Duke 3D - jag förstår fortfarande inte

Flakmonkey
Duke 3D - jag förstår fortfarande inte

Calle tog visst lite illa upp av mina "påhopp" på #Duke Nukem 3D och har i sin blogg försvarat spelet med en hetta som jag hoppas han tar med sig in i det studande giftermålet.

Jag förstår de poänger han har dock så har inte nostalgi någon som helst relevans för hur "bra" spelet är. Jag har också många goda minnen från spel till Atari, NES, Mastery System, C64, etc etc, men det gör dem ju inte till bra spel här och nu. Att #Duke 3D var imponerande rent tekniskt är svårt att säga något om, det var det ju även om jag sett mer imponerande "3D" i andra spel innan Duke Nukem 3D. Men att spelet var imponerande för sin tid gör det inte till ett bra spel idag och att det fanns en bra editor då gör inte heller särskilt mycket för att höja nöjesvärdet om du spelar det nu.

Bra för 13 år sedan - men inte längre

Ett bra spel idag ska vara kul även idag och inte bara vara det tack vare en massa trevliga minnen som man har från sin tid som pojkvasker. Det ska vara bra och roligt även idag i dagens konkurrens. Det finns exempel på detta (Monkey Island, Sensible Soccer, Castlevania, Super Mario World, System Shock, StarCraft, etc etc) men i min bok så tillhör inte #Duke Nukem 3D inte den kategorin och om det någon gång kommer en uppföljare så hoppas jag verkligen att de bjuder på mer än taskiga oneliners och förvirrande upplägg - vapnen kan de dock gärna få behålla för arsenalen är någonting som är lika bra nu som det var då.

#blogg

Medlem
Duke 3D - jag förstår fortfarande inte

Är ju fortfarande ett tokigt bra spel. Ett spel som har allt

Medlem

Håller med Loading, det håller än idag.. Spelar hellre det än måååånga nya spel.

*Ställer mig på Simons sida i detta Duke War*

Flakmonkey

känns skönt att inte vara helt ensam

1
Skriv svar