Som filmrecensent får man visst röka på vad som helst :/

Medlem
Som filmrecensent får man visst röka på vad som helst :/

Jag citerar:
"Riddley Scott regisserar Alien-prequel

Branschtidningen Variety har meddelat att familjen av Alien-filmer ska få tillökning. Den nya filmen kommer att utspela sig före den första filmen äger rum.

Riddley Scotts rymdrysare från 1979 gjorde succé och fick hela tre uppföljare. I alla fyra filmer lyckas Ellen Ripley ta kål på sin käftiga nemesis men omkom dessvärre själv på köpet. Så istället för att återuppliva hjältinnan Ripley börjar man i den femte filmen om från början.

Variety meddelar i dag att Twentieth Century Fox har anställt Jon Spaihts för att skriva manuset till en Alien-prequel och Riddley Scott, som stod för regin av den första filmen Alien, kommer att återvända som regissör.
Manusförfattaren Jon Spaihts är ett relativt oprövat kort, han har nämnts i samband med filmer som Passengers och St. Georges and the Dragon, två filmer som ännu inte är inspelade.
Det finns ännu inga uppgifter om när Alien 5 kommer att spelas in eller när den förväntas få premiär.

- Lotten Sundgren,Cinema "

Bara några saker här som jag finner lite konstigt..
1: Ripley dör endast i den tredje filmen, men på Lotten låter det som att hon dör i varje film eller att hon dör i sista filmen.
2: Ripley ÄR redan återupplivad, detta sker i den fjärde filmen då hon klonats fram från DNA som sparts från den tredje filmen.
3: Om Alien 5 ska utspela sig före Alien 1 så som Lotten skriver,, ska kommande filmen bara handla om utomjordingar då, eftersom i första filmen så hade människan aldrig träffat på någon av de två rymdvarelserna innan (jag pratar nu om de två aliens som finns med i första filmen, den som styrt rymdskeppet och de aliens som finns i äggen. Alien vs Predator är en helt annan frenschise och ska inte blandas in).

För övrigt så är jag ganska jäkla glad över att det ska komma en ny alien film, samt att Predator ska få sin egen film. AvP filmerna hade kunnat funkat med bättre manus, så jag hoppas att de nya filmerna blir lite mer genomtänkta

#blogg

Medlem
Som filmrecensent får man visst röka på vad som helst :/

Enligt boken Aliens: Steel Egg så har människan stött på Aliens innan Alien 1 filmen.

http://www.darkhorse.com/Books/14-165/Aliens-Steel-Egg-Novel

OM filmen skulle vara baserat på denna bok så skulle det bli en riktig rysare, US marines VS Kina om vem som hinner först till det okända och "övergivna" alien skeppet som båda upptäckt, gissa vilka som sett till att skeppet är "övergiven"


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem
Skrivet av Sniper_Nr1:

Enligt boken Aliens: Steel Egg så har människan stött på Aliens innan Alien 1 filmen.

http://www.darkhorse.com/Books/14-165/Aliens-Steel-Egg-Novel

OM filmen skulle vara baserat på denna bok så skulle det bli en riktig rysare, US marines VS Kina om vem som hinner först till det okända och "övergivna" alien skeppet som båda upptäckt, gissa vilka som sett till att skeppet är "övergiven"

Gah, låter riktigt mysigt.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Ridley ska väl inte komma tillbaka som egissör? O_o Han skulle vara producent så skulle någon annan kille regissera. Iallafall vad Ridley själv ville.


signatur

Videomupp

Medlem

Blev nyfiken på boken du nämnde Sniper_Nr1. Är det en officiell bok?
Och kan du berätta lite mer om den?

1
Skriv svar