Epic mount efter patchen?

Inaktiv
Epic mount efter patchen?

Om inte så jätte lång tid kommer jag dinga lvl 60 med min mage.

När nästa patch kommer ska man tydligen kunna köpa PvP rewardsen för tokens.

Jag skulle helst vilja fixa epic mount innan BC med magen. Då det verkar vara långa avstånd i Outlands.
Jag undrar därför om man kommer kunna köpa epic mount för tokens.

Inaktiv

PvP mounts borde väl gå.

Medlem

30 från varje (WSG,AB och AV) om jag inte har fel. Men dessa mounts kräver 150 i riding skill, så att skaffa gratis epic mount via PvP funkar inte längre tror jag.

Inaktiv

Helt säker? Lite surt om det inte gick.

Medlem

Tror jag läst att PVP mounten endast kräver 75 i ridingskill, och att grinda dem fortfarande går om du skyndar innan patchen

Edit: Jupp, det är 75 för epic pvp mounten

http://www.wowwiki.com/Mounts


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av WildThing:

Edit: Jupp, det är 75 för epic pvp mounten

true


signatur

He went from an is to a was before he even had his breakfast.

Inaktiv

tror ändå att det går snabbare att farma ihop 900g än att få ihop antalet tokens som behövs, det är ju meningen att det ska vara lika svårt att få rewardsen som det var i det gamla systemet .. alltså rank11 =/

Medlem

150 riding skill kostar 800g


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av WildThing:

Tror jag läst att PVP mounten endast kräver 75 i ridingskill, och att grinda dem fortfarande går om du skyndar innan patchen

Edit: Jupp, det är 75 för epic pvp mounten

http://www.wowwiki.com/Mounts

I det gamla systemet kräver dom bara 75, nu efter patchen kommer man behöva 150.

Medlem

Vad ska ändras då? Ska man kunna gå över 150?


signatur

Videomupp

Medlem

Hur som helst så kan man lika gärna strunta i Epic mount IMO och satsa på en non-epic flying mount (speed 60%) för summa summarum 1000 g eftersom vissa ställen kan du inte ta dig till utan en flying mount.

För epic flying mount (speed 100%) går kalaset på 5000.

Flying mounts kan användas som vanliga mounts på marken så länge du är i Outlands. Om du inte vistas i Outlands utan i den "normala" världen så är jag inte säker på ifall du kan använda den men jag tycker att det borde gå att använda den på marken i alla fall.

Mellanare


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem
Skrivet av WildThing:

Vad ska ändras då? Ska man kunna gå över 150?

Ja du kan gå upp till 225 respektive 300 i riding skill i expansionen.

Inaktiv

Måste man inte vara level 70 för flying mount?

Medlem
Skrivet av Tårtan:

Måste man inte vara level 70 för flying mount?

Det stämmer fint.

Inaktiv

Då är det ganska viktigt med epic mount i BC, dom har ju lagt till flying mounts av en anledning. Förmodligen för att det är långa avstånd:)
Om det nu inte går o fixa gratis epic mount genom Pvp så ska jag nog grinda Twilight mobs. Encrypted twilight texts säljs för mycket 8)

Medlem
Skrivet av Tårtan:

Då är det ganska viktigt med epic mount i BC, dom har ju lagt till flying mounts av en anledning. Förmodligen för att det är långa avstånd:)
Om det nu inte går o fixa gratis epic mount genom Pvp så ska jag nog grinda Twilight mobs. Encrypted twilight texts säljs för mycket 8)

Jodå det är riktigt stora ytor att röra sej på, dock så tycker ja de funkar rätt bra med vanlig epic mount men ja har ju förstås inte testat flying mounts än.

Gen
Medlem

Annu viktigare blir det när man ska ta sig till de instancer och andra ställen som kräver flying mount.

Medlem

Fasen, att få flyga i 280% + trinket/enchant/spurs = mumma!


signatur

Meep!

Medlem

Mhmmm, det är nästan gryphon-hastighet (280-400%)

Inaktiv

Håller med, mysigt att få åka fram i 280 %

Medlem

hehe bara jag som är för girig för att slösa pengar på epic mount kör på standard mounten hehe,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av Night Hawk:

150 riding skill kostar 800g

+ 90 för mountet

Medlem

Det spelar ju ingen roll om du lyckas grinda ihop till en PvP-mount nu eftersom den bara kräver 75 i skill. Du måste ju likt förbannat köpa epic mount skillen (150) för att sedan kunna gå vidare till flygmount i nästa steg (225). Det går inte att hoppa över steg utan det fungerar som vilken skill som helst såvitt jag har förstått. Så nån gång måste du ändå punga ut dom sura 800 guldpengarna för din epic skill (fast det är ju såklart enklare att grinda ihop dom pengarna vid lvl 70 än vid 60). Hade jag vart du hade jag inte PvP:at bajset ur mig för att få mounten innan patchen utan grindat ihop pengarna istället.

Inaktiv

Mjo, blir nog grinding istället

1
Skriv svar