Medlem

Som gammalt fan är jag mycket skeptisk till Fallout 3, men kommer likt förbannat köpa det precis som Bethesda förväntar sig. För min del tror jag att Fallout 3 kommer bli spelvärldens motsvarighet till de Aliens vs Predator filmer vi Aliensfans tvingats genomlida de senaste åren.

Det som gjorde Fallout var lite samma saker som gjorde GTA populärt att man kunde göra de mest absurda saker och leka runt i en sandbox värld utan gränser där ond bråd död är en knapptryckning bort och med stor portion svart humor och diverse popkultur referenser. Trots att 10 gått har inget spel lyckats fånga mig så som fallout och baldurs gate serierna gjorde en gång i tiden.


signatur

Inte en chans att jag lägger 1 krona på ett SOE spel i framtiden.

Medlem

känner igen bilder från Gamereactor=P...Intressant att man har stort valmöjlighet dock blir det färre karaktärer än i Morrowind men alla karaktärer har större betydelse...

Medlem

Som med många andra spel så finns det fans av de gamla Fallout-spelen som anser sig vara "bättre" fans än de som älskade ettan och tvåan utan att för den sakens skull vilja att den tekniska utvecklingen hade stannat av 1998.

Fallout 1/2 upphör inte att existera! Ni kan la damma av dom och spela dom när fan ni vill om ni tycker dom är så jävla bra (älskar dom personligen). Det är 2008 nu, 10 år har gått. Vad än Bethesda gör så lär det vara fan så mycket bättre än att Fallout 3 aldrig blir av. Säg vad ni vill men Bethesda har det tekniska kunnandet, resurserna och erfarenheten för att göra detta till ett bra spel, kanske rentav storslaget.

Har varit Fallout-älskare sen ettan kom ut och väntat 10 år på en uppföljare. När Fallout 3 släpps ska jag stänga ute ljuset och återvända till en förhoppningsvis väldesignad och spännande Post-Apocalyptic värld och ni andra som redan nu whinar om att det borde heta "Oblivion with guns", "Fallout Oblivion" osv. kan ju låta bli att spela det.... Om ni KAN!!! Erkänn det redan nu, ni kommer inte kunna låta bli.

Hoppas även att en massa nytt folk, som kanske aldrig lirat Fallout-spelen, tillkommer i fanskaran. Fallout 3 är inte bara till för de sura jävlarna på No Mutants Allowed som kritiserar ALLT, utan också för en massa nytt folk som faktiskt är lika betydelsefulla och viktiga. Bethesda är ett välkänt spelföretag och har det som krävs för att väcka stort intresse för Fallout-världen.

Medlem
Skrivet av kabex:

Jag hoppas på detta spel. Å andra sidan tycker jag att snygg grafik är en stor beståndsdel i spel samt att jag är vapenfetischist. Visst, de gamla Falloutspelen funkar, men serien kan väl få en liten uppdatering när det gäller gameplay och grafik.

Tänk om DICE fortfarande skulle bygga sina spel på 1942-motorn, eller all världens biltillverkare skulle sluta släppa nya modeller.

Tänk om evolutionen skulle sluta. Eller om den hade slutat för 10 000 år sedan. Då hade vi inte behövt ha denna diskussion. Fan va skönt det hade varit.

Bra skrivet...
Ja visst hade det varit skönt

Redaktör
Skrivet av Urkalak:

Var det här verkligen en förtitt? Det kändes inte som att det kom så mycket ny information utan mest som en sammanställning av fakta och egna tankar. Inte för att jag inte tyckte att det var intressant men jag förväntade mig ny information när jag läste ordet "Förtitt".

