Gen
Medlem
Locks i TBC

http://video.google.com/videoplay?docid=6986747967116619312&q...

Vad tycker ni? I början av filmen trodde jag det var en mage Pyroblast likande saken. Kan verkligen inget om warlocks annars...men dom ser sjukt tuffa ut.

Vad tycker ni?

Medlem

Alltså, jag förstår inte riktigt i vilken riktning de är påväg i.... 4K skada på ca 1.5 sek efter att han lagt sin start på ca 2 sek... Killen har bara T2. Tänk dig när han har T4. Instant 5k spells? Hur kul är det när folk dör bara för att man tittar åt deras håll?

Gen
Medlem

Iofs ska högre stamina kontra detta men ändå. Läste någonstans att Blizzard tänkt buffa staminan hos alla klasser ordentligt men buffa spelldmgen i mindre skala.

Medlem

nerfa warlocks!!!. Skulle nån göra 4000+ skada på min gubbe så skulle han vara död på en attack. Jag har 3560 hp.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Gah, detta är BETA!
Kvittar om folk gör 1294237812343 skada, det är beta och kommer är justeras till release. Och som någon redan sagt, 10k hp på t.ex. warrs lär bli vardagsmat i tbc med random gröna/blå items.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

den stora health boosten kommer inte från items utan från de nya levlarna, man kommer få massor mer liv per level. Sen kommer alla items ha brutalt mycket mer stamina men det är som sagt bara en del av det.

Men visst vissa nya spells och talents är lite löjliga...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

så imba som det ser ut att vara är det inte. och det var inte 4k på 1.5 sekunder, om jag inte misstar mig var det en soulfire och de har 6 sekunders cast time tror jag.

Medlem

6 Sec standard, 4 sec talents, kräver soulshard. Inte säker på cooldown. dessutom 100% crit damage med talents. Så soulfire kan göra ont i arslet men knappast 1.5 sec

Särskilt som spelldamage bonusar ska kunna dra full nytta av cast time i BC. Dvs en 6 sec spell får mer än 100% av spell damage. Hadde en länk innan men slarvat bort, sök officiella forumen så borde det gå att hitta bättre info.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

fel wardancer ang items

det kommer av att blizzard har halverat kostnaden för stamina på items (den är hälften så mkt värd som innan för att skapa en viss itemlvl alltså)
därför kommer det vara dubbelt så mycket stamina på alla items

det skumma är hur detta ska funka i pvp när intellect fortf är lika mkt värt.. alla casters kommer bli tok-oom pga all stamina ;/


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

tycker blizzard buffar warlocks aldelles för mycket imo är dom redan nu lite för bra.

Medlem

6 sec cast time. 4 sec med 5 talents. Kräver en soulshard. 60sec cooldown. 100% critdamage med en 21pts talent. Med +dmg och CoE kan Soulfire gör ONT. Men det kan måånga andra abilities och spells i spelet också.

Angående stamina, har man tittat på lite previews och screenshots er man att staminan på items är mångdubblad. 1sta är fortfarande = 10hp.

Men ett blått lvl 62 item med +33 sta och +33str är inte direkt ovanligt.

Blizz har tagit en approach där fighter ska ta lite längre tid än 5-10 sec. Därav har alla fått en FET staminaboost.

Att klaga på warlocks är ju Fotm...

En sak till, det är fortfarande BETA. Någon som såg spell reflect videos innan de la en cooldown på den? Mage som döda sig själv typ, samma sak med locks. Som sagt, BETA är BETA. Det man ser i BETA är och förblir BETA tills det är release...


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Gen
Medlem

Jo Men betan är väl relativt nära verkligheten. Plus att betan patchades häromdagen med talent fixes.

Redan nu pratar Blizzard om 1.13 patchen som ska innehålla allt material alla användare får ta del av gratis vid expansionen. Gissningsvis får vi väl se den inom ett par veckor.

Medlem
Skrivet av prikk:

det skumma är hur detta ska funka i pvp när intellect fortf är lika mkt värt.. alla casters kommer bli tok-oom pga all stamina ;/

Utom warlocks som kan göra lifetap


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av prikk:

fel wardancer ang items

det kommer av att blizzard har halverat kostnaden för stamina på items (den är hälften så mkt värd som innan för att skapa en viss itemlvl alltså)
därför kommer det vara dubbelt så mycket stamina på alla items

det skumma är hur detta ska funka i pvp när intellect fortf är lika mkt värt.. alla casters kommer bli tok-oom pga all stamina ;/

eller alla stackars rogues som kommer bli sönderkitade av *


signatur

shortbow.gif

Inaktiv

sönderkitade av vadå sadu?

rincewind: vet inte om det var mig du menade med 1sta = 10hp, ifall det var det så.. det jag menade var itemlvl.. 1 stat om det så är spirit, int, stamina, strength, eller agility är värt lika mkt, och ökar itemlvl med nån typ tredjegradsekvation om jag inte minns fel (items med mkt av en stat är mer värt än items med utspridda lika många stats)
i bc så kommer stamina vara värd en halv stat, så att säga, alltså kan man fylla på med dubbelt så mkt stamina för att uppnå samma itemlvl


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

prikk: Nera, va bara allmänt. Precis som du skirver är statsen omgjorde på många saker, t.ex. agi.

