Följdfråga till min förra tråd.. om Firefox

Inaktiv
Följdfråga till min förra tråd.. om Firefox

Har fortfarande inte lyckats komma på vad det är som gör att just Firefox inte förstår att datorn är ansluten till internet.

Men nu när jag ominstallerar FF.. Alltså.. Avinstallerar, tar bort ikoner från programmappen, raderar mapparna som finns kvar i programmappen, söker efter frasen mozilla och firefox på alla mina hårddiskar och tar bort det med.

Det enda jag inte tar bort är tre filer som finns i windowskatalogen i en mapp som heter "prefetch" för att jag vågar inte bråka med windowskatalogen.

Sen när jag ominstallerar FF så är alla mina gamla bokmärken, inställningar och diverse kvar.

Så vad ska jag göra för att verkligen kunna säga att FF är borta från datorn helt och hållet när jag ominstallerar det?

Medlem

Du måste kanske rensa manuellt, Firefox verkar lagra informationen på flera ställen:

"%USERPROFILE%\Application Data\Mozilla"
"%USERPROFILE%\Local Settings\Application Data\Mozilla"

Se efter vad du missat och rensa manuellt. Notera att dessa ställen kan vara dolda i Windows Explorer om du inte ställt in den till att visa sådana, men klipper och klistrar du dessa sökvägar så hittar du nog.

Inaktiv

Tackar! Jag kunde dock bara hitta den första sökvägen..

Har du något tips på hur jag kan få fram den andra?

Inaktiv

Lyckades fippla runt och hittade den andra med. Ominstallerade och nu funkar allt igen! Vad gott

Tack för hjälpen alla!

1
Skriv svar