Medlem
Skrivet av John:
Skrivet av skogsturken:

Sen btw, kan ni byta personen som pratar? har aldrig hört någon låta så deprimerad.

Det är jag som pratar och det är inte helt trivialt att byta chefredaktör. Fråga Tomas och Calle, de har försökt i omgångar.

*asg*
Haha!
Jag älskar FZ :heart:


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Inaktiv
Skrivet av Zourc3:

Skogsturken, haha det var då den lamaste ursäkten dom använde.

Anledningen till varför dom har hög volym är för att du skall "hajja till".
Om du t.ex håller på att slumra till före reklamavbrottet eller bara är allmänt dåsig så registrerar du ingenting. Däremot om dom höjjer volymen så att du störs av den och dina sinnen måste börja arbeta och lokalisera "oljudet" så kommer du också att snappa upp reklamen bättre.

Säkert något fel i vad jag säger men jag tror jag är inne på rätt spår.

Mjo jag förstod också att det borde vara något med att man ska uppmärksamma reklamen tydligare när dom gör så, fast det enda som det har resulterat i för mig är att jag har arbetat in en rutin nu så att jag av ren reflex sänker volymen till 0 direkt jag trycker på ett klipp.

Pansarknekt

Är det verkligen tillåtet att låta en produkt heta exakt samma sak men vara två helt olika spel beroende på plattform.
Måste man inte typ märka kartongen med att det är sugmotor till PC. Jag blev fettlurad på FIFA 08 och det svider fortfaraande. Tur PES08 finns. Är det inte falsk varumärkedeklarering eller. Precis som att ha söt lakrits i vissa påsar och saltlakrits i vissa...


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Nej, Fifa 2003 säger jag! Härlig känsla när man antingen kan skjuta från halva plan in i mål, eller gå in med bollen i målet^^

KoP
Medlem
Skrivet av skogsturken:

Finns det någon anledning till att ha SKITHÖGT på reklamen innan och sen lågt på filmen? är det något ni har märkt eller tittar ni ens på eran TV innan ni lägger ut det? Aftonblader gör exakt samma irriterande misstag och deras förklaring var att det är dom som dom får reklamen av som har väldigt hög volym. Vad är det för inkompetens ursäkt? - ja då höjjer man väl antagligen filmen eller sänker reklamen? ska det vara svårt?

Har inget med inkompetens att göra. Är som Zourc3 säger, ett strategiskt drag. Kollar du på vanlig tv så kommer du med stor sannolikhet märka att det tillämpas samma metod där.

Redaktör
Skrivet av Leo:

Recensionen helt okej som vanligt, men varför nästan uteslutande bildmaterial från PC-versionen när recensionen fokuserar på 360/PS3?

Vi har inte möjlighet att spela in från konsolerna. Därför blir det mycket pc-material.


signatur
Medlem

Tycker dom kunde väntat att släppa spelet tills dom officiella em-trupperna tas ut. Det sker ju snart. Kanske går att patcha senare?

Medlem

Hmm, alltså pc verisonerna av vad det än är görs aldrig bra,, reason är väl för att det dära som spelet säljer till på PC:n knappt veet vad uppgradering är och att det skulle förlora så otroligt mycket kunder på PC:n om det krävde mer än en Celeron!!.

360,PS3 har däremot gjorts sköna lir till nu, i alla fall 360 varianten av NHL.. helt revolutionerande snyggt och skön känsla.

Inaktiv

Skulle hellre se en tv recension av mario kart

Medlem

Villken kass grafik! Man tycker ju att dem borde kunna göra bättre ifrån sig =/

Redaktör
Skrivet av Lusen:

Skulle hellre se en tv recension av mario kart

Skrivet av Tompa:

Vi har inte möjlighet att spela in från konsolerna.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Lusen:

Skulle hellre se en tv recension av mario kart

Skrivet av Tompa:

Vi har inte möjlighet att spela in från konsolerna.

Yey, Mer PC åt folket!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv
Skrivet av KoP:
Skrivet av skogsturken:

Finns det någon anledning till att ha SKITHÖGT på reklamen innan och sen lågt på filmen? är det något ni har märkt eller tittar ni ens på eran TV innan ni lägger ut det? Aftonblader gör exakt samma irriterande misstag och deras förklaring var att det är dom som dom får reklamen av som har väldigt hög volym. Vad är det för inkompetens ursäkt? - ja då höjjer man väl antagligen filmen eller sänker reklamen? ska det vara svårt?

Har inget med inkompetens att göra. Är som Zourc3 säger, ett strategiskt drag. Kollar du på vanlig tv så kommer du med stor sannolikhet märka att det tillämpas samma metod där.

Vilken dålig strategi och vad sorgligt att se FZ att använda samma dåliga strategi då den knappast bidrar till att jag blir mer vaksam över vad reklamen innehåller.. Det enda den får mig att bli vaksam till är att sänka volymen till 0 eller att byta kanal.

Medlem

När man hör recensenten berätta om de så låter det hur bra som helst, grafik, idé (även om den är samma varje år) osv.
Men känns det inte lite tråkigt med ett fotbollsspel där man bara spelar en slags turnering (i det här fallet EM) eller har jag fel.

Jag säger: slå ihop FIFA med UEFA och det blir det bästa fotbollsspelet i spelhistorien.:D


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av djsteffo:

Tycker dom kunde väntat att släppa spelet tills dom officiella em-trupperna tas ut. Det sker ju snart. Kanske går att patcha senare?

Håller med, likadant tycker jag att dem borde göra med alla idrottsspel.
Dvs vänta tills man vet vilka som är med vilka och vilka lag som spelar i vilka ligor.:\


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Blir nog ett köp för mig.

Medlem

Sjukt kasst till PC!
Kass grafik som trots det inte flyter och översättningen
är ju under ALL kritik, patetisk det är svengelska nästan
igenom hela spelet. VAFAN anställ EN svensk som
översätter eller betala en firma att översätta åt er!

/me slaps EA sports back to the stoneage!

Inaktiv
Skrivet av skogsturken:
Skrivet av KoP:
Skrivet av skogsturken:

Finns det någon anledning till att ha SKITHÖGT på reklamen innan och sen lågt på filmen? är det något ni har märkt eller tittar ni ens på eran TV innan ni lägger ut det? Aftonblader gör exakt samma irriterande misstag och deras förklaring var att det är dom som dom får reklamen av som har väldigt hög volym. Vad är det för inkompetens ursäkt? - ja då höjjer man väl antagligen filmen eller sänker reklamen? ska det vara svårt?

Har inget med inkompetens att göra. Är som Zourc3 säger, ett strategiskt drag. Kollar du på vanlig tv så kommer du med stor sannolikhet märka att det tillämpas samma metod där.

Vilken dålig strategi och vad sorgligt att se FZ att använda samma dåliga strategi då den knappast bidrar till att jag blir mer vaksam över vad reklamen innehåller.. Det enda den får mig att bli vaksam till är att sänka volymen till 0 eller att byta kanal.

För mig är det samma volym överallt?


signatur

http://folding.stanford.edu/ - Låt datorn göra något vettigt när du inte använder den själv.

12
Skriv svar