Guldfarmare nu 2008

Testpilot
Guldfarmare nu 2008

Efter jag kom tillbaka o spelade wow efter ett långt uppehåll så har jag märkt att det synliga "kines"farmandet inte är speciellt synligt.

Det enda tecknet jag sett på riktigt länge är de lvl 1 char som spammar /say och inte ens dessa är speciellt vanliga , ser kanske en om dagen max i Ogrimmar.

Visst har man sett folk som powerlevlat sina chars med bots men detta är inte lika störande som att komma till en area där 5 bottar tävlar om att döda allt.

Känns riktigt skönt att man kan farma på sina favoritställen utan att se skymten av nån bot & slippa bli spammad av whispers.

Hur ser det ut på era realms nu ?

Inaktiv

Spelar på Anachronos sedan i Maj förra året har bara sett riktigt tydliga farmers några få gånger...

Medlem

Håller med, kommer ihåg förr i tiden när de guldfarmrarna whisprade hela tiden, det va sjukt drygt.

Men det har verkligen blivit bättre.

Inaktiv

kan bottar köra arena?

Medlem

Hänger en del på Steamwheedle Cartel och där ser man inte så mycket farmande. Det spammas lite i trade-chatten och det står en och annan kines och skriker i Ogrimar, men annars är det lugnt. Inget /w längre och det tackar vi för.


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Testpilot

Lustigt att jag skulle posta om detta , blizzard har tydligen lagt upp en egen statement om guldköpande / powerleveling.

http://www.wow-europe.com/en/info/faq/antigoldselling.html

Skrivet av rumpino:

kan bottar köra arena?

Ja det är väl det som är mest irriterande , alla som bottar o kör battlegrounds (ej arena)
Å andra sidan för min egen del som e totalt ointresserad av PVP så råkar jag inte ut för det direkt.

Arena kräver nog lite mer jobb

Medlem

Botsen finns kvar. Men de håller sig till i lvl 50-60 zoner och inte i Outland där alla andra befinner sig. Vi stör inte dom och dom stör inte oss så vida vi inte levlar upp alts.

Gen
Medlem

/s och /2 finns ju kvar och lär ju alltid finnas kvar. /w har man ju sluppit länge, men tycker det har börjat dyka upp lite mer nu det senaste.

Shattered Hand, Horde

Testpilot
Skrivet av Evercast:

Botsen finns kvar. Men de håller sig till i lvl 50-60 zoner och inte i Outland där alla andra befinner sig. Vi stör inte dom och dom stör inte oss så vida vi inte levlar upp alts.

Bra slutsats , var uppe o levlade en alt och körde de få quests som finns i Aszhara och stötte faktiskt på en bot däruppe som jag rapporterade - fick tom tag på en Gamemaster som troligen härjade med stackaren (buggade mobs).

Intressant att se att botprogrammen blivit smartare , denna rörde sig inte alls lika uppenbart som de klassiska gliderbottarna.

Ska glida runt lite o se hur situationen ser ut på de klassiska farmställena.

Inaktiv

När jag spelade wow och bottade körde jag innerspace och ett program som heter open-bot.
Det var väldigt bra men krävdes rätt mycket pillande.
Man kunde ställa in allt möjligt. Ifall man har rätt inställningar så kan man starta ifrån 1 och sen låta den gå och sen hitta den i barrens lvl 20 efter ett tag.

Ifall ni tror att bottarna har försvunnit tror ni otroligt fel. Nästan alla i AV var bottar. iaf i min bg grupp.
Värt att notera var att locken min som bottade där konstant låg i top3 i dmg och alla sket i mig. Lät den gå där i 5 dagar konstant men ingenting hände.

Ja det går att köra i arena med bot också men krävs pillande det med.

De sista två månaderna jag höll på med wow så var jag otroligt less och ville bara se hur mycket bottande man kunde klara av utan att bli bannad. bottade upp två epic flying på primals och tre fulla pvp arena1
Mitt konto finns fortfarande kvar efter 2 månader har gått sen jag slutade botta ( en kompis fick det).

Jag rekommenderar alla som är less på wow att åtminstone testa.. Se hur det är att ha ett liv.
Jag hittade tillbaka till mitt genom bottandet och hoppas ni också kan göra det=)

Testpilot

Hackman: Troll , fegt att inte våga stå för sin åsikt med sitt eget namn , men å andra sidan är det ju faktiskt bra för då vet både du och jag att du själv tycker det är fel innerst inne.

Inaktiv
Skrivet av Harakiri:

Hackman: Troll , fegt att inte våga stå för sin åsikt med sitt eget namn , men å andra sidan är det ju faktiskt bra för då vet både du och jag att du själv tycker det är fel innerst inne.

nope icke troll.
Skriver aldrig i dom här forumen därav mitt nyreggade konto. Men jag ville bara göra klart för er att bottande är vanligare än ni tror och att ifall man kan sin sak så kan man få botten att se verklig ut.

