Pengar till djur eller människor?

Medlem
Pengar till djur eller människor?

Är det bara jag som stör mig på WWF och att de vill ha 100kr/mån för att rädda tigrar, ett djur som okej är utrotningshotat men som ändå dödar folk. Sedan kommer Röda Korset med sin reklam där de vill ha 100kr/mån för att rädda människor som dör i krig och av sjukdomar.

Visst är det synd om både tigrarna och folket men jag kan inte förstå när personer väljer att rädda tigrar framför andra människor, som enligt mig betyder rätt mycket mer i alla fall, men det kanske bara är jag...

#blogg


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Pengar till djur eller människor?

Tja, tigrar kanske dödar människor men människor dödar också tigrar och dessutom är människan inte utrotningshotad (snarare tvärt om). Så egentligen borde det vara mer värde i att hjälpa tigrarna.

Medlem

Folk dödar också folk, tigrar gör det dock inte på grund av vaneföreställningar, dom känner sig hotade och därmed anfaller dom.

En grej är också att tigrar är en vital del av våran omvärld, utan tigrar så vet vi inte alls konsekvenserna, dom kan vara ödesigra och förstöra enorma mängder mark, men om några människor dör, ja, då finns det alltid mer människor.

Sen så lever vi i västvärlden på att det finns enorma mängder fattiga människor som kan jobba snorbilligt, vilket gör att det här med att skicka pengar till dom människor vi utnyttjar känns ganska kontraproduktivt, för pengarna dom får kommer ändå falla in i våra fickor igen.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Spar du dina pengar, i slutändan är det kört ändå så länge det finns människor på denna planet.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Desto snabbare du är i harmoni med tanken om att det inte finns något hopp för mänskligheten, desto bättre.

1
Skriv svar