Medlem
Hatad?

he var bara tvungen att dela med mig av detta.
sen jag kom in i outlands har jag vid ett flera tillfällen stött på en UD rogue som fått för sig att han måste döda mig till varje pris tråkigt nog för han så har jag ägt han 61 av 69 gånger nu
*börja hålla räkning efter 7 gången han jumpade mig eller nått*

så i kväll var jag och nagrand och tänkte hjälpa till att plocka halaa när jag plötsligt ser han igen. för första gången på en vecka så ja tänkte wee en gamal vän och började smacka upp han lite för gamla goda tider,. sagt och gjort vi säkrade halaa och jag började grinda lite rep. under en tid av 3 timmar hoppar killen mig 23! jävla gåner varav han inte lyckas nå vidare med att försöka avliva mig.

"vist är druid och brukar smeka upp rogues med den här killen är värkligen sämst"

han ger till synes upp och jag fortsätter att grinda min rep när jag märker hur mer och mer horde sammlas i området, blir också lite nyfiken när alla är från samma guild och vem kommer då inte inflygade. och chargar in med sina 15 polare. var fler fast de var allt jag han räkna till innan jag sten dog.

sen ser jag hur de nöjt sätter sig ner och inväntar min spawn för lite gank.

gav dom även nöjet för ja var så sugen på att se om jag skulle lyckas med konst stycket att döda rågen innan de han ta mig. var ju ioaf ganska dö fött:\

iaf.. sånna här tillfällen man önskar man hade fraps installerat för de hade fan varit så kul att lägga upp på nätet så alla kunde skatta åt denna misslyckade pvp guild "allmänt kända för att bara gå på folk 10 levels under sig själva eller minst vara dubbelt så många som sina offer.

aje var bara tvunge att dela med mig av det :.) värst av allt är ju att killen är en svensk också


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Testpilot

Finns många (oftast yngligar av låg ålder) som inte klarar av att få sitt ego krossat av nån som helt enkelt spelar bättre.
Då får man den konstiga situationen att de gång på gång på gång kommer tillbaka och blir ägda.

Jag brukar hamna i en annan situation , har 2 kompisar jag lirar med oftast , den ena är mördargalen och hoppar på alla han kan se vilket i många fall innebär rena självmordsrushs rakt in bland gäng på 4-5 pers (ja han är en warlock) , många ggr så dör man stenhårt och blir campad
Polare nr2 har långt minne och nån mod som heter karma , alla som dödat honom skall dö hårt o brutalt då han möter dem en annan gång som hämnd , vilket innebär att man åter igen hamnar i samma situation , o jag då? , jag vill ju bara questa i fred

Medlem

Haha, känner igen mig lite i den där situationen. Var ute och questade i Zangarmarsh när en shaman helt plötsligt attackerar mig. Vet inte om han var dålig eller om jag hade tur men jag lyckades iaf döda både honom och moben jag fightades med.

5 min senare kommer han tillbaka och börjar banka på mig och det slutar med att han dör igen. Ungefär en timme senare så ser jag honom igen och dödar honom för skojs skull. Sen dess har jag dödat honom kanske 10-20ggr under tiden jag expade från 60-70
Har blivit lite av en rolig grej bara, visserligen lär väl inte han tycka det dock.

Medlem

Hah, varit med om det jag med, men jag hade lite mer tur (mötte ännu värre spelare). Jag gankade en 69 mage i Nagrand, vid Halaa (110% pvp area), och flyger runt lite över honom på min oerhört snabba mount. Han hämtar sina tre druidpolare (67, 67, 70), och de stealthar runt för att döda mig när magen ressar. Problemet är då att de alla körde catform, och ingen kom på tanken att heala :D. Dödade alla fyra, magen dog innan chargestun var över, de två 67 druiderna blev ägda av Sweeping Strikes, den tredje vet jag fan vad han gjorde, han dog på några få slag iaf

Man träffade ofta på samma folk när man levlade, och oftast var det otur för dem

Inaktiv

Finns några otrevliga rogues och druids som bara gör ALLT för att få en arg...

