddefinitions-tv), 576p, 720p och 1080i. ---
Är de ouppdaterade eller är den där 1080p-grejen inofficiell?
Jag tycker det är bra om 1080p fungerar men jag vill bara höra efter om det verkligen är så.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

360n har 720p men PS3 kommer ha 1080p, samma sak med Blu-Ray och HD-DVD. Det där vet ni förstås.
Men ska ni ha det senaste är det 1080p-TV som gäller men en HD-DVD tillsammans med 720p-TV kommer nog fungera bra ändå.

Blir någ väldtigt få spel som har stöd för 1080p


signatur

AYY LMAO

Medlem

Varför skulle det vara få spel som stöder 1080p? Jag tror alla PS3s spel har 1080p. Har fått för mig det ivarjefall när jag läst om konsollen. Trist om det endast är fåstaka.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv

Köpte denna i våras och jag har absolut inte ångrat mitt köp en enda sekund. Högtalarna plockade jag bort eftersom allt ljud går via stereon och USB-anslutningen används flitigt. Själv har jag inte ens funderat på 1080p, ännu.

HYUNDAI Q320 32# LCD-TV
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010088988

12
Skriv svar