Thief 4 på gång?

Inaktiv
Thief 4 på gång?

Det vore helt underbart!


signatur

C2D 2.13GHz / 4GB DDR2 5300/ 8800GTS 640MB/ HD 2xSamsung 500GB Sata2/ 22"Samsung 226BW.

Medlem

Helt klart nice


signatur

Retro.

Medlem

A.k.a Thief fixa rubriken kanske?

Medlem
Skrivet av Shaef:

A.k.a Thief fixa rubriken kanske?

Oh, my bad! Är nog för trött för att skriva nyheter så här dags.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Inaktiv

Hoppas hoppas.

Medlem

Lär säkert vara Tomb Raider.. http://www.thief4.com/ är inte ens reggat, och sånt brukar de vara vääääldigt snabba på om de ens är det minsta intresserade av att fortsätta en spelserie.. Annars kan det ju vara en bra idé att regga den och tjäna en hacka, glöm inte att ge mig 50% bara


signatur
Inaktiv

Gissar på att det är det nya Tomb Raider: Underworld dom menar, men det har det stått om på internet i nån månad nu =S...


signatur

CZorg will rise again...

Medlem

Hoppas det är Thief, Tomb Raider klarar jag mig fint utan

Medlem
Skrivet av MKultra:

Lär säkert vara Tomb Raider.. http://www.thief4.com/ är inte ens reggat, och sånt brukar de vara vääääldigt snabba på om de ens är det minsta intresserade av att fortsätta en spelserie.. Annars kan det ju vara en bra idé att regga den och tjäna en hacka, glöm inte att ge mig 50% bara

Eidos la ju av med numren för ett antal år sedan.

Thief 3 hette ju inte Thief 3, utan Thief: Deadly Shadows. Hitman 3 heter Hitman: Contracts osv.

Medlem

^Sant.. Fast de brukar ändå regga sidor som låter snarlikt eller som kan förväxlas med spelet.

Edit:

Läste lite på TTLG och blev faktiskt mer optimistisk. Någon hittade en developer från Eidos på Facebook med "T"'et från Thief-serien som avatar. Fanns några äldre intervjuer översatta från franska där de pratar om ett nytt Thief också.


signatur
Medlem

Jag är också skeptiskt. Thief Deadly Shadows var ett ganska bra avslut på serien...Kan bli svårt att återuppliva och hitta ett tillräckligt bra ny scenario denna gång. (vad är thief utan Keepers)

Inaktiv

Var ett tag sedan man strök omkring ute på de mörka gatorna, hoppas innerligt att spelet kommer!

Gen
Medlem

Jatack ge oss Thief

Medlem

YAY, hoppas på ett återbesök i Shalebridge Cradle, den enda spelbanan som skrämt skiten ur mig

Medlem

Thief eller inte, det är dags för ett nytt thiefspel. Igår!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Som sagt, det vore helt underbart! :D:heart:


signatur

Kvalitetskontrollant på Fyffes bananer

Medlem

Thief 1 och 2 är ju några av de bästa spelen som någonsin har släppts. Om Thief 4 är under utveckling hoppas jag verkligen att de försöker återgå till samma spelkänsla istället för att konsol-anpassa det ännu mer. Men i denna hemska värld bör man väl inte hoppas för mycket...

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Thief 1 och 2 är ju några av de bästa spelen som någonsin har släppts. Om Thief 4 är under utveckling hoppas jag verkligen att de försöker återgå till samma spelkänsla istället för att konsol-anpassa det ännu mer. Men i denna hemska värld bör man väl inte hoppas för mycket...

Jag älskar som sagt spelen men tycker att de blivit bättre för varje ny release - Jag avskyr konsollspel men thief skulle funka riktigt bra på konsoll imo.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Medlem

hoppas hoppas på Thief

Medlem

Blir nog precis som trean lite för mycket av ett konsol/PC spel som gör att båda lider men hellre något än inget alls.

Pansarknekt

Nytt Thief och Deus Ex låter lite för bra för och vara sant!


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Blir nog precis som trean lite för mycket av ett konsol/PC spel som gör att båda lider men hellre något än inget alls.

Tyckte ärligt talat 3:an var bättre än både 1:an och 2:an. 3:an kändes mer RPG med sitt upplägg (affärer, uppdragen är betydligt mindre linjära, mer "öppet".).