Man kan aldrig skriva en text som pasar alla läsare. En del håller järnkoll på spelet i fråga, andra nöjer sig med att läsa nyhetsrubriker. Denna text är, som framgår av nyhetstexten, en sorts sammanfattning av vad som hittills sagts om Fallout 3.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Kibb:

Detta ser ju fan löjligt ut.. Oblivion-liknande skärp... För Oblivion var ju såååå himla bra :-/

Jo, väldigt många tycker faktiskt det. om man är uppmärksam så märker man att det är sjukt mycket omtanke bethesta har lagt ner i spelet med både böcker , lappar och ledtrådar som flörtar med tidigare spel i serien. Vilken uttrycker en genialisk form av kreavitet och berättande som revolutionerar free-roaming rollspels genren.
Men alla pikar i spelet mot tidigare o kommande spel i serien är bara Tes-nördar som kan uppfatta.
Bethestas stora ide är att låta spelaren själv skapa en handling med sin egna fantasi, och går tillbaka till vad rollspel egentligen handlar om. Klart fan att dom kommer att möta motstånd av alla konservativa gamers som är slavar under det linjära berättandet.

Bethestas spel är det enda som eggar min egna fantasi och det är dom som har ideerna ,och jag hoppas att det linjära berättandets tid i rollspel är snart över

Inaktiv

Tvivlar på att det inte blir något annat än Oblivion with Guns.

Medlem

Att dom fimpade "levelscaling" hade jag aldrig trott - dom bet sig fast i det när alla gnällde på dom efter Oblivion kom ut.

Det (levelscaling) måste ha varit ett av dom dummaste designbesluten nånsin. Vafan är poängen med att "levla" då?

Det var inte förrän jag spelade Oblivion som en fantasy arkad hack'n'slasher på 360n tillbakalutad i mysfåtöljen som det bliv skoj. Ett djupt PC RPG var det då fan inte.

Förutom det så har jag försökt att inte förvänta mig nånting alls av Fallout3. Det blir vad det blir och förhoppningsvis blir det bra.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Urkalak:

Var det här verkligen en förtitt? Det kändes inte som att det kom så mycket ny information utan mest som en sammanställning av fakta och egna tankar. Inte för att jag inte tyckte att det var intressant men jag förväntade mig ny information när jag läste ordet "Förtitt".

Man kan aldrig skriva en text som pasar alla läsare. En del håller järnkoll på spelet i fråga, andra nöjer sig med att läsa nyhetsrubriker. Denna text är, som framgår av nyhetstexten, en sorts sammanfattning av vad som hittills sagts om Fallout 3.

Jojo, det förstår jag Jag blev främst lite förvånad bara Och jag missade det som stod i nyhetstexten.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Skrivet av Earth and Wind:
Skrivet av Jokkocze:

Att de döper det till Fallout är bara för att de ska tjäna pengar. Om man kollar på bilder och läser vad som skrivits så verkar det som att det kommer bli något helt annat än ett riktigt fallout :/

Gamla favoriter som man tyckte var så bra när det begav sig orkar man fan inte spela i fem minuter när man besvärar sig med att släppa fram dem ur skuggorna..

GAMMLA FALLOUT REST IN PEACE må något nytt och fräsht resa sig ur askorna som fågel fenix eller nåt...

Sluta häda, det blir lätt flamewar om man skriver en sådan kommentar:\


signatur
Inaktiv
Skrivet av KoP:

Usch vad många med förutfattade meningar.. bara vänta och se.. tror själv det kommer bli ett riktigt "mysigt" lir. Ger fan i om spelet har ett arv att förvalta.. ser hellre att man tar en spelserie i en annan riktning och förnyar istället för att nöta i samma spår hela tiden.

Är det utveckling och förnyelse att hänga på en trend som är äldre än Fallout 1, som Falloututvecklarna medvetet struntade i för att det inte passade vad de försökte åstadkomma?

Skrivet av Ericzeppe52:

Jo, väldigt många tycker faktiskt det. om man är uppmärksam så märker man att det är sjukt mycket omtanke bethesta har lagt ner i spelet med både böcker , lappar och ledtrådar som flörtar med tidigare spel i serien. Vilken uttrycker en genialisk form av kreavitet och berättande som revolutionerar free-roaming rollspels genren.

Jag skulle snarare påstå att utvecklingen har gått bakåt med stormsteg på free-roamingfronten sedan Darklands (1992) och Daggerfall (1996).

Citat:

Men alla pikar i spelet mot tidigare o kommande spel i serien är bara Tes-nördar som kan uppfatta.

