Uwe Boll svarar på namninsamlingen

Medlem

Den underbara ironin i allt det här är ju att det ger herr Boll massiv, gratis PR. "Allt uppmärksamhet är bra uppmärksamhet" osv... alla de som "hatar" honom, och uttrycker det offentligt i diskussioner och genom namninsamlingar, bidrar alltså indirekt till hans fortsatta aktivitet i filmvärlden.

Det värsta som kan hända honom är att folk slutar bry sig. Men det som händer nu är det diametralt motsatta.

Medlem

Han fortsätter i samma stil som vanligt; för några år sedan bjöd han in en massa filmkritiker som sågat hans filmer med ett erbjudande att få boxas mot honom, en hel drös tackade ja och kom dit för att sedan få stryk av honom:) Jag har svårt för honom och hans filmer men visst kan han underhålla...

Edit; okej länken lite längre upp beskriver det mer utförligt och det var inte "en massa" filmkritiker, men ni fattar grejen:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Ganska säker på att han inte kommer sluta göra filmer även om det kommer 1000 000 underskrifter. Det känns dock nästan som att han är seriös när han kallar sig själv för geni?

Medlem

ganska självkär snubbe, lite smått patetiskt.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem
Skrivet av Donqen:

ganska självkär snubbe, lite smått patetiskt.

Det är bra att gilla sig själv och att gilla det man gör, även om andra inte gör det.

Medlem

aah vad skönt, lite dram i spel/filmbranchen


signatur

thank you, come again

Skrivet av Donqen:

ganska självkär snubbe, lite smått patetiskt.

haha det är rätt skoj att läsa sånt här. Ett typiskt exempel på Jantelagen, om man däremot frågar personen ifråga som säger det så är det oftast: "Jantelagen är en förlegad kvarvara av vår historia" etc...

lol gott mos


signatur
Medlem

Haha, han e ju så skön den gode Uwe


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem

Postal verkar ändå rätt bra, inte sett ännu men... Nästan synd om karln

Medlem

hehehehe vad f.n hade folk trott han skulle säga

detta är perfekt PR för han inget annat och visst han gör filmer annorlunda inte det vanliga hollywood stuket men sedan har man ju sett filmer bra värre än hans.

Man måste ge mannen credit hehehehe

Medlem
Skrivet av jovviz:

Ärligt talat vem tyckte om Alone In the Dark?

Tycker Alone in the Dark är Uwe bolls bästa film hittils. Så ja jag tyckte om den

Och Micheal Bay är lite Retard, så är det bara.

Medlem

He is SO full of himself... men jag håller med honom om att Postalfilmen är... speciell...

Medlem

nån borde knäppa honom

Inaktiv

Snälla, sluta skriv om Uwe Boll. Han gör värdelösa filmer och förtjänar inte någons uppmärksamhet.

Inaktiv

Får Yngwie Malmsteen vibbar.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

kan någon stava PR-trick?

Medlem
Skrivet av Fenix:

Jag tycker att han gör rätt hyfsade filmer. Har flera av dem på dvd. In the name of the King var bra faktiskt.

Folk som hatar Uwe Boll bara för hatandets skull är lika intellektuellt mogna som det eviga "Microsoft suger" gisslet. Har ni ens sett filmerna?

varfan är det för fråga? har ni ens sett filmerna .. ? tror du eventuellt det finns nån sorts samband mellan att ha sett dem och att hata dem? Kan ju inte vara speciellt höga krav du har på film, så jag förstår inte varför du reagerar mot folk som inte tål skiten.

Medlem

Jag har aldrig sett en Boll-film, men ändå tycks jag utstråla en viss avsky så fort någon nämner en av hans filmer eller hans namn. Detta är fel, och jag tror många andra har förpassats till samma sits som mig själv - blir påverkad av några fåtal personer att skapa våra åsikter åt oss.

Säg vad man vill om hans filmer, men hans personlighet är störtskön.

Medlem
Skrivet av HataMoto_:
Skrivet av Fenix:

Jag tycker att han gör rätt hyfsade filmer. Har flera av dem på dvd. In the name of the King var bra faktiskt.

Folk som hatar Uwe Boll bara för hatandets skull är lika intellektuellt mogna som det eviga "Microsoft suger" gisslet. Har ni ens sett filmerna?

varfan är det för fråga? har ni ens sett filmerna .. ? tror du eventuellt det finns nån sorts samband mellan att ha sett dem och att hata dem? Kan ju inte vara speciellt höga krav du har på film, så jag förstår inte varför du reagerar mot folk som inte tål skiten.

