Sista grinet

Medlem
Sista grinet

Vi hörde ett rykte för någon dag sedan, men nu är det bekräftat att den svenska spelstudion <b>GRIN</b> har ansökt om konkurs, och blir det första riktiga offret för finanskrisen i den svenska spelbranschen. GRIN har varit lite av en doldis genom åren, men har ändå producerat några av mina favoritspel, som PC-versionerna av <i>Ghost Recon Advanced Warfighter</i> och det omtolkade <i>Bionic Commando</i> - för att inte tala om den sköna remaken, <i>Bionic Commando Rearmed</i>. Tyvärr räckte det inte, och nu innehåller den officiella GRIN-sidan bara en sista hälsning till kollegorna och fansen. Förhoppningsvis går bröderna Andersson och alla deras talangfulla anställda vidare till nya stordåd efter detta. Tack för dessa år och alla spel (varje gundtand i loggan ovan står för ett släppt spel), killar och tjejer. <b>Good luck and godspeed.</b>

#blogg

Medlem
Sista grinet

Som Mechar nämnde så har ju några ex-GRINare bildat Outbreak Studios.

Medlem

Sånt är ju skönt att se, det fanns uppenbarligen talang på GRIN, skönt att den inte går förlorad. Även om jag måste medge att Terminator Salvation och Wanted var lite... platta. Still, att utveckla tre spel parallellt och göra ett av dem riktigt bra är inte lätt.

Inaktiv

Påhittigt det där med guldtänderna, hade jag ingen aning om.


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

1
Skriv svar