Jasså är det så det kallas att fullständigt skita i all lore från tidigare spel.

Citat:

Bethestas stora ide är att låta spelaren själv skapa en handling med sin egna fantasi, och går tillbaka till vad rollspel egentligen handlar om. Klart fan att dom kommer att möta motstånd av alla konservativa gamers som är slavar under det linjära berättandet.

Bethestas spel är det enda som eggar min egna fantasi och det är dom som har ideerna ,och jag hoppas att det linjära berättandets tid i rollspel är snart över

Prova Notepad, tror det skulle passa dig perfekt.

Jag skulle inte heller kalla Oblivion olinjärt bara för att det består att parallella 100% linjära uppdrag och uppdragsserier.

gnu
Medlem

Tack gode gud att det inte har level scaling. Det riktigt förstörde oblivion för mig.

Medlem

Som ett inbitet Fallout fan, känner jag, som många andra, en hel del skepsis över Beteshdas tolking av Fallout. Och likt de flesta, kommer jag nog att köpa det oavsett. Jag gillade faktiskt Oblivion, för vad det var, ett "action slash and hack pseudo RPG",ungefär som ett uphottat och tillkrånglat Diablo. Men Fallout är INTE diablo. Måtte Beteshda inse att Fallout skall vara som ett uphottat "Pen & Paper" spel, och inget annat.

Det jag oroar mig mest för är att Beteshda simplifierar, eller "dummar" ner spelet, för att det skall bli behagligt att spela på konsoll, med resultatet att spelet kommer bli ytligt och helt utan djup.

Dock, en positiv aspekt av att ha Beteshda som utvecklare är modifieringsverktygen. När spelet släpps kan man nog räkna med att det kommer finnas en hel del extra material att hämta hem.

Medlem

www.fanmadefallout.com Vi kämpar för att behålla fallouts underbara miljö i en värdig uppföljare till de två orginal titlarna

Medlem
Skrivet av Sabel:

www.fanmadefallout.com Vi kämpar för att behålla fallouts underbara miljö i en värdig uppföljare till de två orginal titlarna

Holy shit, that looks like... shit. Förväntar de sig att folk ska spela det? Det finns en anledning till att vi inte längre skriver fornnordiska på pergament. Det finns en anledning till att vi inte längre använder kilskrift och lertavlor.

Ett Fallout 3 i glorious 2D, exakt likadant som 1an och 2an skulle säkert köpas av fansen. Punkt. De sammanlagda inkomsterna från ett sådant marknadssegment skulle med säkerhet inte ens överstiga kostnaderna för licensen.

Fallout-fans (inte alla, jag är ett sansat fan) måste vara den mest inskränkta, framstegsfientliga och sura grupp med människor på den här planeten. Let us get a few thing straight:

A. Ett nytt Fallout minskar inte värdet på de gamla spelen. De är precis lika bra som de alltid varit.

B. Vi har att välja mellan Bethesdas Fallout 3 och inget Fallout 3. Jag vet vad jag vill ha.

C. Ingen av er har testat spelet. Punkt. Bara detta faktum borde på något sätt ha penetrerat era ruttna skallar och sagt er att ni kanske borde vänta med att erbjuda era surmulna fördömanden.

Nå, jag ser i alla fall fram med spänning mot Fallout 3. Må det vara bra eller inte, så fyller det iaf en mycket viktig funktion. Om Fallout 3 säljer bra, så visar det för spelindustrin att det finns intresse i licensen och spelkonceptet. Och finns det intresse + inkomster från Fallout 3 så kan vi antagligen räkna med mer Fallout-spel.

Medlem
Skrivet av Erenthal:
Skrivet av Sabel:

www.fanmadefallout.com Vi kämpar för att behålla fallouts underbara miljö i en värdig uppföljare till de två orginal titlarna

Holy shit, that looks like... shit. Förväntar de sig att folk ska spela det? Det finns en anledning till att vi inte längre skriver fornnordiska på pergament. Det finns en anledning till att vi inte längre använder kilskrift och lertavlor.

