Vilken WoW bugg är den äldsta?

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Mja prikk , de "pajade det inte" de tog bort det då det tydligen belastade servrarna extra och gav lagg (eh?) , iaf var det deras kommentar.

alla andra buffs/debuffs som stannar kvar i zoning då?
varför gör inte dem så de laggar?

troligen beror de på att dom la in nån fullösning istället för att koda det på riktigt. lata programerare dvs :s


signatur

shortbow.gif

Gen
Medlem
Skrivet av azak:

nej inte om man sheep - nukar (med castingtime) - sheep - insta nuke sen är det GG

Stämmer verkligen det? Aldrig sett någon mage göra så. Som sagt, en frostmage lär ha problem med det för även om han sheepar någon, kastar en frostbolt och resheepar så tar det 2.5 sec plus flyg tid innan den andre blir träffad. Tror minsann poly regenraten gör att den andre får fullt HP.

Firemage har samma problem, och crittar han är det kört, sen kan han bara köra scorch isf eftersom fireball lägger en debuff.

Medlem

Hela wow är en bugg!!!

(avsäger mig allt ansvar för detta inlägg)

Medlem

Suck, ännu ett troll...

Annars tycker jag nog att vissa mobs förmåga tll "Evade" är att klassa som en gammal bugg.

Inaktiv

harakiri: ja just det ja.. är nog som henko sa, fulkodning.. gjort ett otroligt dumt sätt att lagra data på i sina databaser eller nåt


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

m1
Medlem

dom pajade det väl rätt så rejält när dom försökte fixa det första gången, så folk förlorade sina permanenta enchants när de hade oil och liknande på vapnen och zonade

ramla-genom-zeppen är ju en klassiker annars, inte råkat ut för de senaste 2 patcherna eller nåt dock.

Medlem

alla "lagg" relaterade saker är ju inte buggar, utan händer för att dom är för snåla att upgradera servrarna tillräckligt


signatur

shortbow.gif

Medlem
Skrivet av azak:

nej inte om man sheep - nukar (med castingtime) - sheep - insta nuke sen är det GG

varför skulle man resheepa för att casta en instant spell?
låter bara dumt
pom-sheep + fireblaste lr?
T_T

Skrivet av Gen:

....poly regenraten gör att den andre får fullt HP.

Firemage har samma problem, och crittar han är det kört, sen kan han bara köra scorch isf eftersom fireball lägger en debuff.

"kan bara köra scorch"??
klart man kan fireball spamma till oändligheten.
crit-dotten stackar fö om man skulle critta innan den tar slut.
anledningen att folk kör scorch skulle väl antagligen vara för att den har snabbare cast och högre crit-> större chans att renewa crit-dotten

skulle väl snarare säga att om en firemage crittar me pyroblast eller fireball så är det mottagarn som är körd :S


signatur

shortbow.gif

Inaktiv

Jag köpte gamecard och hade inte spelat på 2 månader Bugs->Att jag fick göra om vissa uppdrag efter på mina lowbies efter som tydligen hade jag inte gjort dem - konstiga var att level'n var samma och vapnen som charsen hade i handen som de fått via dessa uppdrag när jag loggade ut , annars var pengarna och påsarna plundrade ( inte alla)-Tror inte på nån hackat mej (formaterat 2 ggr sen dess) eller att lösenordet var hackat (svår). Se genom världen finns kvar när man dör..och man ramlar bara igenom.Skulle jag klaga så fryser dom väl kontot för mej och chars en är viktigare än items( har inte nåt dyrt,unikt eller så)

Inaktiv

Lootbuggen och Osynliga mobs


signatur

War never changes.

Medlem

Kom på en till: Man hittar fortfarande blommorunder marken bland annat i Dustwallow Marsh och Silithus

Gen
Medlem

Vet inte om det är en ny bugg eller gammal...men den att roguen får in backstab EFTER att magen blinkat bort (d.v.s. 20yds bort)

nj
Medlem
Skrivet av Gen:

Vet inte om det är en ny bugg eller gammal...men den att roguen får in backstab EFTER att magen blinkat bort (d.v.s. 20yds bort)

Det är inte en bugg, det är en "feature" där Blizzard lagt in en fördröjning så man ska hinna se den sexiga animationen före man blinkar. Det handlar om millisekunder, men det finns de rogues som tränat in att hinna pricka på den tiden.
Så spelar ju givetvis latencyn in en del med.

Medlem

Allt du gör händer 2 sec senare hos andra. Testa att kuta förbi en polare och sen kolla på hans skärm.


signatur
Gen
Medlem

Nj - *gråter en skvätt* Hopp, där tog Blink ett stort steg mot värdelöshet.

TrixFix - Nja Jag och en jobbarkompis sitter i samma kontorslandskap och lirar på luncherna. Ibland boostar jag honom i SM och då är iallafall ljudet grymt syncat. Känns som fördröjningen endast är någon fjärdedels sekund.

Medlem

Kanske på instance servern isf. Spelar med min bror som sitter 1,5m ifrån mig och när jag hoppar på min skärm så tar det säkert 1-2 sec innan det händer nåt på hans skärm. Vi har ca 100ms enligt Titan.


signatur
nj
Medlem
Skrivet av Gen:

Nj - *gråter en skvätt* Hopp, där tog Blink ett stort steg mot värdelöshet.

Se det från ljusa sidan, du faller iaf inte genom världen bara för att du använder blink när du går på en bro numera... *minns betan och de förvånade kommentarerna på TS när jag bara försvann från gruppen*

Medlem

När en warlock förlorar sin pet eller får en imp istället för sin pet i bg. Slösat hundratals shards på det


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Gen
Medlem
Skrivet av nj:
Skrivet av Gen:

Nj - *gråter en skvätt* Hopp, där tog Blink ett stort steg mot värdelöshet.

Se det från ljusa sidan, du faller iaf inte genom världen bara för att du använder blink när du går på en bro numera... *minns betan och de förvånade kommentarerna på TS när jag bara försvann från gruppen*

Jo, det stämmer iofs Vi får väl se om magecommunityn får en tidig julklapp då Blinkbuggen fixas till TBC

Medlem
Skrivet av Naraccas:

När en warlock förlorar sin pet eller får en imp istället för sin pet i bg. Slösat hundratals shards på det

du borde väl vara glad att du får ett gratis pet varje gång du dör eller? :}


signatur

shortbow.gif

Inaktiv

power word fortitude, trots att man maxat ut i talenttree står det att man bara har 54 extra i sta .. trots att man har 57 el nått sånt.

Medlem
Skrivet av Naraccas:

När en warlock förlorar sin pet eller får en imp istället för sin pet i bg. Slösat hundratals shards på det

Dom har väl ordnat så att man får en shard varje gång man zonar och förlorar sin pet, varje gång man flyger etc. Eller har jag fel?

Medlem
Skrivet av seppuko:
Skrivet av Naraccas:

När en warlock förlorar sin pet eller får en imp istället för sin pet i bg. Slösat hundratals shards på det

Dom har väl ordnat så att man får en shard varje gång man zonar och förlorar sin pet, varje gång man flyger etc. Eller har jag fel?

Jo, men det funkar dock inte alltid i BG


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

12
Skriv svar