+4000 Mage crit hur går det till?

Inaktiv
+4000 Mage crit hur går det till?

Jag är lvl 69, snart 70, och klarar av att critta ca 2500 som bäst. Igår hamnade jag i strid med en mage som crittade mer än 4000 med frostbolt. Kan någon förklara och ge exempel på hur jag skall komma dit?

Jag antar att det har med gear etc. att göra men vad behöver jag skaffa?

Dessutom funderar jag på att ändra talents från deep frost till 17/00/44 men jag hittar ingen bra förklaring av den talentbalansen.

Medlem

Mycket spell damage, arcane power, trinket och väldig tur?

Jag har inte sett någon mage få in en sådan crit utanför battlegrounds och helst då inte med frostbolt. :/

Medlem

Min 70 rogue blev scorch crittad för 5700 i wsg häromdagen, vet inte om det är normalt, men aj!


signatur

Meep!

Medlem

Scorch... 5700?!

Det är så nära omöjligt att det är otroligt! Är du helt säker att du inte såg fel?

Medlem

Jag är supersäker, 5700 etsades fast i hjärnan på mig, men jag har tyvärr ingen screenshot


signatur

Meep!

Inaktiv

måste stått fel i loggen.
5700 med scorch... kan inte tänka mig att det skulle gå med alla buffs/debuffs i världen tillsammans med bästa gear som finns, inte ens me nigh invulnerability belt om den backfires.

4000 med frostbolt är också en fin träff, men går att åstadkomma me gear och kanske nån dmg buff på det.

Högsta damage jag blivit crittad av en mage är 7k, AP Pom Pyro.

Inaktiv

vore det möjligt för någon vänlig person att ge exempel på gear som går att få tag i för en vanlig spelare för att åstakomma detta?

Medlem

Scorch för 5700 är mer eller mindre omöjligt. Och 4000 frostbolt crit är inte så svårt att uppnå med lite bra gear och trinket.

Inaktiv

frostbolt för 4000 går lätt om man är 70 men inte att man crittar 5700 med scorch

Medlem

8,1k pyro fick jag en gång. Jag dog...

Medlem

Min 60 mage, en hit dock, dubbla det så får du critt :).

http://img172.imageshack.us/img172/3503/57851gk1.jpg

Inaktiv

jag hade en 70 mage som sköt en pyro på mig, men fick in spell reflect precis i tid så han crittade sig själv för över 8k om jag inte minns fel så var det nästan 9k men är lite osäker på de. hade velat se och höra honom när han one shottade sig själv ^^

Medlem
Skrivet av baggen:

måste stått fel i loggen.
5700 med scorch... kan inte tänka mig att det skulle gå med alla buffs/debuffs i världen tillsammans med bästa gear som finns, inte ens me nigh invulnerability belt om den backfires.

4000 med frostbolt är också en fin träff, men går att åstadkomma me gear och kanske nån dmg buff på det.

Högsta damage jag blivit crittad av en mage är 7k, AP Pom Pyro.

CoE och andra debuffs + scorch?


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Scorch, nej. Aldrig. Du måste sett fel eller liknande, det går inte. .slut

"Min 60 mage, en hit dock, dubbla det så får du critt .

http://img172.imageshack.us/img172/3503/57851gk1.j
pg "

En crit är inte 2x skadan, l2p pl0x.

Medlem

xhosa du har aldrig spelat en mage, eller en caster överhuvudtaget eller hur?

Ice Shards ger dig 50% mer skada på frost spells vid crit vilket betyder dubbel skada från en vanlig hit då spells utan talents gör 150% damage vid crits.

Jag antar att ditt "l2p pl0x" inte var seriöst menat.

Inaktiv

Vet ej hur mycket scorch brukar träffa, men är magikern speccad 40/21/0 eller liknande och du råkade aktivera ditt Nigh Invulnerability Belt kan det säkerligen gå åt helvete upp mot 6000 skades nivån.

Sen om man har en 40/0/21 specc istället som magiker kan man nog träffa ganska högt också.

(Har aldrig spelat mage, speccsen är mest för att visa ungefär vad som kan öka din scorch/frost bolts skada i arcaneträdet.)

PS. Berserking kan också ha förekommit någonstans där.

Inaktiv

dum fråga kanske men blizzard sa faktiskt att dom skulle göra alla procentsatser multiplikativa istället för additiva i en patch för längesen.. det vore ju helt klart hjärndött om det är så på mages, men ändå.. visst är det inte det?


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Men det var väl bara för slowing effects och liknande?

Till exempel, "Reduces movement speed to 30% of normal" till -> "Reduces movement speed by 70%"

Annars har jag ingen aning vad du menar. (-:

Inaktiv

menar att dom gjorde så att alla additativa procentsatser (25% + 30% = 55%) till multiplikativa istället (0,25 + 0,25*0,3 => 32,5%)
..fast med undantag.

frostballcrits skulle ju isf med talents (+50%) göra 175% istället för 200%, och så är väl inte fallet


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

menar att dom gjorde så att alla additativa procentsatser (25% + 30% = 55%) till multiplikativa istället (0,25 + 0,25*0,3 => 32,5%)
..fast med undantag.

frostballcrits skulle ju isf med talents (+50%) göra 175% istället för 200%, och så är väl inte fallet

Nepps.

1
Skriv svar