Spana in de olika Force Unleashed-versionerna

Medlem

Wii + PSP blir de, helt klart


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Inaktiv
Skrivet av Tpiom:

"we wanted to make the force unleashed as on many consoles as possible.." (LA)

.... except PC" Glömde de att säga!

Nu när jag tittar mer på det ser det inte intressant ut längre, påminner mig för mycket om Episode III video game.

PC är ingen konsoll, PC är en plattform, så de glömde inte att säga något.

Allt detta tjat om att piratkopiering är en stor bov när det gäller PCns försäljningssiffror är löjligt, Jag tror snarare att det är så att konsollernas storsäljare får väldigt mycket mer uppmärksamhet och alla förstorar "problemet" med piratkopiering.

I många fall så gynnas nog försäljningen av ett spel tack vare piratkopiering. Man laddar ner spelet, testar det och köper det om det var bra.

Om piratkopieringen inte fanns så skulle nog många inte ens brytt sig om att kolla in spelet lite extra för att det inte såg speciellt nyskapande ut på dess trailers.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv
Skrivet av Fargo:

Piratkopiering av film är en sak, musik också. Men det skadar spelbranchen mer än det skadar någon annan branch.

Får jag fråga vad det är för skillnad på piratkopiering av musik/film och spel? Jag skulle kunna tänka mig att du syftar på att artister kan hålla konserter och filmer har biografer. Men artister tjänar nog inte speciellt mycket pengar på konserter utan ser det nog mer som PR och jag misstänker att det är lite samma sak med biografen.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Whimsical:

Behöver ju inte bara bero på piratkopiering.

Att säga att piratkopiering inte har något med det att göra är dumt. Såklart det har.

Läs vad jag skriver för fan. Jag skrev inte att piratkopiering inte har ett dyft med saken att göra. Jag sa att det inte enbart behöver bero på piratkopiering i alla sammanhang.

För övrigt så skulle jag gärna vilja veta varifrån din "fakta" kommer?

Utvecklarna till Beyond Good & Evil gick i konkurs pga piratkopiering? Var har du fått det ifrån?

Spelet sålde dåligt på alla format, inte bara på PC. På wikipedia står det:

"..Beyond Good & Evil flopped commercially. Former Ubisoft employee Owen Hughes stated that it was felt that the simultaneous releases of internationally competing titles Tom Clancy's Splinter Cell and Prince of Persia: The Sands of Time and in Europe, XIII (all three published by Ubisoft and all of which had strong brand identity in their markets), impacted BG&E's ability to achieve interest with the public."

12
Skriv svar