Menlöst Mothership Zeta

Medlem
Menlöst Mothership Zeta

Fem timmar av det här för 1 000 Microsoftpoäng.

I <em>Mothership Zeta</em> strålas man upp till ett UFO där onda aliens hovrar ovanför The Wasteland. Strålskadad öken byts mot glänsande stålkorridorer. Bethesda har sagt att det här är den sista expansionen till <em>Fallout 3</em>. Det är också en av de sämsta.

Med undantag av <em>Point Lookout</em> har expansionerna till <em>Fallout 3</em> varit mediokra. I <em>Mothership Zetas</em> fall handlar det om att expansionen tar de bitar som spelet gör sämst och fokuserar på dem. Det är fem timmars monotont korridorspringande där allt man ser ska skjutas.

Här finns inga moraliska gråzoner, inga alternativa lösningar på quests och -- förstås -- inga mystiska byggnader vid horisonten som gör att man glömmer bort vad man höll på med och hamnar i oväntade äventyr. Inom rymdskeppets väggar finns inget utrymme för utforskandet och den fria spelstil som vanligtvis ger <em>Fallout 3</em> dess episka känsla.

Vad som finns här: ett gäng utomjordiska vapen, en bunt utomjordingar att skjuta med sagda vapen och några nedfrysta exemplar av människor från olika epoker och platser som man kan få hjälp av. Helt tråkigt är det inte att slå sig fri från moderskeppets grepp. Det är bara så förutsägbart -- särskilt för att vara ombord på ett rymdskepp från en annan planet. Det händer inget uppseendeväckande ombord. Bakom varje krök i korridorerna har Bethesda missat chansen att överraska.

Tack och lov fick jag med mig en samurajrustning med tillhörande svärd från skeppet (säga vad man vill om utomjordingarna, men de har bra smak!) och kan nu således titulera mig Ödemarkens Coolaste Snubbe.

Alla expansioner till <em>Fallout 3</em> i prioritetsordning:
<strong>1</strong> Broken Steel (behövs primärt för att höja levelgränsen till 30)
<strong>2</strong> Point Lookout (som ett hillbilly-Wasteland i miniatyr)
<strong>3</strong> The Pitt (skönt miljöombyte i Pittsburgh)
<strong>4</strong> Operation Anchorage (skjut kineser)
<strong>5</strong> Mothership Zeta (skjut aliens)

#blogg


signatur

Vincere vel mori.

Menlöst Mothership Zeta

(skamlös självreklam, start) Och en ännu mer matig topp 5 Fallout 3-expansioner får man i min blogg nästa tisdag! (skamlös självreklam, end)


signatur

Kittens are for real!

Medlem

Ska bli spännande att jämföra våra listor!


signatur

Vincere vel mori.

Medlem

Skamlös reklam eller skamlös stöld? Framtiden är oviss, men spännande.


signatur

- Ät mig levande.

Nä, nä, jag har tänkt på den här listan sedan Mothership Zeta utannonserades och det blev klart att det skulle bli just fem expansioner. Så försök inte!


signatur

Kittens are for real!

Medlem

Level capen höjdes väl med en patch...?


signatur

How do I get out of this chicken s**t outfit?

Medlem

Rubber:
Näpp. Den höjs bara om du köper Broken Steel.


signatur

Vincere vel mori.

Medlem

Försöker och försöker. Jag påpekar i sann kvällstidningsanda att det är två liknande produkter samtidigt ute på marknaden inom kort tid.


signatur

- Ät mig levande.

Medlem
Skrivet av Tommy Rydling:

Rubber:
Näpp. Den höjs bara om du köper Broken Steel.

Mycket skumt. Det enda jag skaffat till Fallout 3 till PC är just en patch eller två. Den senaste gav mig level cap 30. Det kan ju ha varit så att det blev så efter att jag skaffade Operation Anchorage, men det kunde jag aldrig få igång.


signatur

How do I get out of this chicken s**t outfit?

1
Skriv svar