Ljudkorts problem!snälla hjälp

Inaktiv
Ljudkorts problem!snälla hjälp

Hej,vet inte vart ja ska posta detta men provar här iaf...

Såhär ligger det till.Igår krånglade min dator skärmen stängdes av gick i stand by läge och gick inte att få på.ja provade allt! till slut resettade ja bios och då fick ja igång den.

Men då villde den att ja skulle instalera om windows så ja gorde de,och nu till det stora problemet!

Ja får inge ljud.det inbyggda Realtec AC97 får ja bara ljud ur om ja provar en av deras loop demos dom har i deras drivrutin..men inget ljud alls annars!

Aja tänkte ja,ja har ju ett till Creative X-fi extreem music,så ja provade det.har kopplat mitt högtalar system på alla möjliga sätt,men ja får bara pyttle lite ljud ur basen...

Är det någon som vet vad det kan vara för fel?

Är det nån som har en aning posta gärna!

Mkt tacksam för svar MVH Andreas

Glömde fråga.. Finns det nån möjlighet att ladda ner samma drivrutiner till mitt Creative X-fi extreem music som var på skivorna ja fick med...för den "drivrutinen"ja laddade ner från Creative gav mig inte lika mkt saker som den från skivan.
Och isf skulle nån kunna länka den drivrutinen?

Medlem

Kolla om ljudet i BIOS står på disable annars välj enable...

Inaktiv

Ja.ja kollade i bios och där står Realtec AC97 Enable.

När ja startar kör och skriver in dxdiag får ja upp Diagnostikverktyg för derectx,sen trycker ja på musik fliken sen tessta derekt musik då får ja musik ur högtalarna...
Alltså det enda sättet och få ljud är genom där och loop musiken.

1
Skriv svar