Jurassic Park vecka

Medlem
Jurassic Park vecka

Denna vecka har jag och tjejen bestämt oss för att kolla på alla JP filmer och igår såg vi ettan. Jag kommer ihåg när jag såg den på bio, den var as läskig och min då elvaåriga hjärna slog slint på raptorerna. Just att de var så blodtörstiga och onda gjorde dem läskiga och min fantasi spelade mig några spratt. Jag antar att man inte är så rationell när man är elva år och har livlig fantasi, raptorerna var ute efter mig!

Dude, who's in my car?

Nåväl, filmen var då helt fantastisk med sina datoranimerade dinosaurier. Igår när vi såg den så var den fortfarande välanimerad, men många scener hade brister i logiken. Jag känner att jag är mer benägen att se över missar i äventyrsfilmer och för mig är inte JP en sådan, mer skräck. Eller var i alla fall, för igår ryckte jag endast till tre gånger och det var när de skulle slå på strömmen i bunkern.
Filmen kändes lite lång, men fortfarande ganska bra trots sina 16 år på nacken.

In your kitchen, cooking you for dinner.

#blogg


signatur

Tempus fugit.

Medlem
Jurassic Park vecka

Jurassic park är awesome! Älskar ettan, gillar tvåan också och kan finna trean ganska okej Synd att det inte verkar bli en fjärde film, men när man läser dem efterblivna manusen som läckte ut så var det nog lika bra! >_<

Funderar på att försöka jaga ihop alla gamla JP serietidningar som finns. Hade någon när jag var mindre och dem var väldigt bra för mitt då ganska unga sinne.


signatur

Videomupp

Medlem

Väldigt imponerande effekter för den tiden. Även en riktigt bra film!

1
Skriv svar