Ingen demo av Fallout 3

Medlem
Ingen demo av Fallout 3

Förståeligt - även om man, teoretiskt sett, skulle kunna bygga ett demo separat från spelet för att ge folk en smak av hur det funkar. Ett Oblivion demo kunde ha en eller ett par olika karaktärer - med utrustning - och en liten dungeon eller nåt. Men jag förstår dom, som sagt.


signatur
Medlem

Tråkigt, men jag kommer ändå köpa spelet direkt det kommer;)


signatur

Bara gör det.

Medlem

Klart det kommer en "demo", även om det inte är Bethesda som "släpper" den.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Klart det skulle gått släppa ett demo, funkade prima med Fallout 1 storymässigt och med tanke på modstödet samt flexibiliteten i Oblivion-motorn knappast beroende på dess brister.

Jag snarare skulle misstänka risken att kritikerna till spelet skulle använda ett demo påpeka (verkliga eller överdrivna) brister och skada lanseringen var för stor. Anti Fallout 3 "rörelsen" har ställt till med mer oreda än vad Bethesda vågade räkna med.

Köra "Åh, vårat spel är så fantastiskt komplicerat det inte går göra si eller så" har både Bethesda och andra spelföretag kört med förr och det lär dyka upp igen.

Med en stor PR-maskin, Oblivion i ryggen och mycket uppmärksamhet har de helt enkelt redan fullt tillräcklig kampanj på gång.

Skulle dock inte bli förvånad om ett släpps efter lanseringen, förmodligen först till konsollerna, för fånga den gruppen som inte köpte det vid släppet.

Medlem
Skrivet av Gortie:

Förståeligt - även om man, teoretiskt sett, skulle kunna bygga ett demo separat från spelet för att ge folk en smak av hur det funkar. Ett Oblivion demo kunde ha en eller ett par olika karaktärer - med utrustning - och en liten dungeon eller nåt. Men jag förstår dom, som sagt.

Om dom skulle göra en separat demo så skulle det ta längre tid att göra klart spelet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Låter otroligt om spelet släpps nu till hösten. Snarare hösten 2009 :).

Det med demo däremot kan man ju spekulera i. De hade kanske kunnat släppa demo som i Oblivion då man lär ju börja i "Valvet" dvs instängd ställe samt man kommer växa upp där under ett tag tydligen. Men det är också kanske därför de inte vill släppa demot då det inte visar hur spelet utanför portarna funkar.

Inaktiv

De är rädda att folk inte kommer tycka om spelet om de får testa det först.

Inaktiv

Nja vad ska man med en demo till, de kan lika gärna släppa ett antal högupplösta videos så man får se ungefär hur det går till, sen vet man om det är ett givet köp eller inte.


signatur
Medlem
Skrivet av dosman:

De är rädda att folk inte kommer tycka om spelet om de får testa det först.

Mm. Så är det säkert också.

Pansarknekt
Skrivet av FosterVattenKraft:

Klart det skulle gått släppa ett demo, funkade prima med Fallout 1 storymässigt och med tanke på modstödet samt flexibiliteten i Oblivion-motorn knappast beroende på dess brister.

Jag snarare skulle misstänka risken att kritikerna till spelet skulle använda ett demo påpeka (verkliga eller överdrivna) brister och skada lanseringen var för stor. Anti Fallout 3 "rörelsen" har ställt till med mer oreda än vad Bethesda vågade räkna med.

Köra "Åh, vårat spel är så fantastiskt komplicerat det inte går göra si eller så" har både Bethesda och andra spelföretag kört med förr och det lär dyka upp igen.

Med en stor PR-maskin, Oblivion i ryggen och mycket uppmärksamhet har de helt enkelt redan fullt tillräcklig kampanj på gång.

Skulle dock inte bli förvånad om ett släpps efter lanseringen, förmodligen först till konsollerna, för fånga den gruppen som inte köpte det vid släppet.

Jepp låter troligt. En storm av gnäll som skulle (antagligen) kunna ytbryta efter ett demosläpp skulle kunna sänka releasen. Gäller och hålla hypen uppe så att säga.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Blir bara att folk tankar hela spelet istället, de skulle absolut kunna göra det, de är nog bara lata och tror folk köper det ändå.

Inaktiv

Förståeligt att det inte går o göra ett demo av ett sånt spel, Klart det går, men då krävs en ny uppbyggd version,


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Varför inte släppa någon typ av tidsbegränsad demo?

Allt upplåst i en timme t.ex.

Blir iofs en rätt stor nerladdning, men det kanske inte gör så mkt...

