temporarily suspended

Inaktiv
temporarily suspended

någon som vet vad som menas med de när de står så på ens acount?

när jag försökte logga in i morse så stog de "This account has been temporarily suspended" så någon som har nått bra förslag på vad de kan bero på?

har inte köpt guld, powerlvls eller något liknande

Inaktiv

Idlat i nån battleground?
Kika din mail, du borde fått information från blizzard om varför.

Medlem

Du kommer få ett mail om det snart skulle jag tro, jag blev perm. bannad pga account sharing, fick ett mail efter två dagar, tog 6 veckor och en jävla massa whine att bli unbannad.

Om du lånat ut kontot till polare, och de gjort något anmärkningsvärt (negativt, då), och blivit reportade för det, så kommer de också kolla alla konton som haft någon kontakt med detta konto, och banna dessa.

En temporär ban är nästan alltid 72 timmar (3 dygn), så du kommer antagligen vara unbannad innan du fått mailet

Medlem

glömt o betala kanske?


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Ganska stor skillnad, är man bannad så framgår det ganska tydligt, vilket också gäller om man inte betalt

Medlem

Om man inte betalar så fryser de kontot. Så det står Account status: Frozen [frost nova bild].


signatur
Inaktiv

i sånna fall de enda jag kan komma på var att en polare lånade kontot o gick o grindade i alterac mountains en halv dag för o få iron och cloth o pengar till mount, om någon raporterade de eller nått sånt. dom kanske trodde gubben var en gold farmer eller nått sånt hehe

tack för hjälpen i alla fall...får hoppas att de försvinner efter 72 timmar*håller tummarna*

Medlem

hur vet dom att man delar på sitt acc? tänk så lirar man hoss en polare

Medlem

Det vet de inte, om inte han sagt till en annan spelare att han för tillfället spelar åt sin kompis då.
De lär ju kunna se IP-adress osv. men det blir man ju inte temp. bannad för om man ansluter ifrån olika.

Medlem

Jag brukar ta min laptop sen åka till olika polare för att lira med dem så att man lirar från olika ip blir man nog inte temp bannand för.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Man blir temp.bannad för att lira på olika IPs, jo, om man ena stunden är inne på en IP, sedan loggas in från en annan IP, och sedan loggas in på den första IPn, eller ännu värre, en 3e IP. De kan, självklart, spåra vart dessa IPs är, och om de är i Stockholm, Göteborg och Malmö så är man ganska körd.

Medlem

Att spela från olika IP's ska inte vara några problem. Många spelar ju på Netcafen, Lan osv osv. Så att att temp banna för det är ganska korkat. Men visst om det konstant byter IP och någon raporterar att det verkar vara olika spelare på samma karaktär så kanske.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

jo visst dyppe... kan bli problem det där.. mer problem kanske om de är från kina... men om du läser vad han skriver ovan så är inte riktigt de hans problem... sorry för att jag är on topic


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Inaktiv

tempban på ip-change? wtf?
haru några belägg för det där..?
dom har ju knappast tid att sitta å spåra ips.. och som sagt.. internetcafé osv?


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

ok nu har jag fått svar ifrån blizzard, har tydligen använt ett 3d party software enligt odm...problemet är att jag har inte ens en halv aning om vad de är för program eller nått dom pratar om:(

någon som har några förslag på hur man ska göra för att få tillbaka ett bannat konto?

Medlem

Fast, det var väl bara tempban?


signatur

Videomupp

Medlem

tritium: använt några skumma addons?


signatur
Medlem

Eller så har hans polare som farmade alterac har en bot på sin dator eller någon form av annan addon som inte tillåts.

Inget säkert men det låter rätt troligt...


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

ne just nu så är de perm bannat enligt blizzard...

vad jag vet så de enda jag har är ett program som håller mina moddar up to date om de räknas som fel så ja då är jag skyldig som tusan annars så veti tusan vad de kan vara för nått, polarn har samma addons som jag så ja jag vet itne

Medlem

En sak, om din polare fått ditt acc bannat så tror jag inte han erkänner det direkt.

Du har däremot rätt att veta precis vad som fick dig bannad, och inte bara "third party software", de ska ge mer precist.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv
Skrivet av Hukkie:

En sak, om din polare fått ditt acc bannat så tror jag inte han erkänner det direkt.

Du har däremot rätt att veta precis vad som fick dig bannad, och inte bara "third party software", de ska ge mer precist.

jag skrev till dom och frågade vad för nått dom ansåg att jag hade använt..får se om dom behagar och svara, kommer ligga på dom bra länge i alla fall

Inaktiv

Fan. om du talar sanning låter det jävligt surt

Inaktiv
Skrivet av illern_man:

Fan. om du talar sanning låter det jävligt surt

jo de känns ju inte allt för bra. får ingen suport alls ifrån blizzard heller:(

men men har fått ett gammalt konto av en polare o köra på istället så är inte helt lottlös

1
Skriv svar