Ett Fallout 3 i glorious 2D, exakt likadant som 1an och 2an skulle säkert köpas av fansen. Punkt. De sammanlagda inkomsterna från ett sådant marknadssegment skulle med säkerhet inte ens överstiga kostnaderna för licensen.

Fallout-fans (inte alla, jag är ett sansat fan) måste vara den mest inskränkta, framstegsfientliga och sura grupp med människor på den här planeten. Let us get a few thing straight:

A. Ett nytt Fallout minskar inte värdet på de gamla spelen. De är precis lika bra som de alltid varit.

B. Vi har att välja mellan Bethesdas Fallout 3 och inget Fallout 3. Jag vet vad jag vill ha.

C. Ingen av er har testat spelet. Punkt. Bara detta faktum borde på något sätt ha penetrerat era ruttna skallar och sagt er att ni kanske borde vänta med att erbjuda era surmulna fördömanden.

Nå, jag ser i alla fall fram med spänning mot Fallout 3. Må det vara bra eller inte, så fyller det iaf en mycket viktig funktion. Om Fallout 3 säljer bra, så visar det för spelindustrin att det finns intresse i licensen och spelkonceptet. Och finns det intresse + inkomster från Fallout 3 så kan vi antagligen räkna med mer Fallout-spel.

Håller med till fullo! Precis som Erenthal skrev så hur fan såg det där ut? Allt såg ju ut som ett skämt. En sida som såg ut att vara från 1995, screenshots som inte bara såg dåliga ut men som i vissa fall bara var skämt. Jag säger då det, det om något är skräp vi inte vill ha nu för tiden.

Jag tror Fallout 3 blir ett riktigt schysst spel som blir gjort av en riktigt bra utvecklare!

Inaktiv
Skrivet av Erenthal:

B. Vi har att välja mellan Bethesdas Fallout 3 och inget Fallout 3. Jag vet vad jag vill ha.

.

Van-buren projektet såg ruggigt lovande ut när det var pågång. Mycket bättre än vad Bethesda håller på att slutföra.


signatur
Medlem

Förväntar mig inte låst isomtriskt perspektiv och jag förväntar mig inte turbaserat på samma (relativt) idiotiska sätt som i FO1-2 som puckona på NMA te.x.

Man blir självklart besviken om man tror det kommer bli exakt som originalet men bättre grafik. Jag förväntar mig istället att det blir som Bethesdas övriga spel (som jag defentivit diggar för vad dom är). Bethesda är hyffsat bra på att lära sig av tidigare misstag, så jag förväntar mig även bättre dialoger och lite mindre linjära uppdrag.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Erenthal:

Holy shit, that looks like... shit. Förväntar de sig att folk ska spela det? Det finns en anledning till att vi inte längre skriver fornnordiska på pergament. Det finns en anledning till att vi inte längre använder kilskrift och lertavlor.

Och den anledningen är inte att skrift på papper ser snyggare ut.

Citat:

Ett Fallout 3 i glorious 2D, exakt likadant som 1an och 2an skulle säkert köpas av fansen. Punkt. De sammanlagda inkomsterna från ett sådant marknadssegment skulle med säkerhet inte ens överstiga kostnaderna för licensen.

Och vem har föreslagit att Bethesda skulle använda Fallout 1-motorn?

Citat:

A. Ett nytt Fallout minskar inte värdet på de gamla spelen. De är precis lika bra som de alltid varit.

Och hur många har klagat över att Bethesda förstör Fallout 1&2?

Citat:

C. Ingen av er har testat spelet. Punkt. Bara detta faktum borde på något sätt ha penetrerat era ruttna skallar och sagt er att ni kanske borde vänta med att erbjuda era surmulna fördömanden.

Samma faktum hindrar inte folk från att se fram emot spelet med tillförsikt, men det är bara de pessimistiska som blir tillsagda att knipa käft. Varför?

Citat:

Nå, jag ser i alla fall fram med spänning mot Fallout 3. Må det vara bra eller inte, så fyller det iaf en mycket viktig funktion. Om Fallout 3 säljer bra, så visar det för spelindustrin att det finns intresse i licensen och spelkonceptet. Och finns det intresse + inkomster från Fallout 3 så kan vi antagligen räkna med mer Fallout-spel.

