Topp 5 - Super Play-minnen

Medlem
Topp 5 - Super Play-minnen

Det finns mycket att ta med sig från tiden på Super Play. Många skratt och leenden, några pinsamma ögonblick, några jobbiga, men mest av allt minns jag hur samstämmiga alla vi som gjort tidningen varit. Alla har kämpat mot ett gemensamt mål: att göra den bästa tidningen om tv-spel, utan att göra avkall på vilka vi är. Det här är mina finaste minnen.

5. Super Mario Galaxy

Det har spelats spel på Super Play, tro inget annat! Och det bästa av alla jag spelat för recension är tveklöst detta. Det var även med Super Mario Galaxy som jag blev övertygad om spelens konstnärliga värde, så länge skaparna utvecklar och lyckas säga något med sitt gameplay. Tro mig, berättandet får gärna gå hand i hand med spelandet, men Miyamoto lyckas fortfarande påvisa sina konstnärliga ambitioner med Mario utan att ens försöka berätta en historia. Fantastiskt i sig.

4. Ubidays

Nej, det blev aldrig E3 eller Tokyo Game Show för mig. Det enda jag har att redovisa som ens liknar en spelmässa är två tokiga dagar i Paris tillsammans med Ubisoft och deras utvecklarstudios och samarbetspartners. Två underbara dagar. Bäst av allt: ett exklusivt besök på Louvren efter stängningsdags.

3. Spelkvällarna

Halo 3 och Street Fighter IV. Nuff said. Oräkneliga kvällar har förolämpningarna och skratten haglat i vårt lilla spelrum. Minnen för livet.

2. Responsen

Att få beröm är underbart. Tack alla ni som stått vid sidan om och busvisslat. Super Play är er tidning, precis lika mycket som den är min.

1. Nummer ett

Min första text för Super Play var en recension av GTA-wannabeen Mercenaries. Den publicerades utan mitt namn, eftersom redaktionen fått för sig att hemlighålla alla medarbetare i övergångsnumret. Jag vet att till exempel Oskar Skog hade en recension i samma nummer och för att undvika förvirring (antar jag?) så avslöjades alla nya medarbetare i numret därpå så att tidningen skulle få en clean start. Men även om jag inte fick se mitt namn under texten var det en enorm känsla att få se något jag skrivit publicerat. Tryckt. Helt overkligt. Jag blev Ego Boy över en natt.

Bubblare: Brädspelskvällarna hos Tommy

Let's do it again, Tommy!

#blogg

Topp 5 - Super Play-minnen

"att göra den bästa tidningen om tv-spel, utan att göra avkall på vilka vi är"

Säger detsamma. Var är gråt-smajlin?!

Medlem

Snart köper jag Battlestar Galactica: The Board Game. Kom och spela! Johan också!


signatur

Vincere vel mori.

1
Skriv svar