Medlem
Skrivet av Lash:

aje var bara tvunge att dela med mig av det :.) värst av allt är ju att killen är en svensk också

Men kom igen nu, ge oss i alla fall namnet, guilden och servern så vi andra också får skratta åt nollan!

Känner igen mig i mycket av det som sagts. Jag har en del "galna" kamrater som glatt anfaller hela raidgrupper solo och sedan irriterat undrar på vent varför man inte följde efter. Jag vill ju bara questa!

När jag nu levlat en ny karaktär har jag märkt att på min server är av någon anledning spelare från Skandinavien, och då särskilt norrmännen, som tokiga. Varenda zone jag gått igenom blir jag anfallen av tokar från norska guilder, och ungefär varannan av danskar! Dom är ettriga som uppretade bålgetingar och ungefär lika usla spelare som dom är aggresiva. Vet inte varför varenda norrman på hela servern så prompt ska ha ihjäl just mig, men lite kul är det ju. Man känner sig nästan som en rockstjärna när man rider genom zon efter zon med ett följe röda namn efter sig.

Jag har hunnit ge ett par av dom rejält med stryk vid det här laget men i mitt fall gäller någon sorts utnötningstaktik- lyckas man besegra den förste dyker han upp med en kompis, klår man dom kommer dom tillbaka med tre pers och så vidare och så vidare. Jag undrar ibland just vad jag gjort för att så till den milda grad reta upp representanterna för våra nordiska grannländer, men egentligen kan det ju kvitta. Jag kan ändå inte låta bli att tycka lite synd om dom, det kan inte vara kul att bli ägd sådär gång på gång.


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Inaktiv

Har upptäckt nu efter 6månaders dvala från wow att folk verkar mer hettsiga att döda allt och alla.
Har en lvl 35 palla nu och questar i STV (som iofs alltid varit gank-tätt). Jag har nästan alltid kört efter mottot "rör inte mig så rör inte jag dig", men det funkar verkligen inte längre p.g.a att alla hoppar på en i tid och otid.
Igår (söndag) blev jag tungen att ha en bodyguard med mig när jag questade (lvl 61 mage).
Har hört om folk som flyttar med sin main till alla zoner där dom questar just p.g.a gankingen.

Priset går dock till en lvl 70 warrior utanför Scarlet igår. Vi är precis klara och springer på vägen ner mot UC varpå han hoppar på våran warrior (lvl 41). Då vi kör med en för alla för en i vårat lilla guild så hoppade vi på honom (36shaman, 35priest, 35palla, 40warlock) och mosar honom. Vilket vi tyckte var fruktansvärt roligt. Vi tänkte inte mer på det utan ställde oss en bit bort och började diskutera om vi skulle köra en run till eller om vi skulle ge upp för kvällen. Efter en liten stund hör man det välbekanta ljudet när en warr chargar. Mycket riktigt så har han hoppat på våran priest. Jahopp tänker vi, vi får väl försöka ta han en gång till då. Vilket vi också lyckas med...
Nu är vi lite sura över att han inte ville lämna oss i fred så vi dödar honom 3ggr till. Sista gången så fearar vi honom bara och låter honom sedan löpa med svansen mellan benen.

Hoppas att han lärde sig något... Han lär ju hata "Sunnyhills" för evigt efter det där

P.S vore ju lite ironiskt nu om det visar sig vara någon på forumet D.S

Medlem
Skrivet av Fardion:

Jag har nästan alltid kört efter mottot "rör inte mig så rör inte jag dig"

Körde oxå efter de mottot tidigare, men nu är det ingen ide längre, nu dödar jag alla direkt i STV.

Har precis som du säger även min priest eller warlock i samma område hela tiden oxå.


signatur
Medlem

Jag kör efter mottot "Rör du inte mig så dör du ändå".
Ska jag grinda på samma ställe som någon av den motsatta sidan så brukar jag inleda med att döda denne, så han/hon förhoppningsvis förstår att det inte är en bra idé att attackera mig (Självsäker, ja, jag har rätt att vara det ). Det är möjligt att det inte är särskillt vettigt, men jag lever för pvp (även ganking ).
Detta gäller även om jag lirar någon lowbiealt, eftersom jag då har min 70 på släptåg efter (god bless dual accounts). Detta kanske kan anses lite fegt, men de flesta brukar faktiskt relogga sin main om de blir gankade

edit; typo!
edit2; Jag måste dock tillägga att det finns nästan inget bättre än att äga någon som attackerar dig på lågt hp, om du tex hämtat 3 mobs samtidigt, dödar dem och sen blir attackerad, och vinner! Gotta love it!