Antagligen finns det inget samband mellan att ha sett filmerna och hata dom. På internet är det nämnligen hett att känna samhörighet med lönnfeta människor som man aldrig träffat och som även i vuxen ålder beter sig som arga tonåringar.

Medlem

Han är ett geni!

Medlem

Antar att man lär vara så där knäpp för att verkligen orka lägga ner all sin tid på att göra värdelösa skitfilmer.

Medlem

Haha anser han verkligen att hans filmer skulle vara bättre än George Clooneys senaste filmer? Mannen är ett levande skämt. Han verkar fan tro att han är Ingmar Bergman.

Medlem

Haha, killen verkar juh lite översäker på sig själv, vilket är lite synd, då han troligtvis inte kommer göra några bra filmer när han vägrar inse att hans filmer är dåliga. ><
Dungeon Siege var juh förvånandsvärt dålig med tanke på skådisarna som medverkade i filmen, fick lite hopp om den filmen till en början, vilka försvann illa kvickt.. Ta Dryadtjejerna i filmen te.x, dom var juh -bara- fel..

Medlem

Han har bara gjort dåliga filmer.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Kan verkligen inte hålla med om att Boll skulle vara bättre än Bay; uppsakattar filmer som The Rock, Transformers eller Bad Boys tusen gånger mer (på en höft) än Alone in the dark, House of the Dead eller Bloodrayne... Men smaken är, som vi alla vet, som baken;9


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Haha! Rock on >D Killen står på sig över en mille namn "Balls of steel!". Kudos.

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Kan verkligen inte hålla med om att Boll skulle vara bättre än Bay; uppsakattar filmer som The Rock, Transformers eller Bad Boys tusen gånger mer (på en höft) än Alone in the dark, House of the Dead eller Bloodrayne... Men smaken är, som vi alla vet, som baken;9

Smaken kanske är olika. Men ingen kan gilla Bollens filmer.

Medlem
Skrivet av HataMoto_:
Skrivet av Fenix:

Jag tycker att han gör rätt hyfsade filmer. Har flera av dem på dvd. In the name of the King var bra faktiskt.

Folk som hatar Uwe Boll bara för hatandets skull är lika intellektuellt mogna som det eviga "Microsoft suger" gisslet. Har ni ens sett filmerna?

varfan är det för fråga? har ni ens sett filmerna .. ? tror du eventuellt det finns nån sorts samband mellan att ha sett dem och att hata dem? Kan ju inte vara speciellt höga krav du har på film, så jag förstår inte varför du reagerar mot folk som inte tål skiten.

Man måste väll ändå ha sett något av hans verk för att kunna hata dom, VAD är det annars man hatar?. För att bli tagen på allvar kan ju ett tips vara att Specificera något man nu "hatar".

Eller är det något man kommit på i sömnen att.. nej nu hatar jag vissa saker som har med herr Boll att göra ?

Medlem

Hahah, han är så skön. Skiter i alla och fortsätter göra sina dassiga filmer.

Jag tänker inte skriva på den där namninsamlingen. Hans filmer är förjävliga men jag skulle sakna honom om han försvann.

Spelvärlden behöver ett svart får som man kan basha och garva åt. Gillar man inte hans filmer så är det ju bara att strunta i att se dom. Han baserar ändå bara sina filmer på spel med ointressant handling. Typ Farcry, House of the Dead, Vampire(någonting) etc.

Ingen av dom stora licenserna kommer ju att ges till Uwe Boll så det är inget att oroa sig för.

Medlem
Skrivet av Whimsical:

Hahah, han är så skön. Skiter i alla och fortsätter göra sina dassiga filmer.

Jag tänker inte skriva på den där namninsamlingen. Hans filmer är förjävliga men jag skulle sakna honom om han försvann.

Spelvärlden behöver ett svart får som man kan basha och garva åt. Gillar man inte hans filmer så är det ju bara att strunta i att se dom. Han baserar ändå bara sina filmer på spel med ointressant handling. Typ Farcry, House of the Dead, Vampire(någonting) etc.

Ingen av dom stora licenserna kommer ju att ges till Uwe Boll så det är inget att oroa sig för.

så sant fast han borde kanske spärras in någonstans ändå... för säkerhets skull liksom

Skriv svar