Första titt: Section 8

Medlem
Första titt: Section 8

Skrev upp mig för betan till framtidsskjutaren Section 8 förut, som nu har gått in i öppen fas, så värt att testa tänkte jag!

[center][b]Med Kriget som insats[/center][/b]
Sagt och gjort efter en del köandes för fil och inloggning osv så har jag nu kört igenom en av betans två kartor, någon sorts futuristisk stad i krig där spawnandet var ganska coolt, man skjuts ner från ett skepp som svävar över staden och så får man bromsa in när man kommit en bit. Kanske inte unikt (hade inte BF2142 något liknande?), men det är verkligen fräckt när man ser en fiende vina ner från himlavalvet och bilda en krater bara en bit bort!

Klasserna som fanns är det gamla vanliga, Assault/Support/Sniper osv, inget liknande som Dropship-spawnen finns att hitta här, vilket de gott kunde gjort! Men när man väl kommer in i själva spelandet så är det några saker som skiljer denna robot-pangare från resten av korten i leken, små men intressanta saker. Dels så springer alla runt utrustade med ett stycke jetpack och ett stycke superben, sprint med en twist kan vi kalla det. Efter att man som vanligt tryckt in sin springknapp så laddar en liten mätare, efter ca 5 sekunder så går roboten in i tredjeperson och kommer upp i en jäkla fart. Fordon överflödigt kan man säga.

[center][b]Kul, men tillräckligt unikt?[/center][/b]
Fastnar det? Det lilla jag spelade var helt okej, med vissa nya funktioner - såsom ett tillfälligt lock-on alternativ ifall man lyckas hålla siktet stadigt i några sekunder - så känns det kanske mer annorlunda, men inte tillräckligt än så länge. Vissa saker finns inte med i betan, man skall kunna begära in extra-saker, såsom fordon och utrustning, vilket ger en extra taktik-del i spelandet.

"Where we´re going, we don't need roads." - Benke småskrattade åt sitt skämt, det här ska grabbarna få höra i rymd-fikarummet sen tänkte han!

Jag gillar stilen med robotar i krig, det är fräckt och stilrent, men att ta över olika punkter på en karta och panga ner folk är ju i princip samma hur man än gör det. Jag kommer nog fortsätta att testa spelet, leka lite med att byta ut vapnen för de olika klasserna och kolla runt i levelsystemet (om det är någon skillnad mellan level 1 och 4 osv.), men just nu så fastna jag inte direkt. Tidsfördriv men inte tidsöverdriv. Fast å andra sidan så har jag ju inte testat singleplayer-delen, den kanske är helt annorlunda?

[center][b]Finna eller försvinna[/center][/b]
Plus var iallafall att den känns väldigt framskriden för en beta, hade kunnat vara en släppt version, enda jag hittade var egentligen att mitt spelande inte registrerades i min profil, kanske är att uppdaterandet bara sker vid vissa tidpunkter. Frågan är om Section 8 ens kommer att märkas i den rent ut sagt brutala (höhö) konkurrens på spelmarknaden som denna hösten tillför, med många trippel-A titlar i backarna så kanske TimeGates pangare försvinner i hyllornas mörker?

#blogg


signatur
Medlem
Första titt: Section 8

Är ju inte så mycket robotar, mer exo-skelett


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av Shimo:

Är ju inte så mycket robotar, mer exo-skelett

Haha, alright, men man märker inte det så lätt när man bara kör multiplayer-betan, bara om man väljer röst typ


signatur
1
Skriv svar