nv4_disp - The driver for the display device got stuck in an infinite lo

soi
Medlem
nv4_disp - The driver for the display device got stuck in an infinite lo

Tjosan Fragzone folk!

Såhär ligger de till... Datamanicken funkar fint så länge man inte gör något krävande som tex lira spel alt kör 3dmark. När man gör detta så tar de inte så många minuter innan man där med en bluescreen i som säger att " The driver for the display device got stuck in an infinite loop " och det är filen NV4_DISP.DLL han klagar på.

Har ett ASUS EN9700GT samt ett ASUS P5N32-SLI DELUXE moderkort. 2gig ram, 550w nätagg och en 3.0ghz intel socket 775 ( väntar ivrigt på core 2 duo ) . dock har de inte kommit några ner hit ännu...

Har formaterat om datorn 2ggr, provat med minst 4 olika drivisar, uppdaterat bios, frågat vänner o bekanta, skrivit önskelista till tomten om en fix... tja.. de mesta jag kan komma på..

Hoppas ni har några tips om vad man kan göra för att fixa problemet!

Inaktiv

Ja du... Testa med andra ramminnen... Sagt det förut och säger det igen, ramminnet ska vara största orsaken till blådumpar... Diverse saker matas ju in i ramminnet och om något är knas där säckar allt ihop...
Testa med nån polares ramminne och se om samma sak händer. Kör memtest86 på dina egna stickor och se om du får några errors.

Hade själv det problemet med en dator för ett tag sen, som jag minns det bytte jag ramminnen och så funkade det bättre... Men jag kan minnas fel... Bytte moderkort nångång där också, men tror det var ramminnet som löste det, sen sålde jag datorn...
Lycka till


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

soi
Medlem

Snacka med asus om detta och fick info om en drivis som skulle lösa problemet samt att fixa med bios vilket jag redan hade gjort. aja, ladda hem drivisen som asus tipsa mig om. När jag kör drivisen säger han att de inte finns någon hårdvara i datorn som stödjer denna drivrutinen... mailar tillbaka till asus och får svaret att gå tillbaka till affären med kortet.......

soi
Medlem

nu har jag varit i affären med kortet och de verkar funka prima nu! xDDDD

1
Skriv svar