Att det är nära verkligheten är väl ass-candy warriors som 2-shottar folk också, och det behöver man inte ens ha tbc för att veta....nål i en höstack liksom...


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem
Skrivet av prikk:

sönderkitade av vadå sadu?

allt


signatur

shortbow.gif

Medlem

Prikk som jag sa kommer items har brutalt mycker mer stamina än förut men vad jag har hört så får man också löjligt mycker mer liv per level efter 60, och där kommer mycket av det "extra" liv man få iomed expansion. Nån sa att när han satsa på typ bara DPS grejjer så hadde han fortfarande 7k liv vid lvl 67 eller vad som är max på betan just nu.

Så visst kommer items har mycket stamina men det är knappast enda källan till mer liv.

Men tror inte det kommer spela så stor roll pvp kommer inte bli roligare, ej heller pve. Behövs en nytt system i mmorpg med interaktiva fighter istället för 100% tärningar som rullar i bakgrunden.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Så visst kommer items har mycket stamina men det är knappast enda källan till mer liv.

Men tror inte det kommer spela så stor roll pvp kommer inte bli roligare, ej heller pve.

I Pve kommer skillnaden bli mycket liten, däremot i PvP kommer det bli stor skillnad.
Klasser som förlitar sig på sin burstdamage kommer "lida" och resten kommer "vinna".

Skrivet av Wardancer:

Behövs en nytt system i mmorpg med interaktiva fighter istället för 100% tärningar som rullar i bakgrunden.

typ Warhammer?


signatur

shortbow.gif

Medlem

Inte vad jag sett, precis samma grej i warhammer. Man springer i range trycker på en knapp och hoppas på tärningen.

Dungeons and Dragons Online försökte ju ha mer interaktiva fighter. Om en fiende slog mot dig kunde du flytta dig för att undvika att bli träffad och dylikt. En tank ska inte bygga threat för att skydda kasters utan ska helt enkelt vara en fysisk barriär osv. Dock tror jag det kommer ta ett tag innan vi ser sådant som funkar bra. Speciellt då det skulle krävas ganska mycket mer nät trafik. Men tänk typ Dark Messiah Online eller nåt


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Det enda som ser lite oroande ut är väl att spelldamage står stilla (eller minskar) för casters som satsar på stamina medan physical dmgdealers istället inte offrar lika mycket för att få sin stamina (då själva dps på vapnen osv spelar in i större utsträckning). Lägg sedan till Resilience, så får nog blizz problem att balansera t.ex Mages eftersom det är en 100% burstklass i pvp speciellt.

Får se hur saker och ting ser ut efter betan innan man yttrar sig definitivt om obalanser dock.. fast egentligen är jag inte så oroad, däremot har jag svårar att välja vad min draenei ska vara för något.

Medlem

fula jävla UD


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

hm.. jag håller inte med toern..
de items jag snabbkollat på thottbetan hade typ ninjamycket stamina och skitmycket spelldmg
jag tror manan blir ett större problem

och med resilience så tror jag att den mest kommer komma till casters fördel, för det finns oftast mer saker som kan critta på casters oftare.. och grejer som minskar den chansen kommer äga.


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Gen
Medlem

Såg någonstans att skadan spells gör vi högre ranks inte är scalat med stats. typ att skillnaden mellan en Rank 11 fb och en rank 12 var 4 mer skada

Inaktiv

låter skumt
4 mer skada låter vääääldigt lite


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Rank 11-12 FB skiljer cirka 45 skada och doten är 4 skada skillnad.


signatur
Medlem

Prikk, du kanske har rätt Det glömde jag helt förrsten, tror inte heller att int kommer öka så mycket.. men jag måste väl erkänna att jag inte glott så mycket på thott utan mest läst forum samt sett bilder på lvl 70 arena-seten, som verkligen inte har mycket spell-dmg jämfört med vad man kunde tro om ett 70-item.. man kan ha mer i typ samtliga slots idag. Men givetvis inte lika mycket stamina..

Det är ju bara det att man undrar om alla klasser har lika mycket "gain" av att få så mycket stamina, tänker jag, eller om vissa tjänar mer på det. T.ex. så borde ju warlocks' effektiva manapool öka ganska kraftigt med staminaboosten

Inaktiv

hehe mjo
det lär ju märkas mest i pvp.. vi får se om det blir bra/dåligt


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

kan ju vara så att alla inte har aq20 ranksen av spellsen och för dem blir det en större uppgrade ?


signatur

shortbow.gif

Medlem

spelldamage ser inte ute att öka speciellt mycket om man kollar beta T4:an

http://www.worldofraids.com/forum/viewtopic.php?t=1168

1
Skriv svar