Medlem

En demo, är onödigt har inte spelat en demo på flera år. jag går mer efter vad folk tycker. Så jag köper sällan ett spel dom första veckorna tills nån vettig recension är ute..

Medlem
Skrivet av voicu:

En demo, är onödigt har inte spelat en demo på flera år. jag går mer efter vad folk tycker. Så jag köper sällan ett spel dom första veckorna tills nån vettig recension är ute..

så om andra tycker att ett spel är bra eller dåligt tycker du samma sak? Har du ingen fri vilja? O_o

Angående demo så fanns det ju faktiskt ett demo till Fallout 1, så jag ser inget skäl till varför det inte skulle gå att göra något liknande för Fallout 3.

Det är precis som med The Witcher. De säger att man måste köra igenom hela spelet för att förstå hur komplext det är och hur ens val påverkar framtiden, men demots uppgift är att övertyga oss om att gameplayet är bra med. Oavsett hur bra story och hur djupa val det är i ett spel skulle jag inte köpa det om gameplayet var dåligt och huvudpersonen styrde som en stridsvagn.

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Om dom skulle göra en separat demo så skulle det ta längre tid att göra klart spelet.

Jupps


signatur
Medlem

Haha jag kommer då iaf aldrig att köpa fallout 3 utan att få chans att pröva det i förväg. Med tanke på att de ändrat så mycket från tidigare fallout spel och att man är jävligt skeptisk till att det är rätt utvecklare för just fallout 3 så vill man ju testa i förväg innan man köper det.

Medlem
Skrivet av Wartex:
Skrivet av voicu:

En demo, är onödigt har inte spelat en demo på flera år. jag går mer efter vad folk tycker. Så jag köper sällan ett spel dom första veckorna tills nån vettig recension är ute..

så om andra tycker att ett spel är bra eller dåligt tycker du samma sak? Har du ingen fri vilja? O_o

fri vilja?, du menar egen vilja?
om inte man kunde lyssna på andra så skulle reviews vara helt värdelöst eller?

jag bryr mig inte heller om ett demo eller ej. man förstår på kommande reviewer om ett spel passar än eller inte.. så no big deal.

Medlem

En gång i tiden gick jag efter recensioner, inte idag när vart annat spel är buggat och behöver femtiovelva patchar vid premiären.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

En gång i tiden gick jag efter recensioner, inte idag när vart annat spel är buggat och behöver femtiovelva patchar vid premiären.

vad har buggar med recensioner att göra?

Inaktiv
Skrivet av TruB:
Skrivet av SWEBarb:

En gång i tiden gick jag efter recensioner, inte idag när vart annat spel är buggat och behöver femtiovelva patchar vid premiären.

vad har buggar med recensioner att göra?

Recensioner nämnar inte alltid buggar.

Inaktiv

Yeah right... Eller så inser dom redan nu vilken jävla flopp spelet kommer bli så att släppa ett demo skulle endast förstöra för Bethesda.

Jag antar att de inte vågar ge oss en förhandstitt av fiaskot.


signatur
Medlem

Låter ju fan som att spelet är linjärt

PaZ
Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Varför inte släppa någon typ av tidsbegränsad demo?

Allt upplåst i en timme t.ex.

Blir iofs en rätt stor nerladdning, men det kanske inte gör så mkt...

Errm, det låter inte lite... naivt att tro att det inte skulle kringgås?

Medlem

Jag tror inte försäljningen kommer påverkas nämnvärt av att det inte kommer någon demo. Det är ju inte direkt det första spelet som inte har nån demo. Personligen behöver jag ingen just för Fallout 3 - det står högt upp på Att Köpa listan hur som helst hehe. Jag tänker försöka ta det för vad det är, dock. Försöka att inte jämföra för mycket med ettan och tvåan. Bara det faktum att det är i första person gör att det är egentligen bara släkt med dom tidigare spelen via namnet.

Så jag ska göra mitt bästa att spela det som om det vore ett helt nytt spel - inte fortsättningen på ett par gamla klassiker. Jag tror det är bästa sättet för min egen del - annars blir det nog en storbesvikelse. Men som ett nytt koncept kan det bli hur bra som helst.


signatur
Medlem

Vad är det med folk, det är mängder av titlar som det inte kommer ut demo på idag och om det väl kommer så kan de komma flera veckor/månader efter release -.-

Jag tror att Fallout 3 kan bli ett bra spel, men tror inte att det är ett bra Fallout spel. Missförstått mig rätt om man kan säga så.

Medlem

va folk gnäller över något som inte har den blekaste aning om.

Medlem

Varför denna misstro? Mig veterligen så fanns väl inget demo av Oblivion heller?
Rätta mig om jag har fel.

12
Skriv svar