Enda var väl att man fick ändra lite i .cfg filerna och modda om hudden för att få bort konsolkänslan. Sen var "banorna" mycket bättre gjorda än innan. Thief3 är nog det mest atmosfäriska "skräckspel" jag spelat.


signatur
Medlem

Kan det vara möjligt? Hoppas hoppas!


signatur

I am become Glyphs. The time of secrets is almost over. A new age approaches.

Medlem

Äntligen! Snälla, snälla låt dom hålla på att utveckla ett Thief 4! Snälla låt det ha lika välskriven handling som de tidigare spelen och mer steampunk än vad trean hade, fast med samma underbara gameplay!:D

Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Kaleid:

Blir nog precis som trean lite för mycket av ett konsol/PC spel som gör att båda lider men hellre något än inget alls.

Tyckte ärligt talat 3:an var bättre än både 1:an och 2:an. 3:an kändes mer RPG med sitt upplägg (affärer, uppdragen är betydligt mindre linjära, mer "öppet".).

Enda var väl att man fick ändra lite i .cfg filerna och modda om hudden för att få bort konsolkänslan. Sen var "banorna" mycket bättre gjorda än innan. Thief3 är nog det mest atmosfäriska "skräckspel" jag spelat.

Det var absolut stämningsfullt men jag tyckte det var fördummat så att det passade konsolfolket, man märker att det inte längre är enbart till PC-folket. T.ex. så är det betydligt enklare att smyga.

Saker jag inte gillar:
Mindre hemligheter, för mycket NPCs i stan, bugg: fastnar (ofta) i marken, för mycket hjälpmedel att hitta, AI orkar inte springa efter, betydligt mindre banor samt designat så att det fungerar för tredjeperson, alla haunts som inte längre är skrämmande, treebeasts som är för enkla att döda, "leaning" som gör att man flyttar sig och riskerar att ramla ner, AI rör sig väldigt stelt...

Bättre: Ljudet är i överlag mer detaljerat (tror det hjälpte att man klagade på Ion när Deus Ex 2 kom ut), bra och härlig ljusmotor, lockpicking, mindre linjäritet..

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Det var absolut stämningsfullt men jag tyckte det var fördummat så att det passade konsolfolket, man märker att det inte längre är enbart till PC-folket. T.ex. så är det betydligt enklare att smyga.

<snip>

Det var fördummat i "default"-läge med alla löjliga hjälpmedel, men precis som styrningen och HUD'en så var det ju det första man ändrade. Fanns tweaks/mods redan efter första dagen det var ute på TTLG. To.m AI'n gick att tweaka till lite bättre.

AI'n rörde sig lite stelt men inte värre än andra spel från den tiden egentligen, och defenitivit inte värre än i tidigare Thiefspel, så det störde jag mig inte på.

Har spelat igenom det 2 ggr och har aldrig haft problem med att fastna.

Det negativa jag kan komma på är att kartan var förbannat dålig, jag som har noll lokalsinne gick fel hela tiden i staden.. Sen var det extremt dåligt att utvecklarna inte tog en extra vecka eller to.m så lite som en extra dag att tweaka till det för PC, om folket på TTLG kunde fixa det så snabbt så kan man ju börja undra.


signatur
Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Kaleid:

...

<snip>

AI'n rörde sig lite stelt men inte värre än andra spel från den tiden egentligen, och defenitivit inte värre än i tidigare Thiefspel, så det störde jag mig inte på.

Då har vi helt enkelt olika åsikter. Thief 3 motioncapture tycker jag är klart sämre än Thief 1 och 2 eftersom i 3an så går de otroligt stelbent.
Dessutom så kan man ducka för vissa fiender och då träffar de nästan inte en med sina vapen, bl.a. Kurshok:en. Så det är bara att ducka och ta ihjäl dem med sin kniv...riktigt kasst att sådant smyger förbi under utvecklingsprocessen.

Konstigt att du inte fastnade i marken. Jag gjorde det många många ggr och då kan man inte göra något förrans man tar fram pilpågen och påbörjar iväg skjutning (och då riskerar skjuta iväg en pil av misstag) för att lossna från marken. Spelet skeppades t o m med en stor AI bugg som nollställde svårigheten till lättaste vid save/load och övergång till andra delen av banan.

Den enda patchen (för PC i alla fall) som kom fixade enbart den buggen, men det hade funnits mängder med olika saker att fixa till med framtida patchar.

Medlem

Jag ser fram emot Shalebridge Cradle, part 2! Eller inte... värsta skräckbanan någonsin, i något spel :] Blandade känslor...

12
Skriv svar