Inaktiv


finns massa såna sjuka grejer..
kommer ihåg att man kunde tweaka tank/healer-kombinationer rätt ballt i bwl om man LOS-tankade nån av drakarna...
dvärg/gnome-tanks fick man inte line of sight på om dom stod bakom en grej, medan human och NE gick utmärkt


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Min teori om att beräkningarna görs serverside verkar ni hålla med om, men samtidigt så påstår ni att en gnome kan falla ner där en dvärg inte kan, osv. Detta håller jag också med om, men mitt mål var att ändra min dvärg till en förslagsvis night elf, fast, den ska fortfarande betee sig som dvärg/se ut som dvärg för alla andra/inte klassas som cheat.

Mitt mål verkar inte uppnåeligt, men det var roligt att undersöka saken närmare hehe. Och nej, jag orkar inte spendera timmar på att börja om från början bara för jag tröttnat på min "dvärg" look. Fast, nu på senare så har jag faktiskt börjat tycka om looken på den igen hehe, efter lite ny gear och så.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

Mountad på banken har väl aldrig fungerat? Inte för mig iaf, jag blir alltid dismountad..

Troll på Raptor fastnar också i dörrarna i Orgrimmar.

Medlem
Skrivet av edgeC:
Skrivet av Mellanare:

Anledningen till att det inte är tillåtet är att spelmotorn är skriven så att beräkningar görs lokalt. Dvs, byter du ut din modell till gnome så kan du krypa under saker som dvärgar normalt inte kan.

Mellanare

Alla chars har samma storlek när det gäller spelets environment så att byta ut Human till Gnome spelar ingen som helst roll i detta sammanhang.

Nej det är det de inte har ser du


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av b0ne:
Skrivet av Notumforce:

enligt nda om man nu väljer att följa den så får man inte pilla med spelets filer dvs byta modeller etc.

Så du menar att alla plugins o sånt man laddar ner o kör med, tex damage meters är förbjudet?

Addons som damagemeters får användas om de är gjorda med Blizzards program (I stort sätt alla är).


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Gibbs:

Mountad på banken har väl aldrig fungerat? Inte för mig iaf, jag blir alltid dismountad..

Troll på Raptor fastnar också i dörrarna i Orgrimmar.

Buggar ibland, jag flög epic flyingmount i wsg, kunde ta flaggan och allt, blev inte dismountad någonsans :o. Och nej, inte lagg, vi vann bg'n

Medlem
Skrivet av Dyppe:

Och nej, inte lagg, vi vann bg'n

ofan, kunde man ju aldrig tro

Inaktiv

skill
*REPORTED!*

Gibbs: man dismountas på banken, men man kunde rida in en bra bit innan (iaf med vissa raser)

Naraccas: man proggar moddar i ett scriptspråk, med valfritt program, notepad funkar fint


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

nj
Medlem
Skrivet av prikk:

Gibbs: man dismountas på banken, men man kunde rida in en bra bit innan (iaf med vissa raser)

Var/är väl pga lagg som man kunde rida in i AH/banker? Minns att jag vissa gånger tog mig hela vägen in i byggnaden innan jag blev dismountad (kunde tom få stå och vänta på det) medan jag andra gånger knappt hann komma in i byggnaden när jag brukade rida in i AH/banken i IF som både gnome och dvärg.

Inaktiv
Skrivet av nj:

Var/är väl pga lagg som man kunde rida in i AH/banker?

Ja. Vill minnas att jag har lyckats rida hela vägen upp i tornet till flight mastern i Oggan nån gång Ibland kommer man bara ett par steg.

Inaktiv

japp, men nu är det en grej i taket som slår i huvudet på mig


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Förtjänar du nog då


signatur

Retro.

Inaktiv

Det fungerar fortfarande. Fungerande guider finns tillgängliga lite överallt på nätet, bland annat på khadgarsrage.net/forum

Inaktiv

good news everybody.. har skaffat mej en talbuk-mount och nu kommer jag in på banken innan jag dismountas


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Det där stämmer inte, jag har jagat gnomes genom ruiner och sett dem springa under saker där de passar, men jag kommer inte under (mycket få platser dock), kan ha varit buggar eller clippingfel, men ändå.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av prikk:

good news everybody.. har skaffat mej en talbuk-mount och nu kommer jag in på banken innan jag dismountas

Synd bara att Talbuk är så jäkla lätt att få. Får nästan all rep som krävs av att questa Nagrand.

Köpte min egen när jag va 68 i slutet av första veckan på expansionen.


signatur
Medlem
Skrivet av hector:

Det fungerar fortfarande. Fungerande guider finns tillgängliga lite överallt på nätet, bland annat på khadgarsrage.net/forum

Tack för länken! Mycket intressant läsning.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

TixFrix: SYND att dom är lätta å få? ;D
haha jag vet att dom är lätta att få, men jag har alltid vart så kass på rep-grind.. men i bc så speccade jag för shadowgrind, och då vart det kul å grinda, för det har jag aldrig kunnat göra med min präst förut


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

TixFrix: SYND att dom är lätta å få? ;D
haha jag vet att dom är lätta att få, men jag har alltid vart så kass på rep-grind.. men i bc så speccade jag för shadowgrind, och då vart det kul å grinda, för det har jag aldrig kunnat göra med min präst förut

Synd som att det inte är nån presige i att ha en då alla bara kan göra sin quest, alternativt döda 100 pers i Halaa och sen ha en. Det är inte direkt nåt jobb att skaffa en.


signatur
Inaktiv

att jag skrev nåt om den öht var bara för att det var lustigt att DEN gick att rida in i banken med, men inte min tiger (sen BC släpptes), inte av andra anledningar

vill du för övrigt mäta wow-kuk så skaru nog vara lvl70 först


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Du jag är level 70 sen långt tillbaka. Skrev att jag plockade Exalted med Kurenai så jag kunde köpa min Talbuk på level 68. Lär dig läsa nästa gång.


signatur
Inaktiv

haha ok
*ömma tår*


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

12
Skriv svar