Capcom aviserar nyutgåva av arkadpangaren 1942

Robot
Medlem
Capcom aviserar nyutgåva av arkadpangaren 1942

1942 var väldigt kul


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ojoj, la ner alldeles för många timmar på det här när det begav sig


signatur

Patrick
Producer@DICE

fan va trist


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Medlem

:heart:

Massa härlig tid la man ner på arcaden just på de här spelet

KoP
Medlem
Medlem

Ge mig.!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Är nog det arkadspel jag spelat mest faktiskt, riktigt skoj

Såg ganska bra ut i grafikväg med faktiskt, blir nog ett köp.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Flakmonkey

Börjar nästan hålla med utvecklarna som klagar på att XBLA och PSN tas upp av på tok för många remakes... visst är de skoj, men de får på tok för mycket uppmärksamhet jämfört med de helt nya spelen som görs... men men... 1942 är ju ren kärlek så ^^

Medlem
Skrivet av albertalbertsson:

fan va trist

på vilket vis då?
Tycker det är kanon med såna här nyutgåvor.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Men ville ju höra orginal musiken.. va i!!! dododo dodu di du diiiiii dododo dodudi duuuuu


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Yay! oldschool shit


signatur

Bara gör det.

Medlem
Skrivet av albertalbertsson:

fan va trist

Var du ens född när 1942 släpptes?

Medlem

Bara det är hyggligt billigt (tänker mig ca £5) så är det ett definitivt köp

Inaktiv

Inget fel med lite klassiska shoot'em up spel i live arkad-utgåva.

Hade dock hellre sett "Capcom aviserar Dead Rising uppföljare".

det var ju lite kul, alla gamla nes spel verkar användas på nytt. längtar till bionic commando rearmed


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Fuck yeah!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Buio:

Inget fel med lite klassiska shoot'em up spel i live arkad-utgåva.

Hade dock hellre sett "Capcom aviserar Dead Rising uppföljare".

Lär nog också komma - men ett spel som Dead Rising kräver betydligt mer jobb än ett shootem up som 1942. Kanske bara ett sätt att tjäna lite pengar mellan de stora titlarna?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Redaktör
Skrivet av Nosnos:

Börjar nästan hålla med utvecklarna som klagar på att XBLA och PSN tas upp av på tok för många remakes... visst är de skoj, men de får på tok för mycket uppmärksamhet jämfört med de helt nya spelen som görs... men men... 1942 är ju ren kärlek så ^^

Kärlek eller inte, 80 spänn eller vad de kostar är sjukt mycket pengar för såna gamlingar. Spel har korta bäst före-datum.

Köpte nyligen Worms till 360:n för en knapp hundring, spelet visar sig vara en lättvariant av det sju år gamla Worms World Party. Det lärde mig en läxa - handla aldrig av nostalgiska skäl.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Ankh:

Lär nog också komma - men ett spel som Dead Rising kräver betydligt mer jobb än ett shootem up som 1942. Kanske bara ett sätt att tjäna lite pengar mellan de stora titlarna?

Antagligen skulle det vara omöjligt att göra ett liknande spel för retail. Vet inte hur bra det går för spel på Live men antar att det finns en marknad för att tjäna pengar i mindre omfattning, och kanske kan det också vara ett bra sätt att synas.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Börjar nästan hålla med utvecklarna som klagar på att XBLA och PSN tas upp av på tok för många remakes... visst är de skoj, men de får på tok för mycket uppmärksamhet jämfört med de helt nya spelen som görs... men men... 1942 är ju ren kärlek så ^^

Kanske är så att det faktiskt finns mycket att hämta i remakesen vad gäller spelkänsla, något som inte är så vanligt i nya spel nuförtiden

Wings of fury någon?

Flakmonkey
Skrivet av HataMoto_:
Skrivet av Nosnos:

Börjar nästan hålla med utvecklarna som klagar på att XBLA och PSN tas upp av på tok för många remakes... visst är de skoj, men de får på tok för mycket uppmärksamhet jämfört med de helt nya spelen som görs... men men... 1942 är ju ren kärlek så ^^

Kanske är så att det faktiskt finns mycket att hämta i remakesen vad gäller spelkänsla, något som inte är så vanligt i nya spel nuförtiden

Wings of fury någon?

Det handlar inte om att kvaliteten på spelen, självklart är väldigt många av remakesen riktigt bra spel. Men jag tycker de gör att helt nya spel hamnar i skymundan. Alla, inklusive oss på FZ, skriver betydligt mer om remakes av Street Fighter, Rez, Castlevania, Prince of Persia, etc etc än de nya liren vilket jag tycker är lite synd..

Inaktiv

hahah ja detta kommer man ihåg. kommer nog köpa det vi PSN när det släpps

1
Skriv svar