Medlem
BC Trial?

Ser att man kan få en 10 dagars trial på Burning Crusade. Tänkte dock fråga; Kräver detta att man betalar för den normala World of Warcraft? Eller kan man som gammal spelare (som har ett inaktivt konto) gå in och spela trial i 10 dagar utan att betala något?

Sedan tänkte jag också höra; Hur är BC för casual spelare? Skulle kanske kunna tänka mig att börja spela igen. Men det skulle helt klart bara vara på casualnivå och inte alls i närheten av så mycket som jag spelade förut. Finns det mycket content som man kan utforska och leka med utan att behöva ha party med massa andra, och mycket saker som man kan göra själv utan inblandning av andra? Skulle vara kul att kunna logga in någongång per dag och hitta på någonting. Men har ingen lust att raida 40 mannaraider, eftersom jag inte kommer att ha tid att engagera mig i det.

Visst fungerade det att vara casualspelare i vanliga WoW.. Men man kunde ju aldrig bli hyfsat bra eftersom den mesta vettiga equipmenten fanns i endgame instanserna. Hur är det i BC? Spelar ingen roll om man inte kan bli bäst, men kul att kunna utveckla sig lite mer än bara halvdant.

Medlem

Tror det är mer casual vänligt än innan, men det är svårt för mig att säga vad som gör det så just nu, kanske finns någon annan som kan säga mer specifikt


signatur

Videomupp

Medlem

mindre instancer (5 manna osv), fler olika pvp sätt... mycket lättare att vara casual nu ja


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Gen
Medlem

Lanny menar nog fler instancer (5manna) Men visst är det lätt att vara casual.

Medlem
Skrivet av Gen:

Lanny menar nog fler instancer (5manna) Men visst är det lätt att vara casual.

Hur mycket nya prylar finns det att göra då? Som inte har med faction grinding eller instanser att göra? Tycker bland det roligaste kan vara att bara dra iväg långt åt helsike och bara fiska eller någonting Finns det mycket sådana saker att göra?

Och hur stort är outland ungefär?

Inaktiv

Det ar pyttelitet i jamforelse med de gamla

Medlem
Skrivet av zAjben:

Ser att man kan få en 10 dagars trial på Burning Crusade. Tänkte dock fråga; Kräver detta att man betalar för den normala World of Warcraft?

Ja


signatur
Medlem

Nästan inga nya saker utöver instanser & factions, endast Jewelcrafting (ny tradeskill), Arena (mitt huvudnöje atm) och en ny battleground, Eye of the Storm. Såklart flying mount också, som är oerhört läckert <3 (level 70 only).

Kan nog finnas något annat nytt som jag missat eller inte tänkt på ;>

Medlem

det är ju ändå en hel del nytt i outland och det är nästan mer välgjort än de andra ställena så gillar du att bara dra iväg å fiska så tror jag outland kan vara kul


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

De e jäkligt kul fortfarande o köra casual faktiskt, iallafall fram till lvl 70. Efter det så är ju fördelen att man inte behöver lita till 39 andra för att göra något vettigt. Arena behöver man lägga nån timme i veckan för att inte tappa massa.
Ska man nöja sig med karazhan i raidväg e de perfekt. 10 manna gör att man kan vara i en relativt liten guild utan att hålla på och hetsa en massa.

Testpilot

BC har ju gjort att lvl 70 casual spelandet är fan så mycket roligare än det var på 60.
På 60 var man i princip tvungen att va med i ett raiding-guild för o kunna få nåt , nu kan du köra quest-grind till exalted med factions för bra prylar , PVP'a på en casual nivå och ändå få vettiga prylar.
Du kan även köra 5 manna och sedan 5manna heroics efter ett tag och få bra rewards där , tom många som klår raid epics.
Tailoring har blivit en poppis skill eftersom det finns riktigt grymma BOP recept , har hört att blacksmithing har liknande boost.

Även om du nu vill raida så är det fasen så mycket roligare med mindre raidgrupper på 10 & 25 mot 40 där alltid nåt pucko slackade och sabbade.

Finns dock några problem , på 70 är det inte lika balanserat som 60 var , flera klasser har stora problem med flera av sina talent träd.
Då blizzard gjort questandet på 60-70 så roligt & belönande gör att questandet 0-60 känns jäkligt fattigt och dåligt (så känner jag iallafall) , du får grymt fina questrewards och har omväxlande och roliga quests i BC medan det "gamla spelet" fått en grå och trist urvattning iomed detta.

Medlem

Tack för svaren! Speciellt du Harakiri! Låter kalasbra faktiskt.

Tycker att det var väldigt jobbigt förut eftersom allting var relativt beroende av så många andra. Sen så var det massa "press" för att man skulle skaffa sig bra equipment för att kunna komma in i en vettig guild, för att kunna skaffa sig drägligt gear. Eller lägga ned sin hela själ och tillvaro i att skaffa honor bara få att få drägliga prylar..

Det roligaste är att kunna dra iväg någonstans med någon/några kompisar och hitta på någonting. Hjälpas åt att questa och fixa prylar på egen hand. Gör ingenting om man får slita för det, eller om det tar tid, så länge man inte är beroende av att dra ihop en vettig grupp som krashar halvvägs.. Sjukt frustrerande!

