Interplay återuppstår från de döda?

Medlem

Hey! The king is back! saknat Interplay får hoppas att det kommer något riktigt smaskens ifrån dem.

Inaktiv

Gamla nyheter. För ett antal månader sedan anställdes Jason Anderson (viktig Fallout-dev och Troikagrundare), sedan började de söka personal till ett ospecifierat MMORPG.

Här är en intervju med Jason Anderson angående hans återkomst till Interplay.

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Har aldrig hört talas om Interplay förut.

tfp
Medlem

Officiellt sett gick interplay inte i KK. De bara sparkade alla anställda och sålde i omgångar av alla sina ägodelar bland annat fallout, utom FOOL till bethesda.

Sen angående orginalfolk så är enligt detta:

http://jobs.gamasutra.com/jobseekerx/ViewCompanyProfile.asp?C...

Jason D. Anderson listad som kontaktperson för rekrytering som borde ha ägt rum i november.

(enligt wikipeadia anställdes han ursprungligen av interplay för att

Citat:

He was later hired to design the engine, game world and interface for Fallout. After working on the prototype design for Fallout 2, Anderson left with fellow developers Timothy Cain and Leonard Boyarsky to found Troika Games. After Troika Games collapsed, Anderson left the game industry for a short time to sell real estate

så det finns hopp om bra saker från interplay.

Här har ni en intervju från i höstas (2:a dec, 2007) om just detta
http://gamebanshee.com/interviews/interplaymmorpg1.php

Medlem

Jag hoppas på ett Fallout MMO iaf

Inaktiv

"Interplay återuppstår från de döda "

Blir dom zombies då ?

Medlem

Freespace 3 please? snälla. kan inte interplay sälja IP't så att fansen kan göra en 3'a? jag vet att det är hädelse att prata om 3'an men JAG VILL HA EN TILL!

Medlem

NICE!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Hoppas på baldurs gate 3 till ps3!!!!!!!!!!!!.. JAG VILL HAAAA


signatur

360 fanboys, just Shut The Fuck Up and enjoy Xbox 3FixMe!

oan
Medlem
Skrivet av kabex:

Vem farao är det som sitter i internets ände och hittar allt sånt här?

Visa dig, O du varelse med alldeles för mycket fritid!

Medlem
Skrivet av Eazt:

Hoppas på baldurs gate 3 till ps3!!!!!!!!!!!!.. JAG VILL HAAAA

Hmm, så Interplay sitter (fortfarande?) på rättigheterna till Baldur's Gate?

Samtidigt som man är rädd att det ska gå åt pipan om de skulle göra ett nytt BG så låter det ju även riktigt lockande.
Kanske att de kunde få Bioware att utveckla det nya också?

Interplay/Black Isle var ju inblandat i så mycket bra, men nu finns de ju knappt... Lite synd är det allt, det går inte att komma ifrån...

Inaktiv
Skrivet av hawk:

Hmm, så Interplay sitter (fortfarande?) på rättigheterna till Baldur's Gate?

Minns inte exakt hur det låg till, men jag tror det ligger i ett slags limbo i.o.m. att Interplay visserligen äger varumärket Baldur's Gate, men det hör ju till Forgotten Realms- och Dungeons & Dragonslicenserna - och de rättigheterna till elektroniska spel sitter Atari på. Eftersom Atari är helägt av Hasbro som även äger Wizards of the Coast som äger allt som har med D&D att göra lär det inte hända att Interplay får tillåtelse att göra ett till Baldur's Gate.

Skrivet av hawk:

Interplay/Black Isle var ju inblandat i så mycket bra, men nu finns de ju knappt... Lite synd är det allt, det går inte att komma ifrån...

Black Isle-avdelningen lades ner för 4-5 år sedan, så de finns inte ens knappt.

12
Skriv svar