Namninsamling mot Uwe Boll

Medlem

Lätt att jag signerade petitionen för att Uwe Boll ska fortsätta!

Ok, jag gillade inte hans filmer, men Postal filmen ser faktiskt riktigt skoj ut och inte fan ser jag petitions mot skit filmer som Epic Movie .....

Sedan är det väl knappast någon här som förlorar på att han gör filmer ... eller? Alltså gör han en bra film så har ni antagligen fått något ut av det och gör han en dålig så ..... jag kolla inte eller skratta lite åt det (även om det var svårt att göra till skit som Epic Movie).

Jag tycker Boll är rolig och ska fortsätta, tror han kommer förvåna lite i framtiden faktiskt ... och det börjar med Postal.

Avstängd

Har inte sett någon av filmerna och det är väl en dålig sak? Men jag har väldigt, väldigt svårt att tro att de får in 1 000 000 namn insamlade, jag har aldrig hört talas om /film och jag tror inte att det är så många som gör det.

Medlem

Tycker han har gjort en del bra filmer.
Jag tyckte om filmerna Bloodrayne 1 och 2 och Alone In The Dark.

Såg på imdb att det blir en tredje Bloodrayne och en uppföljare till Alone In The Dark. Riktigt nice.

Har tittat på trailern till Postal. Tycker den var helt ok.

Medlem

Såg bloodrayne 1, och house of the dead, tyckte dom två filmerna var bland det sämsta jag någonsin sett, i samma klass som coneheads faktiskt...

Medlem

Hans filmer har en komisk grej över sig faktiskt.. Man vet att dom kommer att vara dåliga.. Så då tittar man på dom för att få sig ett gott skratt

Dungeon Siege filmen va ruskigt rolig o kolla på.. Mest för Jason Stathams dåliga skådespeleri i den

Medlem

Rolig fakta, är ju att alla hans filmer har typ 1-3 i maxbetyg på imdb.com (den bästa har 4 tror jag), han är inte särskilt poppis bland dom som ej spelar dator/tv spel heller=)

Inaktiv

Världen vore allt bra mycket gråare och tristare utan en sådan karismatisk och rolig människa som Uwe.
Dessutom så ställer han inte direkt till med någon skada, med tanke på vilka spel han faktiskt filmatiserat. Såvitt jag vet så är det inte straffbart att pissa på en gödselstack, man kan ju till och med göra en underhållande show av det, någonting som Bollen är bra på.

Avstängd

Absolut ska han få fortsätta. Jag har inget emot honom, men det vore kul att se hur många det blir som vill få bort honom. Jag betvivlar starkt att de når miljonen, men kanske 100 000?

Medlem

Postal verkar ju hur rolig som helst ju, varför börja med en insamling mot honom när han börjar göra bra filmer? Iofs kan den ju suga, men jag tänker iaf ge den en chans, och som tur är så har jag inte sett några Boll-filmer så jag kommer inte tycka den är dålig bara för att...

Medlem

Men va fan låt honom göra filmer, skit i o se dom bara då... ett jävla tjat !!

Medlem

Nej! Han suger! Död åt Bollen!

Medlem

/signed


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Barnsliga människor det finns.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Påskrivet. Dom som tycker Uwe Boll gör bra filmer kan INGET om filmer. De människorna ska inte recensera eller uttrycka sig om film överhuvudtaget.

Inaktiv

*116876 Total Signatures*

1/10 alltså

Medlem
Skrivet av Elit-mannen:

Påskrivet. Dom som tycker Uwe Boll gör bra filmer kan INGET om filmer. De människorna ska inte recensera eller uttrycka sig om film överhuvudtaget.

Stora ord. En dag kommer du nog inse att smak och tycke är helt och hållet subjektivt och att man kan uppskatta saker på mer än en nivå, av flera anledningar.

Ett extremt exempel: Lou Reeds 70-talsalbum Metal Machine Music, där åsikterna enligt Wikipedia går isär om huruvida det var tidig noise-musik, ett skämt eller en hämnd mot skivbolaget. Albumet består av drygt en timme ren gitarrfeedback i olika hastigheter. Den legendariske musikkritikern Lester Bangs skrev: "as classical music it adds nothing to a genre that may well be depleted. As rock 'n' roll it's interesting garage electronic rock 'n' roll. As a statement it's great, as a giant FUCK YOU it shows integrity--a sick, twisted, dunced-out, malevolent, perverted, psychopathic integrity, but integrity nevertheless."

Hursomhelst, jag ser som sagt verkligen fram emot att se Postal. Recensionerna tycks hittills ha pendlat mellan "värdelös" och "genialisk komedi", med klar övervikt för den senare kategorin. Kanske är det avsiktlig komedi som är Uwe Bolls grej.

Medlem

Smaklös hetsjakt.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Som jag har väntat på denna dagen. Hoppas på att slippa fler bra filmer (på pappret) förstörs pga av honom. /signed

Medlem
Skrivet av andman:

Äh, jag tar och korspostar mitt inlägg från forumtråden om namninsamlingen:

Jag är numera också inne på Drunken_monkey_boxers och Marvs linje. Skön snubbe som verkar göra precis det han tycker är skoj i livet och skiter fullständigt i vad andra tycker (något som få andra lyckas med) och alltid lyckas göra gamers oerhört uppretade. En snubbe i min smak.

Dessutom tycks Postal faktiskt ha fått goda recensioner på olika håll. Ett långfinger åt PKismen. Go Uwe!

Edit: här är förresten en annan namninsamling: Long Live Uwe Boll!

Helt rätt!

Enklaste sättet att få Uwe i graven om man nu vill det är att inte se hans filmer.

Personligen så är det inga spel i min smak så det spelar mig ingen roll iaf.

Inaktiv
Skrivet av bandite:

Det som väl är mest fascinerande är att killen lyckas hitta kapital till sina verk? Eller att han inte blir stämd av ägarna till varumärkena som han lyckas trasha varenda gång!

Vadå ska dem säga "Nej, vi tyckte inte att filmen, som vi lät dig göra baserad på vår IP var bra nog. Så vi stämmer dig.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv
Skrivet av woxman:

Men att göra riktigt usla filmer av spel, som människor har kommit att älska, är en ren och skär våldtäkt utav ett gamerhjärta.

Jaså? Definiera "gamerhjärta"? Är det bara de som spelar en massa FPS-spel? Eller bara de spelar ca. 10 timmar i veckan? Spelet förändras inte utav filmen och du påverkas inte alls.

Det är lite intressant det här med hur så kallade fanboys beter sig. För att göra en jämförelse: många av de som älskade Fallout 1 & 2 dömer nu på förhand ut Fallout 3. Hur många av dem kommer att testa spelet iaf? Hur många av de som inte gillar Uwe Bolls andra filmer men ändå har sett dem för att de är baserade på deras favoritspel kommer inte att se den här?

Tydligen tycker många att det är kul att sitta och störa sig på en film/spel bara för sakens skull.

"Det förstör spelet att göra en dålig film på ett bra spel". Nej, det gör det inte.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv
Skrivet av Elit-mannen:

Påskrivet. Dom som tycker Uwe Boll gör bra filmer kan INGET om filmer. De människorna ska inte recensera eller uttrycka sig om film överhuvudtaget.

Jaså? När träffade du din ledare senast? Hörde att han tog sitt liv i en bunker efter att ha varit politiskt aktiv i Tyskland från någon gång på 1920-talet tills det att han dog 1945.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:

Smaklös hetsjakt.

Instämmer, ett jävla sätt mot en person tycker jag.. sen är han intressant och jag ser helst fler intervjuer från honom.

Skriv svar