WoW laggar/hackar

Medlem
WoW laggar/hackar

Med en sprillans ny dator, stats:

Intel Core 2 Duo 2.13ghz
2gb ddr2 sdram
512mb radeon x1700 SE (+avivo)
intel high definition audi ljudkort

borde inte lagga på wow, då tex Gothic III glider på helt felfritt på högsta grafiken, medans wow har små korta hack, lagg.

Jag har testat helt utan UI, fortfarande samma.

Någon som vet vart problemet kan ligga?

edit: Kan säga att det aldrig stannar, utan det är typ som om jag hoppar bakåt lite lite hela tiden, aka 'rubberbanding'

edit2: endast i öppna områden

Medlem

Är det inte bara server lag?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Knappast, 35ms och ingen annan laggar :x

Medlem

Hur är de me temperaturen i din låda ?

Ta och testa dina minnen me med memtest eller dylikt.

Testa lite olika drivrutiner till dit grafik kort.

Testa olika saker i almänhet. Tessta att stänga av settings osv...

Medlem

endast wow som laggar, som sagt, och endast i öppna områden. Laggar inte det minsta under 25-man raids tex, med en massa effekter etc.

Inaktiv

kolla om du har sightrange på max och halvera de , den tar en hel del prestanda , för en ganks aonödig funktion , ingen har behov av att se 2 världsdelar bort.

Gen
Medlem

Enabla Triple buffering. 20+ FPS boost om du kör med Vsync och nVidia kort (så var det för mig iaf)

Medlem

Grejen är att jag aldrig tappar till under 45 fps, med allt på max. Det är inte en fps-drop, utan bara ett ryck av något slag, som var hemskt vanligt på ett MMO jag spelade tidigare, och då berodde det på servern. Dock har jag <50 ms, och ingen delay alls.

IT DOESN'T MAKE SENCE!

edit: ATI-kort btw

Gen
Medlem

Aha, som släpningar fast ändå inte?

Hm, när man går in i en ny stad så är det ju tonvis med texturer som ska laddas (allas rustingar o.s.v.) vilket kan ge dps drops, spec om man kör allt på max.

Min dator liknar din förutom att jag har 8800GTS 640mb, men trots det har jag också fps drops i städerna. Men i resten av världen så flyter allt som smör.

Testpilot
Medlem

låter som packetloss.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

@ Gen, det är inte i städerna jag laggar, utan i öppna områden (även utan andra spelare). Också på lägsta view distance laggar det, med lägsta grafiken.

Medlem

om det har med lagg att göra så är det PL, eller hög ping.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Kolla om du har V-sync på den kan hjälpa att öka eller minska framrate.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

32 ms, vet inte om jag kan kolla packetloss ingame, jag är nästan säker på att det inte har med linan att göra. Jag sitter på 100/100mbit, och laggar utan router. Dessutom är det endast wow som laggar, på alla servers, och endast i öppna områden (med eller utan spelare).

edit: stängde av v-sync, verkar ha löst problemet, får se.

Medlem

lagg har med din connection att göra, om det har min din offline hårdvara å göra så hackar det. och med den hårdvaran du har så låter det konstigt, det är ju bra grejer.
Men just det där du säger att det "hoppar" baktåt i "tiden" låter exakt som Packetloss :/
du är på plats A, och POFF, sen är du tillbaka du var förut på plats B?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Saknar ord för att beskriva hur det var, det var mer så att jag fick väldigt snabba och korta hack när jag rörde mig genom öppna områden, som om jag hade låg fps, men ändå inte lika tydligt som fps-lagg.

Medlem

När jag byter "Action spell page" med mus scrollen så hackar det till, du kanske har nåt på just mus scrollen också typ som autorun?


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Testpilot

Detta fel påminner iofs om det jag hade problem med på min maskin , dvs hade låg fps i areor där inte mycket folk springer direkt.
Jag kör på en: P4 3.6Ghz , 3Gig minne , Nvidia 7900GTX 512 och SB Audigy kort.

Jag fixade till det genom att disable Vsynk och att ställa min monitor till 75Hz i spelet.

Medlem

Samma sak löste det för mig, Harakiri.

Gen
Medlem

Intressant...personligen tycker jag man får jobbiga variationer i FPSen när man kör utan Vsynk...men men

Medlem

Som Gen säger, jag skulle aldrig lira utan Vsync - det är ju som att åka bil på fälgarna. Ryckigt, ostabilt - allmänt drygt.

Testa att köra "Refreshforce" eller om det inte fungerar för ATI så får man försöka hitta en annan HZ låsare så du kan ställa in att om skärmen kör upplösning "X" så blir det HZ "Y". Sen enablar du Vsync igen, borde funka!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

utan Vsync variear min fps stort, ja, men den tappar aldrig under 60 och laggar därför aldrig. Dock får jag upp till 220fps i små, tomma områden, i wow då.

Med Vsync däremot, så laggar jag i alla öppna områden, med eller utan spelare/mobs, vilket suger

Testpilot

Som Dyppe säger så har jag samma symptom .. utan Vsync så ligger man på bra FPS som lägst och upp till säkert 90-100 då kortet inte jobbar speciellt hårt.
Så för oss så är detta en stabil lösning

Medlem

skumt, varför blir det så?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jag har i alla falla absolut ingen aning, men det verkar inte funka likadant i andra spel, där Vsync är näst intill nödvändigt för att få någon vettig fps

Inaktiv

Hejsan

Vet inte om jag har fått svar på frågan redan men jag är inte alls insatt i WoW. En hemma spelar Wow och kräver att alla andra datorer ska vara avstängda när han ska spela WoW för det laggar/hackar och pingar. Måste vi andra stänga av bara för att han ska spela?

Medlem
Skrivet av pluria:

Hejsan

Vet inte om jag har fått svar på frågan redan men jag är inte alls insatt i WoW. En hemma spelar Wow och kräver att alla andra datorer ska vara avstängda när han ska spela WoW för det laggar/hackar och pingar. Måste vi andra stänga av bara för att han ska spela?

Skit snack, såvida ingen sitter och tankar ner grejer över torrent eller DC eller liknande, men om ni bara sitter och surfar så ska det inte påverkar alls.


signatur

En styck signatur.

Inaktiv
Skrivet av pluria:

Hejsan

Vet inte om jag har fått svar på frågan redan men jag är inte alls insatt i WoW. En hemma spelar Wow och kräver att alla andra datorer ska vara avstängda när han ska spela WoW för det laggar/hackar och pingar. Måste vi andra stänga av bara för att han ska spela?

Haha, Vilken kille.

1
Skriv svar