Varför fortsätta spela WoW?

Medlem

Jo men som präst, oavsett spec, så är man maintarget för alla. Jag har alltid folk på mig och vad hjälper det om jag har S1 när de flesta springer runt med S2/3. Dessutom har jag inte speciellt lätt mot någon klass. Mina värsta klasser är rogues, hunters, warlocks, warriors, druider och shamaner.
Jag tycker inte att det e speciellt kul att bli dödad hela tiden och förlora de flesta bg matcherna. Det enda som går att spela hyfsat e AV och det är jag ganska less på för tillfället. Aja det är väl lika bra, då spelar man inte så mycket.


signatur

Tempus fugit.

Gen
Medlem

Präster har grymt mkt bättre survivalbility än mages Möter en warrior en präst, shaman och mage så går han på magen först. När magen blir chargad så blinkar han, då blir han interceptad och hamstrad. Desperat försöker han frostnova, men den dispellas. Sen är magen så gott som död. Några vita crits på 1,5k och nån MS eller execute brukar göra ett grundligt jobb.

Är magen frostspeccad så överlever han dock lite längre.

Medlem

va skönt att min mage är det hehe;)


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Gen
Medlem

Min är PvE speccad...känns onödigt att specca om varje gång man går in i BGs. Det sköna med PvE spec/gear är att de man skjuter på får ruskigt ont

Medlem

Det är så sant så

faktum är att jag kör frost speccad även för solo play segt men man tål mer stryk


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Älskar wow!!!
Ingen tillfällighet att 10 miljoner spelar eller har accs.

Så jag säger varför inte spela wow?8)


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Gen
Medlem

Efter 3år så tröttnar man tyvärr...och jag skyller allt på Blizzard. De är för långsamma med att släppa ny content och grafiken borde absolut uppdateras vilket inte alls är svårt enligt ett WoW-fan som extractat en murloc modell och fixat ljussättningen på texturerna litegrann (bland annat simulerad bump-mapping om jag inte minns fel).

Första expansionen var mkt bra tycker jag. Iallafall i början. Många nya BRA quests (Hellfire Peninsula <3) och tunga rewards. Karazhan var också bra. Zul'Aman sämre (bra loot dock). BT har hållit guilds upptagna ett tag, men de som clearat all content sen några månader tillbaks har faktiskt inget att göra (om man inte älskar PvP)

2.4 lär hålla oss upptagna nån månad, sen är det clearat. Och då är det en ny väntan på WolTK som inte verkar komma ut förens Okt lr nåt liknande.

Medlem

Om inte mina kompisar spelade skulle jag aldrig få återfall, när jag känner efter så är det suget att spela med någon annan och inte spelet jag saknar.


signatur

Tempus fugit.

Medlem

...Jag slutade för några dagar sen, känns bra.. Efter 2 lvl 70s
känns det lite tråkigt, men ska nog fortsätta när Wrath of The Lich King kommer


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Inaktiv

Spelar nästan ingenting längre på min mage. Brukar vara inne för att snacka med polare och kanske göra någon daily. Väntar tills WOTLK kommer, då jävlar (:

Medlem

Alla tröttnar från o till sen kan man alltid skylla på spelutvecklaren är ju enklast.

spelar enbart casual nu för tiden har inte tid o spela så mycket som eg behövs.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Har tröttnat på WoW efter att ha kommit hem från 3v i Thailand. Vill ha något nytt så nu kommer jag nog inte lira förrän Lich king kommer ut.

Medlem
Skrivet av Gibbs:

Har tröttnat på WoW efter att ha kommit hem från 3v i Thailand. Vill ha något nytt så nu kommer jag nog inte lira förrän Lich king kommer ut.

Gjorde det samma faktiskt. Men till slut kommer man fram till att det inte finns nåt bättre o göra ändå. Men visst, har man vart i paradiset så får man kanske lite annorlunda perspektiv på saker och ting

Medlem

man kan inte klara av en mmo man spelar inte för att vinna utan för att det kul att spela


signatur

Trying is the first step towards failing

Gen
Medlem
Skrivet av Gibbs:

Har tröttnat på WoW efter att ha kommit hem från 3v i Thailand. Vill ha något nytt så nu kommer jag nog inte lira förrän Lich king kommer ut.

Gör som många andra, förboka Age of Conan

Inaktiv

Att man aldrig blir "klar" är ju bara bra för blizzard

Inaktiv

WoW är inte direkt ett " annurlunda spel ", men det är det bästa som är ute på marknaden idag.
Själv tror jag WoW kommer fortsätta briljera fast AoC eller Warhammer Online kommer ut!
Antingen gillar man det eller inte, mycket mer än så kan jag inte säga.

Gen
Medlem

Blizzard tappar hardcore fans hela tiden. Folk som vart med från början ser klart och tydligt hur spelet förändrats till det sämre och mer "casual". Bra för den stora massan, dåligt för inbitna fans.

AoC verkar genomarbetat, snyggt och spännande. Allt som WoW var då det släpptes för tre år sen. Har varken läst eller sett alls mycket om Warhammer men hinner det också släppas innan WolTK så lär WoW tappa rätt många spelare.

Det enda som kan få mig att fortsätta atm är just WolTK. Spelet som det är nu känns rätt trist tyvärr :/ Vårt guild tappar hela tiden spelare och de nya som rekryteras har kissgear.

Inaktiv

Jag tog nyligen en 2 månaders paus från WoW men jag har börjat igen för att lvla min lvl63 till 70 genom solo content innan expansionen kommer där jag också ska soloa till maxlvl och sen lägga ner igen, att döda samma raid thrashmobs 11134 ggr om och om igen är inget jag har lust med och det är ju allt som finns efter maxlvl förutom pvp och WoW's klassbalans är helt meh.

Allt detta för att Planetside 2 inte ens är på planeringsstadiet tydligen och jag inte har nått bra SP spel att spela.

12
Skriv svar