CPL lägger ner verksamheten

Medlem

Jo, CPL gav oss så mycket bra i början men drog ner allt i skiten på slutet.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av impact:

Bra, ner med skiten.


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem
Skrivet av erge:

Angel Munoz kan ju fara åt helvete och samtidigt ta med sig CPL dit. Sen kan man gott lägga ned e-sport också och gå tillbaka till anledningen till att man överhuvudtaget spelar - för att ha kul - inte vinna pengar.

MM detsamma med fotboll o allt annat också då lr?

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av erge:

Angel Munoz kan ju fara åt helvete och samtidigt ta med sig CPL dit. Sen kan man gott lägga ned e-sport också och gå tillbaka till anledningen till att man överhuvudtaget spelar - för att ha kul - inte vinna pengar.

MM detsamma med fotboll o allt annat också då lr?

Bra jämförelse!

Idi...

Medlem
Skrivet av erge:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av erge:

Angel Munoz kan ju fara åt helvete och samtidigt ta med sig CPL dit. Sen kan man gott lägga ned e-sport också och gå tillbaka till anledningen till att man överhuvudtaget spelar - för att ha kul - inte vinna pengar.

MM detsamma med fotboll o allt annat också då lr?

Bra jämförelse!

Idi...

MM och idiot får du mer än gärna vara själv.
Allvarligt spel var tillverkade för att vara för skojj i början , så var fotboll och allt annat också... du drar en dålig paralell..

Seriös gaming har utvecklats till en sport är det så jävla svårt att fatta? :S

Medlem
Skrivet av erge:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av erge:

Angel Munoz kan ju fara åt helvete och samtidigt ta med sig CPL dit. Sen kan man gott lägga ned e-sport också och gå tillbaka till anledningen till att man överhuvudtaget spelar - för att ha kul - inte vinna pengar.

MM detsamma med fotboll o allt annat också då lr?

Bra jämförelse!

Idi...

Låt mig höra skillnaden mellan snooker och StarCraft som sport.

Ditt är argument idiotiskt, trolla mera.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av cribba:
Skrivet av erge:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av erge:

Angel Munoz kan ju fara åt helvete och samtidigt ta med sig CPL dit. Sen kan man gott lägga ned e-sport också och gå tillbaka till anledningen till att man överhuvudtaget spelar - för att ha kul - inte vinna pengar.

MM detsamma med fotboll o allt annat också då lr?

Bra jämförelse!

Idi...

Låt mig höra skillnaden mellan snooker och StarCraft som sport.

Ditt är argument idiotiskt, trolla mera.

mm jao du grabben , svårt att acceptera eller?
Ge mig ett argument varför det inte skulle kunna vara för seriöst spelande?

Ge mig också ett argument varför tex fotboll lr hockey skall vara seriöst med pengar med mera och inte spel?

Ditt påstående är minst lika idiotiskt finns lixom ingen grund för att ens lägga en sådan kommentar.

Visst CPL är överdrivet men nå fan har det accepterats som sport lite här och var & det växer mer och mer, varför skulle det vara så dåligt?

Väx upp för fan.

Medlem
Skrivet av zauii89:

mm jao du grabben , svårt att acceptera eller?
Ge mig ett argument varför det inte skulle kunna vara för seriöst spelande?

Ge mig också ett argument varför tex fotboll lr hockey skall vara seriöst med pengar med mera och inte spel?

Ditt påstående är minst lika idiotiskt finns lixom ingen grund för att ens lägga en sådan kommentar.

Visst CPL är överdrivet men nå fan har det accepterats som sport lite här och var & det växer mer och mer, varför skulle det vara så dåligt?

Väx upp för fan.

Vem svarar du egentligen?


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av [Molotov:

"]e-sport komer aldrig bli nå stort.
Dom som kommer bry sig om "e-sport" är dom som själva spelar, finns även många som spelar som inte bryr sig ett skit om "e-sport"

att jämföra med syd korea vet jag inte om man kan, det finns så mycket i asien som funkar där men inte här.

Håller fullständigt med, snacka om ytterst tråkigt för någon som inte spelar spelet. Även jag själv som spelar rätt mkt tycker det är helt ointressant.
Att tävla själv för att ha chans att vinna pengar är det enda som är roande i sammanhanget.

För att "e-sport" ska fungera måste det göras lättare tillgängligt för allmänheten tror jag. Känns som att det var instängt inne i sin egen håla dit få människor gick eller ens fick insyn till.

Detta är dock inte döden för "e-sport", men hoppas alla som är inblandade lär sig något och kommer tillbaka med en bättre ide´på hur det ska fungera.

Man kanske kan se det från den ljusa sidan, många vilsna spelarsjälar kanske spelar mindre och umgås med familj och vänner ? Eller kanske inte...

Medlem

En extremt stor skillnad mellan e-sport och "vanlig" sport är att vanlig sport uppskattas som underhållning även av icke utövare.

Hur många som inte spelar t.ex. CS skulle få ut något av att titta på 90 minuter CS jämfört med hur många icke fotbollsspelare som uppskattar 90 minuter fotboll? (jag har i och för svårt att se att även de som gillar CS orkar titta på det i 90 minuter )

Medlem
Skrivet av Margy:

En extremt stor skillnad mellan e-sport och "vanlig" sport är att vanlig sport uppskattas som underhållning även av icke utövare.

Hur många som inte spelar t.ex. CS skulle få ut något av att titta på 90 minuter CS jämfört med hur många icke fotbollsspelare som uppskattar 90 minuter fotboll? (jag har i och för svårt att se att även de som gillar CS orkar titta på det i 90 minuter )

Jag har spelat väldigt lite StarCraft men älskar att titta på när proffsen spelar. Jag spelade fotboll i sju år när jag var mindre och tycker det är något ut av det tråkigaste som finns att se på inom sport om inte det är landskamp.

Din jämförelse håller inte. Det skiljer sig väldigt mycket från spel till spel, från sport till sport och person till person.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Sådana som gillar traditionell sport har svårt att begripa att det finns massor av människor som tycker sport är helt meningslöst att titta på.
Springa runt och jaga en boll och sparka den in i ett nät? Pfft. *gäsp* Nej tack.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Bobbey:

Felet med E-sport är att man slår på för stort direkt, det blir för
dyrt helt enkelt.

EX:
Prispengarna i bowling är ju makalösa även i Sverige. För att
där säljer man turneringarna aktivt och marknaden är en hel
drös spelare och halla i landet. Men inte lägger man
Orienterings turneringar i globen eller på Ullevi för det!
De hålls i små hallar för närmast sörjande, väldigt sällan på teve.

Man kan få E-sport stor utan att för den delen göra sig illusioner
om fullsatta arenor som kollar på CS matcher...

Bowling som sport har tappat väldigt mycket de senaste 5 åren. Mycket handlar bara om supa och "kasta klot" i mörker och blinkande ljus. Det har i mina ögon gått från en seriös sport till "nåt kul". Som aktiv spelare i över 20 år är det tråkigt att se 20-åriga fjuniga halv-alkisar stå och slänga klot utan att vilja prestera nåt.

Prispengarna är ändå ganska fjuttiga jämfört med annat. I usa är prispengarna betydligt större.

Bowling är en av världens största sporter, men det ses ofta ner på då öl är inblandat. Det har kämpats länge för att få med det som en riktig os-gren. Sen tar de med pundarsporter som snowboarding där vinnaren hade snortat hasch eller vad det nu va.

För den oinsatta är det antagligen lika spännande som att titta på en schackduell.

Enda e-sportandet jag råkat kolla på var nån grej i eve-online.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

12
Skriv svar