Inaktiv
"Nya" AV?

hoppade in i en AV för en snabb vända tänkte jag ... men nu verkar det vara slut på sånt?

Alterac Valley

* Additional Warmasters no longer report for duty upon destroying an enemy tower. However, destroying an enemy tower still eliminates the associated opposing Warmaster.

* All Warmasters are linked to each other and their respective Generals and can no longer be pulled individually.

* Honor from capturing towers has been increased.

* All Commanders and Lieutenants have left Alterac Valley in search for other battle opportunities.

* Players will no longer be sent to their starting tunnels on death unless that team controls no graveyards in the battleground.

* Many NPCs in Stormpike and Frostwolf holds are no longer elite

* Bonus Honor in Alterac Valley is now only awarded during the battle for destroying enemy towers and slaying the enemy Captain. Upon conclusion of the battle, bonus honor is also awarded for intact towers, a surviving Captain, and for victory in the battle. The total bonus honor awarded should be similar to the previous total.

* The Horde and Alliance now have a limited number of reinforcements available in the battle for Alterac Valley. The number of reinforcements available is reduced upon player death, loss of towers, and death of Captain Galvangar or Balinda Stonehearth. In addition, all available reinforcements are lost upon the death of General Drek'Thar or Vanndar Stormpike. If a team is reduced to zero reinforcements, the opposing team wins the battle.

* Towers and Graveyards in Alterac Valley are now captured in 4 minutes (down from 5).

är vi tillbaks till 4h AV sessioner igen?

Medlem

Nä, reinforcemnets tickar ner hela tiden då man förstör bunkrar eller dödar fiendespelare.
Längsta jag kört sen det nya kom var väl på ca 35 minuter.

Medlem

AV är roligare och alliance förlorar igen (nåja, en del i alla fall).

It's all jolly and fine in the world of the horde. ^_^

Medlem

Istället för att det tog allt från 15min till ett par timmar tar det nu oftast ungefär 30-35min att köra en AV.


signatur

shortbow.gif

Inaktiv

aha okej!

är det samma typ som resurser i de andra fast reinforcments man jobbar mot?

hajjade inte o hoppade ur efter ett tag

Medlem

Nu är det kul att spela AV igen, horde vinner oftare och alliance tjänar inget på att tok-försvara som dom alltid gjort haha!


signatur

Meep!

Inaktiv

Konstigt fenomen det där med alliance/horde..

Inte helt konsekvent dock men nära nog.

Medlem
Skrivet av rumpino:

aha okej!

är det samma typ som resurser i de andra fast reinforcments man jobbar mot?

hajjade inte o hoppade ur efter ett tag

Nej inte riktigt, här börjar man på max för att sedan förlora när folk dör, bunkrar förstörs etc.
Har man en gruva ger den +1 resource var 45:e sekund (vilket gör den lika värdelös som den alltid varit).

Står lite om den nya AV:n här: AV Guide

Gen
Medlem

Sant, horde vinner mer nu än tidigare. Förr i tiden vann alliance 9/10 AV.
Fast fortfarande spelar horde som sopor ibland :>

Inaktiv
Skrivet av martyr:

Står lite om den nya AV:n här: AV Guide

tackar!

Inaktiv

Yeap horde vinner massa mer nu.

8-0 idag


signatur

ZtorM^

Medlem

Nope, Alliance vinner hela tiden.

Medlem

Då får du byta battlegroup


signatur

Meep!

Medlem

Det är ganska äggande skojj att nöta ned alliance försvaret ;D

Medlem

I Misery vinner Horde _ALLTID_ nu mer vilket är kul

Medlem

Tror jag ligger i Misery, vet att jag låg i rampage tidigare iaf, och om man spelar under raid tid så suger horde så otroligt mycket så det är läskigt åt det. Däremot på alla andra tider så är det bra folk som spelar.


signatur
Inaktiv

ni är dumma. nya av suger. balle.


signatur

To swing is not to Wii.

Medlem
Skrivet av SwingCat:

ni är dumma. nya av suger. balle.

Kan du utvekla ditt svar lite?

Var det bättre för då alla bara sprang till Aid station? eller då dom +5hr krigen va igång?

Medlem
Skrivet av SwingCat:

ni är dumma

Du är dummare! :down::evil:

Spelar du horde eller alliance?

Medlem

Alliance antagligen då det inte lägre är free honor för honom.


signatur
1
Skriv svar