Mitt nya GTX 295

Medlem
Mitt nya GTX 295

OooOooooh!! Mitt nya GTX 295 kort som jag beställt befinner sig just nu på posten.
Jag kommer tyvärr inte åt den, utan måste vänta till imorgon. Snacka om att jag sitter på nålar just nu *eeeeP*

Till råga på allt så strular min datorn (igen) och kraschar rätt som det är utan förvarning. Har under hela sommaren beskyllt mitt nuvarande grafikkort för det hela, då det började ske just när jag satt i det kortet (innan funkade allt perfekt). Ska bli kul att se om det nya kortet kommer fixa krascharna. Fortsätter krascharna blir jag nog tvungen att göra en komplett ominstallation av windows för att vara säker att det inte är någon drivrutin som är buggad och ligger och spökar.:(
I värsta fall kan det vara ett av minnena som gått sönder, men den har inte varnat om något problem med minnet :/

Nåja, imorgon blir det installation av det nya grafikkortet

#blogg

Medlem
Mitt nya GTX 295

Plox know the feeling.

Alltid när det är problem äre fan frustrerande om det inte är uppenbart. Senaste problemet för mig var värmen i somras, köpte nytt chassi + ny CPU fläkt så var de problemen borta, felsökte dock allt annat först bla Ram M.M ibland sällan problemen är vad man först misstänker speciellt när symptomen är så slumpmässig.

Lycka till iaf, och härligt kort nu äru redo för hösten xD

Medlem

Oh ja, hade problem med datorn tidigare i år och provade allt. Till slut visade det sig vara minnet som var problemet.

Är lite skeptisk mot mitt nya kort i en sak,, om Windows 7 snart kommer, och DirectX11 kommer med den, kommer då mitt kort kunna ha full support för DX11?
Vore ju fruktansvärt fult av Microsoft om de i fortsättningen bara släpper ett nytt directX i samband med releasen av en nytt operativsystem, och det i kombination med att det inte har stöd för tidigare grafikkort :/
Men men, för vintern och förhoppningsvis ett helt år framåt ska jag väl kunna njuta av mitt kort, så kanske jag säljer det och skaffar ett nytt i slutet av nästa år med fullt stöd för DX11 (såvitt nu inte microsoft ska släppa windows 8 i slutet av nästa år, med DX12 *suckar*)

1
Skriv svar