Ja, det är just det. Spelkonceptet verkar bli väldigt annorlunda så med Bethesdas Fallout 3 (om det nu blir en hit) försvinner chansen att få en "riktig" Falloutuppföljare som följer spelkonceptet i originalen.

Medlem

Måste erkänna att jag finner NMA-folket det tjurigaste på denna planet. Men å andra sidan när det gäller LotR-filmerna (vet inte varför jag alltid drar den parallellen) är jag likadan. En stor del subtilitet, berättarkonst och stil försvann när böckerna blev film. Enbart muskelkraft gjorde att man blev impad men någon konst var det inte.

Jag är rädd för att samma sak kommer hända här. Oblivion var underbart. Jag är en gamer som i princip går efter en enda sak och det är om jag bli insugen i spelvärlden. Atmosfär! Jag skiter i princip i system, tabeller och tärningskast. Och då är jag en rätt erfaren rollspelare (både dator och p&p) som nött Fallout, Baldur's Gate, NWN, Kotor osv. Men ändå vill man så vill man känna att det finns lite finess i spelet. Oblivion både hade det och hade det inte. Tycker inte alls att storyn var kass. Kanske lite klyschig men den sög definitivt in mig i spelet. Spelvärlden var vacker, stämningsfull och varierad utav bara fan. Mycket kunde varit bättre, främst guildsystemet. Och level scaling. Men liksom, när man rider genom skogen, står högst upp i Frostcrag Spire och ser ut över den där rena världen där man riktigt kan känna hur icke-industriell luften är, då kan all världens kritik dra åt fanders. Jag har fått torka en och annan tår faktiskt för att världen har tagit andan ur mig. Om Bethesda lyckas med BARA den bedriften i F3, då är jag såld.

Jag kan tycka att de som gömmer sig bakom tabeller och system glömmer vad rollspel (anser jag) handlar om; att leva sig in i en roll. Att följa med sin karaktär under lång tid och känna med sin karaktär. Att hänga upp sig på teknikaliteter är som att sitta och titta på en vacker solnedgång och gnälla på att man glömt sin kamera.

Jag hoppas bara att Bethesda behåller den artitistiska integriteten och den passion de verkar besitta och gör ett spel som känns som ett Falloutspel. Lyckas de med känslan är de hemma. Inget spel är perfekt på alla plan (definitivt inte F1 & F2) och även om man ska sträva efter perfektion är det dårskap att avfärda ett spel som inte är perfekt. Det enda som jag är skraj för är om stridssystemet är jobbigt och frustrerande att använda. Det verkar lite fishy, men vi får se.

Och angående att Daggerfall skulle vara ett exempel på ett spel som implementerar en öppen värld på ett bra sätt: eat my shorts! Bara för att de har genererat en massa städer och likadana dungeons utan vettigt innehåll innebär inte det att det är en öppen VÄRLD. Oblivions värld känns i alla fall mer som en riktig värld. Daggerfall låter bra på pappret men man vill ju ha lite story och berättande också.

Inaktiv

[quote=Schtraider]Kanske lite klyschig men den sög definitivt in mig i spelet. [quote]

Hmm. Spelseriens motto har alltid varit något i stil med att man ska ta god tid på sig, joina en guild och gör en quest eller två. Mainquesten ska aldrig kännas pressande.

Hur man då har en story som låter en smyga runt och sno saker för thieves guilds räkning i all oändlighet medans en s.k demon-invasion ska pågå (spelhistoriens sämsta invasion) är för mig och min intelligenta hjärna helt värdelöst, från topp till tå. Ologisk är bara förnamnet.

[quote=Schtraider]

Jag kan tycka att de som gömmer sig bakom tabeller och system glömmer vad rollspel (anser jag) handlar om; att leva sig in i en roll. Att följa med sin karaktär under lång tid och känna med sin karaktär. Att hänga upp sig på teknikaliteter är som att sitta och titta på en vacker solnedgång och gnälla på att man glömt sin kamera.