Fel och fel? När jag spelade seriöst blev jag otroligt sur på bottarna. Men nu när jag har insett att jag prioriterar mitt vanliga liv så förstår jag att folk bottar för att komma någonstans i detta evighetsspel

Testpilot
Skrivet av hackman:

Men nu när jag har insett att jag prioriterar mitt vanliga liv så förstår jag att folk bottar för att komma någonstans i detta evighetsspel

Har man "mognat" så mycket bör man ha insett att man ska lägga ner spelandet HELT och inte förstöra moralen för andra som spelar legalt.
Annars motsäger man sig själv då det gäller den såkallade "insikten & moralen" man fått.

Men du tillhör ju dessa som slutat så .. whats the point? har ju redan konstaterat i tråden att de störande bottandet upphört

Inaktiv
Skrivet av Harakiri:

Men du tillhör ju dessa som slutat så .. whats the point? har ju redan konstaterat i tråden att de störande bottandet upphört

Min poäng var att bottarna finns kvar.
Otroligt många faktist i AV.
Ifall man bottar eller har bottat själv ser man dom. Har man inte gjort det märker man inte av dom. Så dom störande bottarna är till stor del borta, men inte bottarna. Dom har bara blivit mer avancerade.

Medlem

http://www.curse.com/downloads/details/7477/

Fixar mycket när det gäller spamwhispers och liknande. Har inte sett ett enda spam sedan jag installerade och endå är det ingen spelare som av misstag blivigt blockad (vad jag vet).


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv
Skrivet av Harakiri:

Efter jag kom tillbaka o spelade wow efter ett långt uppehåll så har jag märkt att det synliga "kines"farmandet inte är speciellt synligt.

Det enda tecknet jag sett på riktigt länge är de lvl 1 char som spammar /say och inte ens dessa är speciellt vanliga , ser kanske en om dagen max i Ogrimmar.

Visst har man sett folk som powerlevlat sina chars med bots men detta är inte lika störande som att komma till en area där 5 bottar tävlar om att döda allt.

Känns riktigt skönt att man kan farma på sina favoritställen utan att se skymten av nån bot & slippa bli spammad av whispers.

Hur ser det ut på era realms nu ?

Jag skulle bli mer irriterad om det var en verklig spelar(e) som farma mitt farmställe.

Så länge lvlbotkidzen som lvlar sina gubbar håller sig gömda och inte tafsar på quest mobs så skadar dom ingen, Blizzard är ju bara dementa när dom påstår att "oh det går så fort att lvla så nu loosar vi pengar på bots" som att det är normalt att göra ett konto och lvla alla klasser yeah right fcking lying aholes fu2.

Nu till din fråga: Jag får viskningar och brev och det är störande när det spammas.

Testpilot
Skrivet av Orbek:

Jag skulle bli mer irriterad om det var en verklig spelar(e) som farma mitt farmställe.

En person är ju inget , men du har väl själv sett det 4-5 bottar som tävlar om att tagga mobs då de respawnar i vissa areor , helt sjukt.
En normal människa pallar ju o grinda max några timmar innan det är dags för åtminstone en paus , bottarna kör ju dygn i sträck endast med paus för att reparera/sälja.

Skrivet av Orbek:

Så länge lvlbotkidzen som lvlar sina gubbar håller sig gömda och inte tafsar på quest mobs så skadar dom ingen, Blizzard är ju bara dementa när dom påstår att "oh det går så fort att lvla så nu loosar vi pengar på bots" som att det är normalt att göra ett konto och lvla alla klasser yeah right fcking lying aholes fu2.

Nu till din fråga: Jag får viskningar och brev och det är störande när det spammas.

De som levlar är ju inte störande på samma sätt men trots allt är det fusk och att skaffa sig fördelar gentemot andra med hjälp av regelvidriga metoder även om det gäller en ny lvl70 av en annan klass.
Finns andra aspekter men jag pallar inte beskriva det en gång till , finns fina o djupa diskussioner av mig i den gamla bot/guldfarmartråden här i forumet.

Whisperspammet verkar ha vuxit igen , frågan är om det är för att guldsäljarna blivit desperata eller att de hittat nya luckor i chatsystemet.

Medlem

Tror ju större delen av allt guld de säljer kommer från hackade konton (dvs de snott ditt loging / password)

Medlem
Skrivet av Exim:

Tror ju större delen av allt guld de säljer kommer från hackade konton (dvs de snott ditt loging / password)

Antagligen kombinerat med att de går in på auctionssidor och köper det billigt för att sälja dyrare.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

1
Skriv svar