Insabil dator.. HJÄLP!

Inaktiv
Insabil dator.. HJÄLP!

Tjena mittbena!

Köpte min dator för knappt en månad sedan och har inte kunnat använda den för den hänger sig och startar om sig själv hela tiden. har testat allt uppdateringar för moderkort grafikkort, flashat bios ja allt jag kan komma på.

är det någon som vet om det finns något program som kan ställa en diagnos och leta upp problemet åt mig? eller är det någon som har varit med om samma sak och kan rekomendera nånting?

MVH/Niklas

Inaktiv

Skriv gärna vad du har för dator komponenter och nätagg, så ska du nog se att det kasnke blir lättare att hjälpa dig vidare med dina problem.

Rent spontant låter det som det kan vara problem med nätagget eller värmen.


signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W DH Deluxe | 2048MB Corsair PC6400 DDR2 | 1x WD raptor 36Gb 1x Hitachi 250Gb | POV 7800GT

nj
Medlem

Har du kontrollerat temperaturerna i datorn? SpeedFan är ett rätt bra program för att göra sådant.

Testa även stänga av den automatiska omstarten som finns när blåskärmar dyker upp, du hittar den under kontrollpanelen -> system -> fliken avancerat -> inställningar för start och återställning -> bocka ur starta om automatiskt.
Får du upp en blåskärm sedan så kan du skriva upp vad den anger som anledning och söka på det eller posta här i forumet.

Inaktiv

Om du köpt en "märkes" dator typ Dell, HP, Compaq eller liknade. Så kan jag rekomendera en ominstallation ov Windows. När jag fick min hem-pc från HP så hade problem hela tiden, den hängde sig varje dag. Var en jäklans massa skit på den. Efter en ominstallation så funkar den lika bra som alla andra datorer jag byggt.


signatur

A-64 X2 5000+ - 2GB DDR2 - NVIDIA GeForce 7900 GTX - HD 800GB SATA RAID - Creative Sound Blaster X-Fi 7.1 - 24" TFT Widescreen

1
Skriv svar