[quote]

Ah. Den inställningen hade jag också när jag började spela spelet (efter tusentals timmar spenderade i Vvardenfells heliga land). Efter ett tag upptäckte jag däremot rätt snabbt att jag inte kunde ägna mig åt det jag älskar i spel som dessa - Utforskning. Meningsfullt utforskande.

Denna bit hade Bethesda plockat bort helt & hållet. Med andra ord, mitt framtida rollspelande dog rätt snabbt. PC-verran går dock att modda, som tur är, men värre har jag med min 360-version.


signatur
Inaktiv
Citat:

Förtitt - Fallout 3

Här blev jag en aning förbryllad. De andra spelen som ni har benämnt med förtitt har alla, vad jag vet, innehållit någon form av att ni fått prova spelet. Detta var ingen förtitt med tanke vad FZ brukar kalla förtittar för utan mera egna tankar om spelet.

Skrivet av KazikluBey:

Samma faktum hindrar inte folk från att se fram emot spelet med tillförsikt, men det är bara de pessimistiska som blir tillsagda att knipa käft. Varför?

Vet inte hur många ggr jag frågat mig det själv samt i de trådar där det har varit aktuellt. Varför?

Redaktör
Skrivet av teX:
Citat:

Förtitt - Fallout 3

Här blev jag en aning förbryllad. De andra spelen som ni har benämnt med förtitt har alla, vad jag vet, innehållit någon form av att ni fått prova spelet. Detta var ingen förtitt med tanke vad FZ brukar kalla förtittar för utan mera egna tankar om spelet.

Det där är din definition av förtitt, inte vår. I princip finns tre sorters förtittar: sammanställningar av kända fakta (vilket denna text är), intryck baserade på att skribenten fått se spelet i aktion (film eller demo som spelas av någon annan) och "hands on"-förtittar. Många, men inte alla, FZ:s förtittar är det sistnämnda.


signatur
Inaktiv

'vissa hardcore-fans upprörda'

Har inte sett en enda förhandstitt eller nyhetsartikel om Fallout 3 som inte nämner dessa hardcore-fans. Hur ser FZ på Bethesdas PR-avdelnings 'damage control' när det gäller kritik mot deras hantering av IP:et?

1. 'Vissa' betyder att det bara är ett fåtal så gemene man behöver egentligen inte bry sig om vad dessa person säger.

2. 'hardcore-fans' alltså inte vanliga fans utan dessa extrema hardcore fans vilket igen gör att man inte behöver lyssna på dessa tokiga extremister. Kanske kan kalla dom för Fallout talibaner.

Jag måste säga att Bethesdas angrippsvinkel mot den hårda kritiken inte är särskilt smart. Försöker du förhindra Bethesda att hypa sönder Fallout 3 så är du en tokig fanboy och ska hålla käft. Kritik passar sig inte när spelutvecklare ska marknadsföra sina spel.

Citat:

B. Vi har att välja mellan Bethesdas Fallout 3 och inget Fallout

Föredetta Fallout 1 och 2 utvecklare ville köpa licensen men Interplay sålde den till Bethesda istället. stora fans av Fallout 1 och 2 är Bethesda.

Inaktiv
Skrivet av Tompa:

Många, men inte alla, FZ:s förtittar är det sistnämnda.

Det i kombination med att förtitten var "pushad" gjorde mig besviken. Jag trodde helt enkelt att FZ hade fått den stora äran att testa spelet "hands-on".

Tyvärr var det inte så, inte än.

Medlem

ja misslykas dom kommer de nog bli brända på bål av hardcore fans . o avsätt vad "mainstream" tycker

Medlem

Är en gammal fallout-fantast själv, sitter just i detta nu och betar mig igenom Fallout 2 + restoration project-modden.

Jag hyser faktiskt noll tilltro till Bethesda vad gäller spelet. För det första blandar dem RPG och FPS, dem som spelat Vampire: The Masquerade - Bloodlines vet hur det funkar när man kombinerar dem två elementen. Det funkar inte.

