Assassin's Creed pc-filmat
diggar animationerna i spelet, otroligt flytande
konsolportar gör sig sällan bra.
antingen så kommer det kräva sin monster dator eller så har inte kontrollerna omanpassats så man måste likförbannat använda joypad till PC'n och det är inte rätt imo bara en anledning för Microsoft att marknadsföra sina XBOX kontroller för PC.
Får dom bara kontrollerna att funka så finns det ingen kontroll i världen(än) som slår tangentbord+mus. GTA3 spelar jag hellre på PC än konsoll så chansen finns att det blir riktigt bra!
Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest
Gillar striderna i filmen, synd att det inte finns något sådant fps-spel som har sådana strider i multiplayer. Bad company kanske, men något mer Delta Force/Ranger i mogadishu som i black hawk down. Sådant krigsspel hade varit najs med förstörbar miljö som i Bad Company.
Lite april april över den
Jag är glad att jag skaffade mig min Logitech DualAction handkontroll för något år sedan.. Funkar riktigt bra på Assasins Creed. Kontrollern var redan förinställd för rätt knappsats, som om det vore på en PS3
* Sedan funkar den ju även i PS3an också Slapp man köp av en extra SixAxis
| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |
Sitter och spelar spelet i fråga just nu inför en kommande recension här på FZ.
Den som väntar på något gott...
...väntar alltid förlänge.
MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit
Det spelar verkligen ingen roll om man spelar det här med joypad elller tangentbord.. det är inget fps och allting är autoaim. fördelen ligger nog med joypad eftersmo att man kan gå i olika hastigheter när man följer efter någon. bara walk eller run med tangentbord ju. sen blir det ingen leanback med tangentbord och mus om man inte har någon galen setup.
Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.
konsolportar gör sig sällan bra.
antingen så kommer det kräva sin monster dator eller så har inte kontrollerna omanpassats så man måste likförbannat använda joypad till PC'n och det är inte rätt imo bara en anledning för Microsoft att marknadsföra sina XBOX kontroller för PC.
Jao konsolkonverteringar brukar oftast vara lika med uselt.
Men det här är ett av de få spel som jag spelat där de lyckats riktigt bra. Finns väl alltid några buggar o skavanker... det kommer man ju aldrig ifrån.
Men iallafall... det tog bara någon minut så satt kontrollerna. Lättlärt alltså. Ni som spelat Resident Evil till PC vet ju säkert hur hopplöst det kan vara. xD
Det blåser rätt mycket i underlivet på hjälten... men inte på de andra.
Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år
Spelet ser trevligt ut ända tills helvetet med alla ikoner, knappar, förklaringar, blinkade prickar och annat skit dök upp. Konsollcancer!
Hehe... WoW o andra spel med samma typ av interface skulle kanske du testa?
Så märker du att Assassins Creed bara har ett fåtal.
Klarar min dator assasins creed?
Precessor Amd Athlon x2 4200+, 3gb 670 MHZ minne, Asus 8600 gt 512 mb (ej överklockat, än...)