Vilka klasser är det som har problem med sina balanseringar?

Testpilot

Då det gäller klassproblemen är det enligt min åsikt såhär:
Rogues har problem med PVE & meleerange
Warriors har problem som ovan och , prot warrs & prot paladins har problem i solo play.
Shamaner har stora problem med typ allt.
Priests har problem med sina healing träd , shadow är bra dock.

Restro druids har precis som holy paladins & alla healing klasser problem att ta DÖD på saker I BC ska man grinda fan så mycket mera och köra som healer är inte balanserat PVE & Solo-mässigt.

Det verkar mera balanserat med de andra klasserna , visst det finns alltid småsaker men Hunter , Mage och Warlock är på det stora hela balanserade om man jämför med de andra klasserna som har problem med minst 1 träd eller med andra saker.

Medlem

Som paladin är det nästan lättast att döda genom att vara prot speccad. Du dör inte och mobben dör utan att du behöver dricka 20 liter vatten efter fighten som holy/ret måste.


signatur
Inaktiv

Min upplevelse som Shaman i BC jämfört med tex min Hunter är att det tar sjukt lång tid att ha ihjäl mobs, speciellt i början innan man får lite rolig Outland gear. Dett kanske går att justera iom vart man lägger sina poäng i träden. Några som har tips på detta? Jag själv tröttnade att lira med min Shammie pga detta.

Medlem

@ Holy paladin och döda saker, skaffar man spelldmg-gear (finns plate-items för alla slots från quests och vanliga instanser) så har man absolut inga problem med att döda saker som hundraprocentig healer.

Det gäller faktiskt restoshamaner, restodruider och holypräster också, skaffa spelldmg-gear så är det inga större problem.

Mitt tips för de som spelar healers är att skaffa en alt att grinda med, rogue/mage/warlock/hunter/feraldruid (ej warrior då de kräver bättre gear än andra klasser för att grinda bra).

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Rogues har problem med PVE & meleerange

Eh va? Rogue är fortfarande den bästa single target dps klassen i spelet på längre fighter och melee range har inte ändrats någonsin så vitt jag vet?


signatur

I heard Fountain is nice this time of the year, come visit us. Panda4life

Testpilot
Skrivet av Nelzon:
Skrivet av Harakiri:

Rogues har problem med PVE & meleerange

Eh va? Rogue är fortfarande den bästa single target dps klassen i spelet på längre fighter och melee range har inte ändrats någonsin så vitt jag vet?

Det jag menade var att rogues har problem att vara bra i många raid-fighter eftersom mobs kör cleave och AOE skada som gör att en melee klass som rogue är har problem.
Blizzard har tweakat detta lite nu och fixar förhoppningsvis balansen.

Skrivet av Dyppe:

@ Holy paladin och döda saker, skaffar man spelldmg-gear (finns plate-items för alla slots från quests och vanliga instanser) så har man absolut inga problem med att döda saker som hundraprocentig healer.

Det gäller faktiskt restoshamaner, restodruider och holypräster också, skaffa spelldmg-gear så är det inga större problem.

Mitt tips för de som spelar healers är att skaffa en alt att grinda med, rogue/mage/warlock/hunter/feraldruid (ej warrior då de kräver bättre gear än andra klasser för att grinda bra).

Skitsnack , det jag påpekar är problemet som alla healer/tank/hybridklasser har problem med och det är PVE singleplay-grind som WOW består av till stor del!!
Som paladin kanske det går eftersom man kan stå o banka på mobs då man har tomt på mana , men som tex Präst/OOMkin/Shaman är man rökt då den blå baren är tom , Dessutom är alla dessa klasser jäkligt mana-berooende för att kunna göra nån skada.
Såklart det GÅR att grinda som nån av dessa klasser/specs men det kräver respec el fet alt-damage-gear vilket de andra klasserna inte behöver ens peta på då deras normala gear och spec funkar utmärkt.

Du är ju 100% medveten om detta eftersom du i nästa mening slänger upp förslaget att man ska skaffa sig en rogue/mage/lock/hunter för o grinda med.

Vi vill helt enkelt kunna grinda OCH köra vår favvospec utan alts , om jag suger PVP mässigt skiter jag i , PVE grind vill jag kunna göra utan att kasta ut monitorn genom fönstret av frusturation.

Medlem

Det är därför "pve"-speccade tanks/healers inte ska grinda själva. Man har 2 val. Rolla en till toon å grinda med eller aldrig grinda ensam

Andra är det lättaste och roligastee.

Tredje alternativet är att man lvlar upp en grindtoon på ett annat konto och kör 2 wow samtidigt själv


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Inaktiv

Tjoo.. Lägga 260 spänn i månaden istället för 130.. Hardcore.
Låter kul men väl investerat? Näe..

Testpilot

Jag vet vilka val man har just nu , det var ju därför jag tog upp det hela som ett problem

Löser Blizzard den problematiken så kommer ju alla att få roligare inklusive att folk slipper skrika i timtal efter LFG-> Tank/healer 5 man <Insert instance>

1
Skriv svar