Citat:

Pete Hines: Yes, all combat is governed by die rolls. So if you fire in real time and aim perfectly, you might still fail a roll and miss your target.

Såg också att 20 levels ska motsvara ungefär 20 timmars speltid. 20 timmars speltid i ett Fallout-spel? Stämmer verkligen detta? Om det nu gör det spelar det fan ingen roll om det så finns 300 olika slut för om sträckan inte varar längre så har man misslyckats. Låter som vi kan säga ajöss till en karta med random encounters (Bridge of Death någon?), säga hejdå till utforskning av kloaker, hus, okända områden, säga hejdå till en hel del.

Kan bara hålla med tidigare kommentarer angående namnet. Det här borde inte heta Fallout 3 utan bara vara en spinoff-titel, rätt å slätt. Men Bethesda vill tjäna pengar på sin Oblivion-mod, vilket är förståeligt.

"It's like Oblivion. With guns!" :evil:

Inaktiv

fan va mycket förutfattade meningar det var här. spelet är fan långt ifrån färdigt bara håll er j"#¤"#t lugna. när jag såg nyheten tänkte jag hmm.. intressant vå får väl se vad det kommer bli utav detta, tycker inte man behöver gå så mycket längre än så i nuläget. diskutera kan man men man behöver ju inte dra slutsatser vilket kidsen är grymma på här på FZ (tar för givet att det är en majoritet av tonåringar på dagens forum).

Medlem
Skrivet av Friamannen:

Jag hyser faktiskt noll tilltro till Bethesda vad gäller spelet. För det första blandar dem RPG och FPS, dem som spelat Vampire: The Masquerade - Bloodlines vet hur det funkar när man kombinerar dem två elementen. Det funkar inte.

Här är väl smaken delad antar jag. Personligen gillade jag Bloodlines till hög grad.

RPG i första-person är en bra sak tycker jag. Det är mycket roligare att "gå in" i husen, parat ansikte mot ansikte med karaktärerna och i allmänhet se miljöerna med "egna ögon". Det ger väldigt mycket mer utrymme för konstnärlig ambition hos utvecklarna.

Citat:

Såg också att 20 levels ska motsvara ungefär 20 timmars speltid. 20 timmars speltid i ett Fallout-spel? Stämmer verkligen detta? Om det nu gör det spelar det fan ingen roll om det så finns 300 olika slut för om sträckan inte varar längre så har man misslyckats. Låter som vi kan säga ajöss till en karta med random encounters (Bridge of Death någon?), säga hejdå till utforskning av kloaker, hus, okända områden, säga hejdå till en hel del.

20 timmar är väl vad man får om man i stora drag följer main-storyn, utan att dra ut på alltför många sidotåg.

Oblivion (för det är väl det exemplet vi närmast måste använda) hade en ganska kort speltid om man gjorde så, men Oblivion hade också väldigt mycket att utforska om man hade lust. Bethesda tycker jag generellt sett har varit bra på att skapa världar med många sidospår, inte sant?

Citat:

Kan bara hålla med tidigare kommentarer angående namnet. Det här borde inte heta Fallout 3 utan bara vara en spinoff-titel, rätt å slätt.

Återigen, så i ert tycke så måste alltså en uppföljare kopiera sin föregångare i minsta detalj för att få vara en del av serien? Låter inskränkt, men mer väntade jag mig inte av er typ av talibanfans (tack för det uttycket!).

Det roligaste är att jag vet att ni kommer köpa spelet, och sen sitta och tvinga er själva till att hata det, bara för att inte förlora någon sorts imaginär ära. Delikat.

Medlem
Skrivet av Friamannen:

För det första blandar dem RPG och FPS, dem som spelat Vampire: The Masquerade - Bloodlines vet hur det funkar när man kombinerar dem två elementen. Det funkar inte.

Bloodlines var snarare BEVIS på hur bra ett First Person RPG kan vara! Dessutom gjort av Fallout-skaparna.
Problemet med Bloodlines var alla buggar. Kör man någon av de senare unofficial patches så fungerar det felfritt nuförtiden så inget att klaga på. Underbart spel...

123
Skriv svar