Medlem

Det där känner jag igen, skulle kunna tro att de allra flesta som gör så här är just rogues. Typ väljer man det klassen så måste man automatiskt ganka folk och man måste lyckas också.

Medlem

Hade 9k xp kvar till level 69, och jag drog ut från Shattrah till närmsta ställe att fixa dom expen på, problemet var att en 70 warrior ställde till det.

Jag hade dödat 3-4 mobs och hade 20% hp kvar, då hör jag en charge. Han dödar mig utan att jag gjorde särskilt mycket motstånd, och jag tänkte att well, let it go. Jag ressade och precis efteråt hörde jag "charge" ljudet igen. Nu började det hetta till i ögat på mig. ORKA, tänkte jag för mig själv. Han dödar mig men denna gång får jag honom till 2% varefter han dör av min bleeding. Fort springer jag till liket och ressar/bandagar, sedan gömmer jag mig där jag kan se hans lik.

Nu är det min tur moaha, jag corpsecampar han ända tills han ger upp, sen fixar jag resten av xp'n så ja dingar 69. Sedan stänger jag för kvällen, slutet gott, allting gott ;).

(Är warrior för dom som inte listat ut.)


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

appropå corpse camping har jag en rolig bild. det är min polare som ligger där mellan dem o är i 'ghost form', jag är stealthad o tog bilden

http://s01.imagehost.org/0456/CC.jpg

när vi levlade upp våra alts blev vi gankade som f*n i un goro .. flög ned våra mains o cc'ade dem i 1,5h .. sen logga de av. hämden är ljuv

Medlem
Skrivet av rumpino:

appropå corpse camping har jag en rolig bild. det är min polare som ligger där mellan dem o är i 'ghost form', jag är stealthad o tog bilden

http://s01.imagehost.org/0456/CC.jpg

när vi levlade upp våra alts blev vi gankade som f*n i un goro .. flög ned våra mains o cc'ade dem i 1,5h .. sen logga de av. hämden är ljuv

Aaaaaahahahahhaa Vilka loosers som bara sitter där

Tack, där fick jag mig ett gott skratt!


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem

De glömde campfire =(

Prikk har du inte bilden där halva online sitter o ccar mig med campfire? :x

Medlem
Skrivet av cammo:
Skrivet av Fardion:

Jag har nästan alltid kört efter mottot "rör inte mig så rör inte jag dig"

Körde oxå efter de mottot tidigare, men nu är det ingen ide längre, nu dödar jag alla direkt i STV.

Har precis som du säger även min priest eller warlock i samma område hela tiden oxå.

Mitt motto är: Få in första träffen så är halva striden vunnit.

Medlem

Nej nej nej... Man låter dem få in första träffen. Annars hittar man ju inte rogues och furlols. De slår första slaget, du slår andra och sen är det bara att sopa på till dess att de dör.


signatur
Medlem
Skrivet av rumpino:

appropå corpse camping har jag en rolig bild. det är min polare som ligger där mellan dem o är i 'ghost form', jag är stealthad o tog bilden

http://s01.imagehost.org/0456/CC.jpg

när vi levlade upp våra alts blev vi gankade som f*n i un goro .. flög ned våra mains o cc'ade dem i 1,5h .. sen logga de av. hämden är ljuv

Skull Squadron...

Det hette min första guild, kewlt!

Blir jag corpsecampad brukar jag stänga spelet, dra igång ett scrubs/simpsons/whatever avsnitt och titta på innan jag loggar in igen. Jag vet inte varför men de flesta är borta då.

Medlem

Outdoor pvp e roligast sen har väll för lr senare stött personer/guild som det rätt in på Finns ett par personer lr guild som man hoppar på ovasett hur många dom är

1
Skriv svar