Thunder eller Lionheart blade

Medlem
Thunder eller Lionheart blade

Tja,

Tänkte crafta ett vapen till min paladin.
Allt talar egentligen för Thunder med sin stamina och långsamare attackspeed = mer SOC.

Men jag är mer sugen på svärd.

Kan ni hitta nå bra argument för Lionheart blade?
Man har ju hellre stamina än 5% fear resist.

Lionheart har ju iof mer str och agi.

Vad tror ni?

/Proppen

Medlem

Jag gick enbart på "utseendet". Lionhart ser så barnsligt ut inte det hetaste svärde presis medan Thunder kanske inte utstrålar lika mycket "wow epic vapen" men ser så ren o äckligt tungt ut ^^. Plus att krossa någons ben är så mer ondskefullt än att skära av kroppsdelar :P. Men sen är man själv UD warrior med rätt så starka anti fear abilitys och så man har sin Wotf så valet var enklare.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Som paladin är det Thunder/Deep Thunder/Stormherald och inget annat som gäller. Stun proc som ger feta JoC träffar plus att det har slöast speed och därför högst skada. Stor stamina bonus gör att den även ökar survivability. Lionheart är warrior vapen i mina ögon, även om Thunder är bättre där i många lägen oxå.


signatur
Medlem

Rent stats mässigt vet jag inte ut eller in... Blizzard har kastat runt lite och det förvirrar mest.

Hammare:
Rent lore värde, Hammare = paladins (låter tomt jag vet men vissa tänker så.
Statsen hjälper melee dps och överlevnad.
Stunns är bra för alla klasser speciellt för warriors som nästan inte har några (förutom charge o intercept) om man inte vill specca deff.

Svärd:
En paladin som inte kan bryta fear på något annat sätt än att bubbla och talents 15%? så är nog svärdet en bra investering

Warriors som redan har 3 fearbreakers med talents ser jag ingen annan nytta än just svärdspecc...

Hammaren drar hem mest poäng för de klasser som kan använda dem.

Medlem

Blir hammaren!

Inaktiv

Hammare=sköna stats, hög dmg, fet uppgradering= r0xx

Medlem

Asså att motivera svärdet som fear breaker är det dummaste jag hört i hela mitt liv. Det är 5% chans att resista och den kommer du märka av i 1 av 20 lägen. Resten av tillfällena kommer du kuta som en yr höna i vilket fall som helst. Hammaren med dess procc är som gjord för paladin iom ändringen av JoC och bristen på stuns.


signatur
Medlem

Hm nu motiverade jag för hammaren och lade bara fram saker jag såg på bordet... svärdet är svagt helt enkelt men som försvar av fearbreaker...

Hm... typ 5% base resist +10% från talents +5 från svärd är inte så illa pinkat tycker jag. Antar att man inte ska rolla orc då för stunnresists? Eller varför inte Metan med +5%?

En resist är fortfarande en resist... bygger man upp den så märker man den... med 20% resist så är det 1 av 5 om jag får be. En paladin som inte har något annat sätt att komma fram till sin motståndare än genom att springa kan ha det omöjligt när det kommer fears hit o dit. Men om du tex resistar en prästs fear som har va är det... 30sec CD kan det vara skillnaden mellan vinst o förlust.

Men det är klart jag spelar inte paladin.
Jag spelar warrior och jag skulle fortfarande ta hammaren om man nu ska crafta något.

Medlem

"Asså att motivera svärdet som fear breaker är det dummaste jag hört i hela mitt liv"

Var bara tvungen att komentera detta, var det verkligen det dummaste du hört under ditt liv? Îsf måste du vara väldigt ung eller inte besökt andra forum ^^


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Inaktiv
Skrivet av cybo:

"Asså att motivera svärdet som fear breaker är det dummaste jag hört i hela mitt liv"

Var bara tvungen att komentera detta, var det verkligen det dummaste du hört under ditt liv? Îsf måste du vara väldigt ung eller inte besökt andra forum ^^

DU blev just ännu dummare

Den gammla regeln håller, långsammare vapen = fler SoC per slag

Medlem
Skrivet av cybo:

"Asså att motivera svärdet som fear breaker är det dummaste jag hört i hela mitt liv"

Var bara tvungen att komentera detta, var det verkligen det dummaste du hört under ditt liv? Îsf måste du vara väldigt ung eller inte besökt andra forum ^^

Killen som vet vad uttryck innebär.....


signatur
1
Skriv svar