world of warcraft : Wrath Of The Lich King

Medlem
world of warcraft : Wrath Of The Lich King

Okej nu är det snart dags för den nya expansionet wrath of the lich king.
Nytt som kommer:
En ny världs del [northrend] som kommer att (som man nästan förstår på namnet) ligga högt upp i norr, det kommer finnas två ingångar till den nya världs delen. Varför det nu kommer två ingångar är för att som dom lärde sig vid släppningen av The Burning Crusade kommer vara fullsmockat vid en plats (silvermoon city). Huvud staden i northrend komme att heta Dalaran. man kommer kunna använda flying mounts för att ta sig fram genom dom höga bergen.

En ny klass kommer: Deathnight, det kommer att vara en klass som kommer att uppnås genom en serie av uppdrag. alltså en ny spännade klass att levla med! men tricket är att du måste offra din själ för att kunna bli en deathnight. blizzard har tänkt att man ska vid level 80 göra en uppdragskedja för att kunna låsa upp denna sännande klass. det betyder alltså att du kommer inte kunna spela denna klass från level 1 utan att du kommer börja någonstans mellan level 55 och 70. klassen kommer fungera som tank och dps . man kan använda 2h vapen eller dualwield, man kommer däremot inte kunna använda sköld.
man kommer använda sig av runor som man appliserar på vapnet. alltså kommer varken rage, mana eller energy funka åt denna klass.
man kommer kunna använda både magics och skills.

max leveln kommer att höjas till 80, alltså kommer många nya uppdrag att vara tillgängliga. (roligt!)

någr nya battlegrpund och pvp arenor kommer att vara tillgänliga för blodiga strider xD
till dessa nya battlegrounds kommer nu "siege weapons" att komma. dessa kommer låta dig att förstöra motståndarens byggnader. och självklart kommer spelare att ha möjligheten att reparera sina byggnader och vapen.

nytt yrke kommer att vara tillgängligt, "insctription" det kommer att användas till att föbättra sina magier och skills. (så du kan räkna med ganska höga priser på dessa tillvärkningar!)

självklart massor av nya monster och föremål att samla på sig!

nåja det var väl man vet just nu. hoppas ni har fått reda på en del nu

MVH foxtra:)

Medlem

när fan ska dem unlocka Gilneas då?!?! är ju redan 2 expansions, och porten är fortfarande låst! eller vad vet jag ? jag spelar ju inte wow längre..

Medlem

jag har inte hört om att några "Gilneas" ska komma till den nya expansionet. men jag tar gärna reda på det

Medlem

Mycket bra sammanfattning av den nya expansionen! Det mesta har jag läst tidigare, men det är alltid bra att få en uppfräschning. När tror ni att den kommer släppas?

Medlem

ok! blizzard vill inte ge ut något release datum efter som att det vart uppskjutet så länge på releasen av The Burning Crusade.
priset är ochså okänt än så länge.

tack för din kommentar

Inaktiv

Ska huvudstaden verkligen heta samma som bubblan in Alterac Mountains?

Medlem

Old news


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

dolanar har flyttats till northrend .
och jag försökte bara göra en samanfattning av releasen men jaja

Inaktiv

Dolanar ja. Står Dalaran i texten. Då är ja me..

Medlem
Inaktiv
Skrivet av ghoül:

när fan ska dem unlocka Gilneas då?!?! är ju redan 2 expansions, och porten är fortfarande låst! eller vad vet jag ? jag spelar ju inte wow längre..

Haha, jo.. Ganska lustigt. Hatar sånna där områden man inte kommer till!

Hur som helst, på Blizzcon svarade Metzen (Blizzard snubbe) på en fråga att de hade "glömt bort" Gilneas :/


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av foxtra:

jag har inte hört om att några "Gilneas" ska komma till den nya expansionet. men jag tar gärna reda på det

Gilneas är en nation från World craft 2, inte många som vet om Gilneas om dem inte kört wc2 eller läst igenom mkt fakta och lore från världen, finns en stor port precis brevid Lordaeron som är låst, eller rättare sagt stängd, det är där Gilneas ligger, ingen vet vad som hänt med Nationen, det sista man fått höra är att dem stängde sina gränser när plaguen i wc3 släpptes loss och ingen har sett eller hört nåt från dem sen dess.. och jag som är ett WC lore freak har alltid velat se stället, så tycker bara det är konstigt att det ska gå 2 expansions och endå ingen skymt eller ord från stället

men schysst att dem öppnar northrend, kanske dags att börja köra WoW igen, om man nu har kvar sin gamla gubbe orkar fan inte lvla om igen för lat för sånt skit hehe

Medlem

Men snälla! SLUTA våldta det svenska språket. Detta gäller fler än en person här.

Tyvärr är Gilneas fortfarande låst vad jag vet, och kommer vara låst till någon gång efter WLTK. Blizzard har sagt att de ska "refresh the old world after WLTK is released" så man kan ju alltid hoppas på att Gilneas, Kul Tiras, Undermine och Uldum kommer. Synd bara att blizzard lyssnar på gnälligt folk och gör spelet lättare och lättare och lättare. Just nu spelar jag bara arena, men kommer troligtvis sluta inom kort. Kommer nog inte uppleva WLTK.

Inaktiv

Tycker WoW har blivit lite överarbetat.. Samma handling i alla spel ju

Inaktiv

Vad är Gilneas för något??

Medlem
Skrivet av Gibbs:

Vad är Gilneas för något??

Läs vad Ghoül skrev ett par poster upp ^^

Inaktiv

En stor port brevid Lordaeron har jag aldrig sett. Cords?

Medlem

Inte helt säker men jag tror han menar den i södra silverpine forest...

Medlem

Vilken ras bodde i Gilneas? Var det typ en massa undeads där som låste in sig själva? Kanske kommer att medföra en ny class när det öppnas?:D


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Medlem
Inaktiv

Gief Gilneas.
Och alla andra grejer man vill se. Undermine osv.
Men det lär väl dröja ett bra tag...


signatur

ZtorM^

Inaktiv

Kul med lite nytt men segt att behöva lvla gubbarna till 80

Inaktiv
Skrivet av ghoül:

när fan ska dem unlocka Gilneas då?!?! är ju redan 2 expansions, och porten är fortfarande låst! eller vad vet jag ? jag spelar ju inte wow längre..

pratar du om stället söder om silverpine?

Inaktiv
Skrivet av ionass:

Men snälla! SLUTA våldta det svenska språket. Detta gäller fler än en person här.

Tyvärr är Gilneas fortfarande låst vad jag vet, och kommer vara låst till någon gång efter WLTK. Blizzard har sagt att de ska "refresh the old world after WLTK is released" så man kan ju alltid hoppas på att Gilneas, Kul Tiras, Undermine och Uldum kommer. Synd bara att blizzard lyssnar på gnälligt folk och gör spelet lättare och lättare och lättare. Just nu spelar jag bara arena, men kommer troligtvis sluta inom kort. Kommer nog inte uppleva WLTK.

måste nog hålla med om det där..

Förut var strath/Scholo nästan omöjliga utan raid.
efter deras patcher kunde man gå igenom dom (med andra ord blev allt mycket mycket lättare)

känslan från tex bwl/aq och mc etc är borta.. 20 manna raids? 25? vafan..

inte en ända klass är sig lik heller, allt har vänts upp och ner..

lite sunkigt.. har slutat spela men vi får se vad som händer när nya expansion kommer ut.. jag tänker fortfarande inte farma 5000 guld med en warrior för att få en bling bling flygande mount.

1
Skriv svar