Medlem
pet skills

Det var så länge sen jag fixade nya skills till mitt pet att jag glömt hur det går till.... okej man kan köpa vissa hos sin pet trainer men sen är det massor som man bara kan fixa genom att tämja andra djur eller? vet att det finns en Windroc i Nagrand som ska ha Claw 9 tex men jag lärde mig aldrig den, även fast jag tämjde flera Windrocs....

gör jag fel och vad är det gör gör fel i sådana fall?

Medlem

Du ska tämja djuret med skillen du vill ha, sen måste du använda djuret i några fighter för att sedan få ett litet diskret medelande i chatten om att du lärt dig Claw rank 9 t.ex. syns ju även i din pet train skill lista så mata djuret slå ihjäl lite mobs och titta efter om du lärt dig skillen.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Jee
Medlem

Petopia står det mesta om alla pets inc. vilka skills dem har.


signatur

Eller inte?

Inaktiv

Är det bara jag som inte fattar hur man ska få till nog med poäng för tex den högsta staminan om man tämjer ett hög lvl djur? Natural armor rank 11 kostar 175TP men det får man ju aldrig ihop om man tämjer ett djur på tex lvl 63..

hur funkar det?

Jee
Medlem

Om du har social level(?) 6 så tror jag att den gångrar 6 med leveln. Så om du har ett lvl 63 pet och får upp den till social level 6 så får den 378TP.


signatur

Eller inte?

Inaktiv

Woot?.. Min katt är min bästa vän nivå6 (pet lvl 64) men ja får då inga 6 gånger training points. Jag har för närvarande 37TP att dela ut på nåt som kostar 105Tp.. tjooo

Medlem

Gibbs kanske ska titta så pettet inet har en massa skills tränade redan? Ett tips är ju att gå till en pettrainer och nollställa pettet så du kan börja från början?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Ja jag funderar på att göra det. Jag har massa skills tränade redan, eller massa coh massa, det jag har dumpat poäng i är egentligen mest i olika resistance.

Medlem

Men inte så konstigt att du inte har råd att träna skillen du vill ha då =P


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Nja, det kändes ju som att man borde få mer poäng. Måste man frigöra alla poäng från de andra djuren man har i stallet?

Medlem
Skrivet av Gibbs:

Nja, det kändes ju som att man borde få mer poäng. Måste man frigöra alla poäng från de andra djuren man har i stallet?

du får (friendlylevel-1)*petlvl skillpoints

dvs "best friend" ger 300pts på level60 och 350 på lvl70

alla skills kostar poäng även de som pettet har från början

när du går till pet:trainer och gör en "reset" gäller bara det för det pet som du har med dig vid det tillfället

man kan tycka att mer pet-skillpts vore kul men skulle det tar bort syftet lite om man kan träna allt, eller nästan allt
man har ju (jag hade det iaf) ett pet för varje syfte, typ ett med hög-resist och ett med högre hp/armor


signatur

shortbow.gif

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Du ska tämja djuret med skillen du vill ha, sen måste du använda djuret i några fighter för att sedan få ett litet diskret medelande i chatten om att du lärt dig Claw rank 9 t.ex. syns ju även i din pet train skill lista så mata djuret slå ihjäl lite mobs och titta efter om du lärt dig skillen.

ah okej... fattade inte att man måste använda det... trodde medelandet skulle komma direkt så jag abandona det så fort jag "fångat" det

Jee
Medlem

Hur många skills kan ett pet använda som mest? Finns ju bara plats för 4 på petbar:en.
Går det att ha Dash, prowl, growl, bite och claw samtidigt?


signatur

Eller inte?

Medlem

aldrig funderat på det =/ man kanske kan ta bort nån av dom andra sakerna på petbaren, typ om man alltid kör med sitt pet på passive kanske man kan ta bort agressive och lägga dit en skill

Medlem

Kan endast ha 4. Försöker du träna ytterligare en så går det inte.

Jee
Medlem

Ok. Vad tror ni är nödvändigast i PvP? Dash eller Prowl?


signatur

Eller inte?

Medlem
Skrivet av Jee:

Ok. Vad tror ni är nödvändigast i PvP? Dash eller Prowl?

Beror kanske lite på vad du har för talents, Jee? Både Bestial Discipline och Go for the Throat förändrar ett pet en hel del in min åsikt.

Nåja, i vilket fall som helst så skulle jag nog ta både Dash och Prowl för PvP och skippat Bite. Föredrar Claw rätt så rejält framför Bite med tanke på den relativt (10 sekunder?) långa CD'n på Bite.

Men! Det var inte det du frågade. Dash vs prowl i PvP? Dash.
Prowl, ptjaaa, skönt om du är i defensiv position men utan dash så känns det ungefär som att jaga älg med en hallmatta.

Dash därimot kan därimot vara skönt i betydligt fler situationer. härligast i min åsikt är nog ändå att kombinera dom två.

Frågan du borde fundera mest på är varför du har growl på ett PvP pet?

Medlem

Erm Jee varför inte skippa Growl på dit PvP pet?

Edit: *doh* Läs heeeeela posten innan man svarar var det ja...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Jee
Medlem

Fast jag är för lat för att ha BÅDE ett PvP och ett PvE pet. Aja får se hur jag gör.


signatur

Eller inte?

Medlem

jag kör fortfarande på samma pet som jag tämjde vid lvl 10 eller vad fan det var

Inaktiv

Jag har åxå kvar min gamla hederliga varg från Dun Morogh.
Men jag använder mest en katt från WS.

Medlem

Undrar egentligen vad som kan vara bäst, greater armor eller greater stamina. Eller e de skit samma?

Medlem

Greater stamina är väl bättre om ditt djur redan har mycket hälsa eller om du vill ha det till ett pet som tankar casters? Greater armor är väl motsatsen och gör den bättre ämnad för att slåss mot närstridare?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Själv föredrar jag Stamina för PvP och Armor för PvE. Stamina med en "skvätt" shadow res sitter alltid fint.
Här är dom pets jag använder för tillfället. BM spec med Go for the Throat.

(Poäng som inte är utstoppade brukar jag variera mer eller mindre dagligen beroende på om/vad jag och framförallt pettet ska göra.

Ravager, helt frälst i Gore pga den höga critchansen för mer tid i Frenzy. Det enda pet jag skulle vilja (ifall något) byta ut den mot är en Owl. Screech är mumma för aggrot tillsammans med growl så.

Kissekatten, inget särskilt där. Shadowmeld + prowl = skojj som katten. Föredrar

Wind Serpent, min alldeles egna flygande mask som skjuter blixtar. Något jag alltid velat ha.

Inaktiv

Fan vildsvin verkar fina att ha.. Måste skaffa en sån!

Medlem

Nej Björnar is the shit! fan man kan inte vara Dwarf hunter utan en björn!

Medlem

Jag är dwarf hunter med en gorilla... har dock haft den i typ 20 lvls, och inte orkat researcha någon ny gorilla, så jag kan få lite nya skills eller liknande.


signatur
1
Skriv svar